Gå till innehåll

ENTERPRISE ÄR INSTÄLLT!


Gul Nador

Rekommenderade inlägg

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Ja det är officiellt att ENT inte kommer att förnyas för en femte säsong - ni kan läsa nyhetsartikeln om det på Databasens förstasida, men det finns också information på startrek.com, trektoday.com och alla större sci-fisidor på internet.

Själv har jag bara lust att börja gråta. Säsong 4 som varit så himla bra!! Och hur ska man klara sig utan nya Star Trekavsnitt att se fram emot?? :( :osäker: :gråter:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick nyss ut på startrek.com för att se om det fanns några nyhter och då ser jag ENTERPRISE CANCELD!. Och jag som blev en riktig trekker tack vare enterprise :( . Hoppas nu då att resten av avsnitten är lika bra som dom varit hittils och att dom klarar upp lite saker Som Trip och T'Pol m.m. Men man kan ju alltid hoppas på en film serie med Enterprise

Redigerad av Enterprise_Nx-01
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neeeej!!! Vad ledsen jag blir. :gråter: Jag trodde faktiskt inte att det skulle ske, då tidigare rykten om nedläggning efter säsong 3 inte stämt. Ingen kul nyhet att ha främst på vår databas, även om den nu tyvärr är riktig... :gråter:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm....eftersom jag tröttnade efter 2 avsnitt, så....kändes inte som det var i närheten av de andra seriernas kvalitet..?! Okey...jag gav det ingen chans och kommer förmodligen att se det någon gång, men som det känns nu vill jag bara att detta ska leda till någon bättre serie...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte heller hängt med ENT på en längre tid och jag har mina åsikter om denna serie, men jag tycker att det är otroligt tråkigt att den läggs ner. Jag hoppas bara att detta inte innebär att det är slut med ST-serier, jag hoppas som Holodoc att någonting ännu bättre kommer att skapas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kruxet för Star Trek är att det har varit en nedåtgående trend ända sedan Deep Space Nine när det gäller tittarsiffror. På den "gamla goda tiden", dvs när Next Generation gick så var den så gott som den enda SF-serie som gick.

Nu har det blivit betydligt mer konkurrens på det området. Det stora problemet tror jag dock är att de "vanliga" TV-tittarna tröttnat på Star Trek för länge sedan. Det stora raset i tittarsiffror började som sagt med Deep Space Nine, fortsatte genom Voyager och Enterprise. Till slut kommer man till en punkt där det inte längre är lönsamt att fortsätta.

Dock så låter det på Paramount som om de ser detta som ett uppehåll. Skulle inte förvåna mig ett dugg ifall serie 6 dyker upp om en 3-5 år, när suget kanske återkommit hos de som tröttnat på ST under de senaste åren. Det har ju trots allt producerats 25 säsonger sedan TNG säsong 1.

En liten ljuspunkt är väl att NX-01:s äventyr troligtvis kommer att fortsätta... i bokform. Och med tanke på den höga kvalité hos Pocket Books författare för ögonblicket så kan det inte bli annat än bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*suck*... jag hoppades in i det sista på en femte säsong, trots att inget tydde på det. Nu kan jag bara drömma om fortsättingen på den underbara säsong fyra :gråter: :gråter: :gråter:

Men är den slut så är den och det blir upp till oss fans att hålla genren levande.

Just nu hoppas jag bara att serien får en bra och värdig avslutning och inte någon budget-sorti som TOS fick

All good things...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur höga tittar siffror behöver dem 1,2 miljoner tittare i USA + alla i resten av värden är många....eller de räknar med att ENT skulle dala mera....

Skulle de viljat lägga ner ENT för en sesång sedan skulle jag tyckt att serien förkänade det, men att lägga ner den nu käns idiotiskt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rädda Enterprise!

Hur kan du hjälpa till? Skriv till dom berörda och kräv att serien skall få fortsätta!

