Jump to content

Mitt jobb är väldigt Trekkigt!

Ella
 Share

Recommended Posts

Vi har en Engelska B vikarie i skola just nu. Hon är antingen lite galen eller så har hon tittat på Star Trek för mycket. Vi är tvungna att säga ..."permission to speak"... låter lite konstigt. Men jag gillar det.

Men hon har även en visselpipa som hon blåser i ibland så jag tror det lutar åt att hon är lite galen, för hon reagerade inte nämndvärt när jag ritade Voyager tecken (com-pad) på min namnlapp. Jag har försökt göra Vulcan: live long and prosper hälsning med mina fringrar men hon verkar inte förstå.

Captain Proton to the rescue!!! :w00t::w00t:

• Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Från Svenska Trekkers mailinglista:

Star Trek nämndes i dagens avsnitt av Blossom. Först klagade en kille på att hans tjej skulle "transportera" sig dit, varpå Blossom frågade nåt i stil med "WHen is she beaming in?". Därefter klagade en annan kille på sin Klingon-liknande mattelärare...

Inte speciellt kul. Men desto roligare då när jag upptäckte att Hulken hade regisserat avsnittet...  ;)

(Bill Bixby)

/Thomas

Klingonsk lärare... :rolleyes:

• 1 month later...

I min mattebok hittade jag just den här uppgiften:

"18. I science-fictionserien Star Trek The Next Generation blir kapten Picard och chefsingenjör La Forge instängda i ett rum med radioaktivstrålning. När La Forge avläser sitt mätinstrument har de redan fått stråldosen 93 rad. Stråldosen ökar med 4 rad/minut. Stråldosen 350 rad är dödlig.

a ) Ställ upp ett uttryck som beskriver stråldosen y rad som funktion av tiden x minuter. Tiden räknas från den tidpunkt La Forge avläser sitt mätinstrument.

b ) Hur lång tid har de båda hjältarna på sig att komma ut ur rummet?"

Trekkigt eller vad? Någon som vet om detta verkligen har hänt i ett avsnitt?

Edited by Excelsior

"18. I science-fictionserien Star Trek The Next Generation blir kapten Picard och chefsingenjör La Forge instängda i ett rum med radioaktivstrålning. När La Forge avläser sitt mätinstrument har de redan fått stråldosen 93 rad. Stråldosen ökar med 4 rad/minut. Stråldosen 350 rad är dödlig.

a ) Ställ upp ett uttryck som beskriver stråldosen y rad som funktion av tiden x minuter. Tiden räknas från den tidpunkt La Forge avläser sitt mätinstrument.

Samma uppgift har faktikst använts på ett nationellt prov för Matte B eller C för ett antal år sedan

Den uppgiften hade jag glömt bort helt. Vet att jag har gjort den men det var länge sen.

Det är kul att de har med lite star trek i skolan, synd bara att de fick fel person.

Nån som har tängt på en grej...? På tv4 visade dom ju ''Gladiatorerna'', och var det någon mer än jag som upptäckte att han var väldigt lik borg??? (För utom att borg är liksom lite bättre...) När jag gick in på tv4.se och kollade på vad det stod om honnom blev de bara ännu mer uppenbart... Så här stod det: ''En maskin som bara är byggd för en enda uppgift; att krossa sina motståndare. Hand ordspråk är ''Motstånd är meningslöst''.''

Låter bekant eller ? Dessutom visades informationen i något som var misstängt likt en PADD....

Nån som har tängt på en grej...? På tv4 visade dom ju ''Gladiatorerna'', och var det någon mer än jag som upptäckte att han var väldigt lik borg??? (För utom att borg är liksom lite bättre...) När jag gick in på tv4.se och kollade på vad det stod om honnom blev de bara ännu mer uppenbart...                        Så här stod det: ''En maskin som bara är byggd för en enda uppgift; att krossa sina motståndare. Hand ordspråk är ''Motstånd är meningslöst''.''

Låter bekant eller ? Dessutom visades informationen i något som var misstängt likt en PADD....

Vem är han???

Nån som har tängt på en grej...? På tv4 visade dom ju ''Gladiatorerna'', och var det någon mer än jag som upptäckte att han var väldigt lik borg??? (För utom att borg är liksom lite bättre...) När jag gick in på tv4.se och kollade på vad det stod om honnom blev de bara ännu mer uppenbart...                        Så här stod det: ''En maskin som bara är byggd för en enda uppgift; att krossa sina motståndare. Hand ordspråk är ''Motstånd är meningslöst''.''

Vem är han???

Lite sent kanske.....,

Han var ju med i gladiatorerna på tv4. Han var en av gladiatorerna... :tomte:

Share

• Create New...