Gå till innehåll

Star Trek: Elite Force I & II


Herman

Rekommenderade inlägg

  • Svar 143
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Men Lis@ hur har du kunat slarva bort spelet??

Fråga mig inte hur... :P jag slarvat bort det...

Huvudsaken är att det är tillbaka-slarvat igen, hittade det i min lillebrors rum...

Hur långt har du kommit i spelet då?

Jag har nästan nästan nästan klarat det, måste bara ta dö på en genom-ond alien först...  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elite Force är... ELITE =)

Jag önskar bara att det fanns nåt ännu mer riktigt INTEGRERAT Voyager lir.. eller varför inte en CHATT i 3D?

Där man kunde glida omkring, prata med sina besättnings-polare, (klicka på combadgen o starta upp en röst konversation) etc etc!

Det vore väl härlit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Jo Elite Force var helt ok faktiskt. Kanske inte det bästa man kan köpa för 449:- men i 300:- klassen så ligger den bra till. Vilket borde bli snart då spelet inte är helt nytt..

Top-tips: Tanka hem/lägg in senaste uppdateringen direkt från speltillverkaren INNAN du börjar spela. Den är ganska stor (nära 20Mb för den versionen av spelet jag hade) men då innehåller det förutom de vanliga viktiga buggfixarna också den "riktiga" Seven of Nines röst.

Ja det är korrekt, i orginalversionen av spelet så är det någon annan som dubbar rösten och det förtar en hel del av spelkänslan speciellt när resten av spelet är hyfsat troget serien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta det blir två täta inlägg från mig här men jag glömde nämna att det finns ett s.k Expansion Pack till detta spel.

För dem som tyckte orginalspelet var för linjärt och vill ha mer uppdrag, möjligheter att undersöka och pilla på fler spakar och knappar de inte borde på Voyager så ska tillägget vara en riktig guldgruva.

Har inte haft möjlighet att testa detta själv, om någon har så vore det intressant med ett omdöme.

Vi andra kan kolla på EliteForceFiles för massor med information och filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Lis@ hur har du kunat slarva bort spelet??

Fråga mig inte hur... :P jag slarvat bort det...

Huvudsaken är att det är tillbaka-slarvat igen, hittade det i min lillebrors rum...

Hur långt har du kommit i spelet då?

Jag har nästan nästan nästan klarat det, måste bara ta dö på en genom-ond alien först...  :)

jag skäms att säga jag har inte klarat första banan men jag har barat spelat det 1 gång...

måste försöka att spela det mer ofta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Själva spelet var inte så speciellt, samma gamla vanliga halflife-quake-unreal osv. rip-off. Men det är kul med Voyagermiljöer och -story. Skulle lika gärna kunna vara en quake III-expansion dock. Det är det första spelet som har fått mig att sluta spela Warcraft III, kommer dock inte räcka lika länge som W3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva spelet var inte så speciellt, samma gamla vanliga halflife-quake-unreal osv. rip-off. Men det är kul med Voyagermiljöer och -story. Skulle lika gärna kunna vara en quake III-expansion dock. Det är det första spelet som har fått mig att sluta spela Warcraft III, kommer dock inte räcka lika länge som W3.

Det var precis därför jag fastnade för spelet, handlingen och miljön var så spännande och sen även att få döda borgerna med sin egna I-MOD är ju inte heller fy skam :)

Förresten, hur har du fått tag på Warcraft III? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...
finns det på någon internett sida ver man kan beställa det?? expansionen alltså...

Online så finns det nog ingen sida, på de flesta sidor så stor det att dom har slutat att tillverka den. Du får nog leta i nån vanlig butik eller på auktioner.

Dom släppte nyligen spelet som nyutgåva, kanske gör dom samma sak med expansionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat: från Mikael den 8:42 pm den juli 20, 2001

Tror ni om expansionen fungerar om spelet är crackat?

Expansionen fungerar antagligen inte om spelet är crackat. Köp det istället för att använda piratkopior.

Expansionen fungerar förmodligen alldeles utmärkt även om spelet är crackat. Nu menar jag för den skull inte att man ska använda piratkopior istället för att köpa spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört fast... Jag är på scavengerskeppet,och det är en snubbe som inte dör hur mycket man än skjuter... Vad gör jag???

Ella: använd vapen nummer 6 och skut honom när hans gula sköld stängs av då skadas han. men det tar ett tag innan han dör ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...