Jump to content
Sign in to follow this  
Alex_V

Vilket är det snyggaste Federationsskeppet?

71 members have voted

1. 1.

• Galaxy
      8
    • Sovereign
      18
    • Miranda
      2
    • Defiant
      10
    • Nebula
      2
    • Akira
      5
    • Ambassador
      1
    • Intrepid
      17
    • Prometheus
      3
    • Excelsior
      4

Recommended Posts

Jag börjar bli ganska trött på alla diskussioner om snyggaste/grymmaste lilla/stora/enorma skeppet. Ska kolla över alla diskussionerna om skeppen, se över vilka som är aktiva/stora och stänga de mindre aktiva och länka till ett ämne istället, efter forumflytten.

För mig föll valet på DEFIANT, men jag var bara tvungen att ta med mig detta fina inlägg av Quiet. Jag tror att det är så att denna tråd passar oss grabbs. Jag menar, vi gillar ju att jämföra det mesta, från bilar till annat...he,he. Men det finns nog kvinnor som också uppskattar design och läckert krom.

DEFIANT är för mig det ultimata skeppet. Det har absolut allt, det är sportbilen bland dollargrinen. En dröm vore att få äga ett såndant skepp och lyxutrusta det.

Jag röstade på galaxy klassen. Jag tycker att skeppet har en design och utförande som med sin skönhet ger mig ett intryck av att den måste kommit från en bättre värld. Den ser smäcker ut men fortfarande kraftfull och fortfarande sofistikerad.

Kommer ihåg att jag gillade träpanelen på bryggan. De mjuka ljuden ja, det finns inte nog med ros ...

Vad jag inte förstår är att nästan alla skepp som är omnämda är relativt nya modeler personligen tycker jag om Intrepid och då snackar jag inte USS Voyager Intrepid utan Star Trek Enterprise intrepid dom gamla Intrepid skeppen. Dom har en ganska slående likhet med Norway men jag tycker den är riktigt bra ritad (för den tidsåldern) sedan måste jag också bara säga att designen var bättre då jag menar det finns såna onödiga grejer på t.ex. USS Enterprise-E i NX-01 så tog dom vad dom hade i -E så blir dom helt galna om en stol går sönder. :huh:

Jag tycker att NX-01 är ganska tuff, men en fråga

har jag: NX-01:an tycker jag ser mer teknologisk och mer mordern ut

än constitution klassen, men NX:an kom ju före

constitution klassen, med det här menar jag med

att NX:an ser mer modern ut och kanske skulle passa

in i mer TNG-eran, eller vad tycker ni? :osäker:

Jag tycker att NX-01 är ganska tuff, men en fråga

har jag: NX-01:an tycker jag ser mer teknologisk och mer mordern ut

än constitution klassen, men NX:an kom ju före

constitution klassen, med det här menar jag med

att NX:an ser mer modern ut och kanske skulle passa

in i mer TNG-eran, eller vad tycker ni? :osäker:

Ta en Akira class ifrån First Contact och vänd den upp-och-ner och vips så har du en NX! det är typ därför den ser futuristisk ut, för den är i princip en vänd Akira. en annan anledning är nog att om dom inte ville ha ett skepp som såg äldre ut än vad det gjorde på 60-talet, då skulle tittarsiffrorna sjunka ganska rejält (mer än vad de gjorde alltså), tror jag.

min favorit är också NX-klassen (konstigt när jag heter som jag gör va??), och min favvo-serie är Ent, så egentligen förstår jag inte varför folk inte gillade den, jag bara vet att den floppade. mitt skepp nummer två är nog Akira, hehe två skepp med nästan lika design. fast jag vet inte om jag skulle vilja sätta NX i TNG. vem vet, det kanske är NX som är 200 år före sin tid eller så är Akira 200 år efter sin tid :lol: en sak är säker i alla fall: Enterprise-J (ifrån 2800-talet) är mer lik NX än den vanliga TNG-designen, det beror nog på att han som designade den tyckte bäst om NX :P känns dock lite dumt att man hoppat över designen som användes under de 600 åren emellan.

jag gillade inte designen på NX-01 , anledningen är två:

1. den liknade Akira klassen fö mycket . visseligen är det en cool design som dessutom blir bra med cloaking device men två skepp som ser likadana ut ?nä mer fatasi än så har de väl .

2. NX-01 är inte ett Federationsskepp (Federationen fanns ju inte när hon byggdes) det är ett Jordtillverkat skepp byggt enbart av människor och vi skulle aldrig bygga nåt som påminner om ett flygande tefat . kanske när Federationen drar igång med en egen flotta enbart för Federationen för då måste alla andra Federationsmedlemar få vara med i designbeslutet .

(förövrigt röstade jag på Defiant!) :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Edited by K´hogh son of Klintoch

jag gillade inte designen på NX-01 , anledningen är två:

1. den liknade Akira klassen fö mycket . visseligen är det en cool design som dessutom blir bra med cloaking device men två skepp som ser likadana ut ?nä mer fatasi än så har de väl .

2. NX-01 är inte ett Federationsskepp (Federationen fanns ju inte när hon byggdes) det är ett Jordtillverkat skepp byggt enbart av människor och vi skulle aldrig bygga nåt som påminner om ett flygande tefat . kanske när Federationen drar igång med en egen flotta enbart för Federationen för då måste alla andra Federationsmedlemar få vara med i designbeslutet .

(förövrigt röstade jag på Defiant!) :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

jag vill inte verka oartig, men att kalla NX-01 för ett flygande tefat är väl att gå lite långt. med bakdelen och nacellerna ser det inte alls ut som ett tefat, enligt mig. om man däremot skulle montera av bakdelen och även "ryggraderna" som löper längs med saucer section så skule det nog se mer ut som ett tefat, men nej NX, är och kommer alltid att förbli favoriten.

saucer section på Enterprise D däremot, den ser ut som ett flygande tefat, när man separerat den från engineering section. det tycker jag är fel, visst D är riktigt snygg, men varför flyga runt med ett fult tefat och en riktigt ful flygande anka?

Jo därför att ingenjörsdelen är till för strid och bibehåller warpmöjlighet medans tefatsdelen endast har impuls och bara liten försvarsmöjlighet ;)

jag var liksom lite sarkastisk när jag ställde frågan, jag bara påpekade hur jag ogillar när man separerar enterprise (fast det kanske inte märktes så bra).

Jo därför att ingenjörsdelen är till för strid och bibehåller warpmöjlighet medans tefatsdelen endast har impuls och bara liten försvarsmöjlighet ;)

jag var liksom lite sarkastisk när jag ställde frågan, jag bara påpekade hur jag ogillar när man separerar enterprise (fast det kanske inte märktes så bra).

I filmen Star Trek Generations så får man veta vad den andvänts till ;)

Edited by UFP

Akira class är riktigt snygg även om jag tycker att Steamrunner class är det snyggaste tyvärr fanns ju inte det alternativet med.

-----

Hallo!

Jag håller med "Suskiv" om att Steamrunner är vackert. Jag gillar Norway också; nästan lite likt den flygbåt som gick mellan Umeå och Vasa en sommar innan taxfreehandeln stoppades och vi i stället fick en skorv som ser ut att sjunkan när som helst...

SANMAREEEEEEEEE