Rick Berman

ENTERPRISE

c/o Paramount Pictures

5555 Melrose Ave.

Los Angeles, CA 90038-3197

Brannon Braga

ENTERPRISE

c/o Paramount Pictures

5555 Melrose Ave.

Los Angeles, CA 90038-3197

<Skådespelarens namn>

ENTERPRISE

c/o Paramount Pictures

5555 Melrose Ave.

Los Angeles, CA 90038-3197

Paramounts telefonnr: 323-956-5000

"Enteprise" nås på: 323-956-9591

Paramounts faxnr: 323-862-1134

Mr. Leslie Moonves "President and CEO"

CBS Television

CBS Television City

7800 W Beverly Boulevard

Los Angeles, CA 90036

Dawn Tarnofsky-Ostroff - "President"

United Paramount Network

11800 Wilshire Boulevard

Los Angeles, CA 90025

Eric Kim - "Director of Programming"

United Paramount Network

11800 Wilshire Boulevard

Los Angeles, CA 90025

Kevin Levy - "Senior Vice President"

Scheduling and Acquisitions United Paramount Network

11800 Wilshire Blvd

Los Angeles, CA 90025

UPNs telefonnr: 310-575-7000

UPNs faxnr: 310-575-7210

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är verkligen ledsamt :gråter:

Men jag måste säga att detta inte kommer som någon överraskning, risken för nedläggning har varit stor ett bra tag nu, men man hoppades såklart på att det åtminstone skulle ha blivit en 5:e säsong, säsong 4 är ju verkligen bra.

Det vi får hoppas på nu är att SVT börjar sända Enterprise igen detta år.

(passar på att flytta till ENT-forumet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var riktigt tråkigt. Enterprise är min favorit bland ST serierna. Men det är orellevant vad vi Trekkies tycker eftersom som vi är för få för att utgöra en tillräckligt stor tittarbas, tyvärr.

Jag har svårt att se hur de kommer kunna få med bildandet av federationen och ett slut på "the temporal cold war" på ett bra sätt på de få avsnitt som är kvar.

Jag tror att vi kan se i stjärnorna efter en ny ST serie inom de kommande fem åren, om det någonsin blir av.

Redigerad av Smirf
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gråter!!! :(:(:(:(:(

Jag var i chocktillstånd när jag fick reda på! Kunde inte prata med någon! Folk kunde vinka sina händer 10 cm framför ögonen men jag märkte det inte. Fast nu har jag accepterat att allt har ett slut: Livet, Enterprise, produkter med bäst före datum och massor med andra saker!

MEN TACK IALLAFALL PARAMOUNT FÖR 4 UNDERBARA SÄSONGER

Chockad TREKKER

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att det känns lite overkligt..Synd att de lägger ned Enterprise..:gråter: :gråter: 

Jag får hoppas att detta inte är slutet för Star Trek. :gråter:

-Vad ska man se på om man inte kan se på Star trek??? :gråter:

<{POST_SNAPBACK}>

FARSCAPE!!!! :blink:

(tycker att det ofta ger mig mer underhållning än Star Trek! Slå mig inte nu...men jag tycker det är enormt bra!) B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paramount kommer säkert med någonting nytt som passar denna "tidsålder". Star Trek är så stort så det kommer absolut något mer. Bara för ENT tappar tittare betyder ju inte att ST är slut.

I USA t.ex har det ju varit en del strul fansen emellan när det gäller ENT, och jag tror att Paramount kollar vart vinden blåser ibland fansen. Det är bara en tidsfråga om och när någonting nytt kommer.

Optimism är mitt andra namn. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick reda på nyheten idag genom BBC. Självklart är det tråkigt att de lägger ner Enterprise-serien. Men Enterprise fick ändå 4 säsonger och ca 100 avsnitt vilket inte är lite. Serien fick en chans att visa upp vad den gick för och tyvärr måste jag säga att den inte levde upp till mångas förväntningar. Ändå har den många fans och många tittare har fått upp ögonen för star trek genom Enterprise.

Redigerad av Captain Proton
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kanske kan skriva i hopp ett klagobrev och försöka få dom att visa enterprise igen

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror inte det kommer funka. Det kändes som om säsong 4 sändes till stor del p.g.a. fansens vädjanden. Ändå har inte tittarsiffrorna ökat under säsong 4 fastän många anser att den varit bättre ände tidigare säsongerna. Det är dags att ge star trek en välförtjänt vila under några år. Jag tror att Viacom/Paramount kommer ta upp star trek igen - det ligger stora pengar i franchisen.

Redigerad av Captain Proton
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...