Jump to content
Sign in to follow this  
Worf

Riker med eller utan skägg

Riker med eller utan skägg  

125 members have voted

1. 1.

• Med
      106
    • Utan
      19

Recommended Posts

JA! :w00t: Inknutna pärlor och typ slingor i rosa och blått :lol: :P Det skulle se så bäst ut :lol: VÄNTA! :w00t: Glitter behövs ju också :lol: :lol:

Härligt! :w00t: Och vi får inte glömma fjädrar i polisongerna :lol: Jag kan verkligen se det framför mig, hur han varje morgon står framför spegeln och prövar accesoarer och försöker komma på vad han ska ha just idag. "Hm, det gröna glittret hade jag ju igår, den blå fjädern gör att jag ser yngre ut, men de röda pärlorna matchar ju uniformen så fint..." :P :w00t: :lol:

Vad är det för hippiskägg ni planerar för Riker egentligen?? :blink:

Med!

Han ser bättre ut, får ett mer respektingivnade och allvarligt utseende vilket får folk att lyssna och faktiskt ta åt sig, vilket kan vara bra med tanke på hans position i flottan.

jag röstade inte och det pga att jag tycker att han passade jättebra utan skägg ibörjan och att han passade jättebra i skägg i slutet av serien :rolleyes:

Men det har väl lite med att göra att han utvecklas till en mer ansvarstagande och kraftfull människa och skägg är väl lite en ikon för styrka och sådant. (Ett stort minus med att vara kvinna är att inte få skägg :( )

Hmm... Svårt val! Jag gillar INTE Riker. Varje gång Picard säger: "Fire at will" så blir jag sådär djupt förhoppningsfull, men aldrig någonsin någon som tar honom på orden! :(

Men... Eftersom han i mitt tycker är en ganska svag personlighet så passar han nog bättre utan skägget, då är det mer ok... :w00t:

jag röstade inte och det pga att jag tycker att han passade jättebra utan skägg ibörjan och att han passade jättebra i skägg i slutet av serien :rolleyes:

Men det har väl lite med att göra att han utvecklas till en mer ansvarstagande och kraftfull människa och skägg är väl lite en ikon för styrka och sådant. (Ett stort minus med att vara kvinna är att inte få skägg :( )

Förvisso har du kanske rätt i det. Men den egentliga orsaken till att Commander William Riker har skägg i de senare säsongerna, är att Jonathan Frakes valt att sluta klippa skägget.

Jag tycker att det är fantastiskt att en sådan här tråd kan ha så långt liv :w00t:

JAF: Jag vet att Riker skulle vara en slags Kirk-figur i mångt och mycket, men berodde inte avsaknaden av skägg bara på att skådespelaren inte hade skägg just då? Jag menar, var skägget verkligen inskrivet i manusbibeln???

Edited by Tom_Hell

Med skägg helt klart när jag började kolla på Star Trek på tv6 så tog alla säsonger slut och de började om då undrade jag vart Riker hade försvunnit(de hände väl också för att Picard bara kallade Riker för Number One i början).

Jag röstade: med skägg.

I första säsongen så tycker jag helt klart som någon annan i den här tråden redan har nämnt att han passade bäst utan skägg, men efter detta så tycker jag att det blev bättre med skägg, men... i dom avsnitt han valt att låta skägget växa ut för mycket, där tycker jag att han ser lite väl gubbig ut.

Jag smått förundras över hur denna tråden hela tiden poppar upp. Det är uppenbart att Rikers skägg är en av de viktigare spörsmålen i hela Star Treks värld. :lol:

Jag tycker fortfarande att han ska var med skägg.

Jag tycker nog med. Men det är mest för att han har det i sex säsonger och tre filmer.

Jag tror det är orsaken till varför de flesta tycker så med hehe.

För skägg är väl knappast särskilt inne.

Jag tycker nog med. Men det är mest för att han har det i sex säsonger och tre filmer.

Jag tror det är orsaken till varför de flesta tycker så med hehe.

För skägg är väl knappast särskilt inne.

Nej det kanske stämmer det du säger, men vissa tycker det är stiligt med skägg, och bryr sig inte om trender och vad som är ok för stunden, enligt de modemedvetna. Ja det är mig själv jag talar om. Är skäggprydd. Men det är nog delvis därför jag tycker Riker är stilig i skägg. Han har också samma klippning som mig. Bra smak på den killen. :P

Edited by Unkas

Om inte Riker hade haft skägg hade jag nog inte haft något skägg idag. Hans skägg ger en ledar känsla. Idag känns det som en Riker utan skägg är ingen riktig Riker.

Om inte Riker hade haft skägg hade jag nog inte haft något skägg idag. Hans skägg ger en ledar känsla. Idag känns det som en Riker utan skägg är ingen riktig Riker.

Min personliga åsikt är att det är pondus med skägg. Det bevisar Riker definitivt.

Jag tycker att det är fantastiskt att en sådan här tråd kan ha så långt liv :w00t:

Ytterligare fem månader har nu gått och den lever vidare. Men så är det när man diskuterar viktiga saker.

Såg nyligen ett avsnitt från säsong ett och det kändes verkligen som något saknades. Kanske är det så att vissa personer passar bättre i skägg.

Det är förresten intressant hur fäst man blir vid sitt skägg (om man inte har lösskägg :rolleyes: ). Jag har varit på väg att raka av mig mitt eget som jag haft i flera år nu men varje gång hejdar jag mig i sista stund. Men till sommaren ska det bort.

Kul att jag hittade denna tråden när jag lite snabbt skulle kolla en grej om hans skägg, haha. Visst, han ser äldre ut, men det är ju fullt möjligt att han skulle utvecklat denna pondus ändå?

Jag är principiellt emot skägg, så jag är det även här. Jag ser att jag tillhör de få, men frågan fick mig iaf att logga in, inte illa. =)

Det här är så kul - trekkers kan vara så splittrade kring frågan om en så liten sak som skägg. Men visst engagerar skägg, och det är ju ändå kul!

Välkommen hit, Kim, förresten!