Gå till innehåll

"The 4400"


EoNeel

Rekommenderade inlägg

det ser ut att vara en riktigt bra serie så här långt. Jag gillar seriens struktur med så många olika upplägg och vinklar. Jag ska erkänna att jag blev lite berörd av den här killen som trodde att han var osårbar och sedan dog..det var ju hans död som fick de andra att börja bry sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig blev det bara typiskt USA-igt att alla blev goda och skulle ära den döde mannes minne, men jag har väl blivit cynisk. Däremot blev jag glad när jag ville se mer när det tog slut, serien har uppenbarligen fångat mig, gillar verkligen dramat som börjar utvecklas med den lilla kryddningen av mystiska krafter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njaa, serien har en del problem i strukturen för att jag ska vara helt övertygad. Men först ska sägas att jag gillar det jag har sett, det är framtiden som klurar en del.

1. Det måste utvecklas en bättre grundtråd för att inte hamna i X-files-träsket. Vi kan inte varje avsnitt få se en ny egenskap som måste "jagas" hur less kan man bli på detta.

2. Vår hjälte måste skilja sig snabbt och dumpa frun annars kan detta bli ett VM i självömkan och irriterande story-lines.

3. Personkemin mellan våra hjältar är inte riktig bra, det haltar en heldel och detta måste de snabbt få kontroll över om det ska funger mer än 2 säsonger. Visst serien har bara börjat, men det finns inget grundklick här vilket gör att de måste arbeta hårdare med just detta.

4. Shaws triangeldrama kan bli jättebra Kain och Abel historia, men den kan också bli Dawsons Creek smörja. Även här måste man ganska snart välja väg om det ska lyckas.

Coyote är däremot lysande hoppas han får mer utrymme under seriens gång. Hoppas hoppas den här håller bättre än Dark Angel.

Redigerad av Kai Dukat
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din kritik är helt klart befogad kai dukat men kanske lite överdrivet. Ok, du har redan sagt det men jag säger det igen. Det har bara vart 3 avsnitt... Jag kanske är lite skev i min betraktelse av serien eftersom jag gillar huvudpersonen, Baldwin. Kan ha att göra med hans roll i taken som han gör riktigt bra... Dock håller jag med om att det kansek blir lite för likt x-files om vi inte får något nytt grepp på det hela. Jag ser dock fram emot att följa den svarta killen som bor tillsammans med dotterdottern till hans tidigare fästmö.

Jag är kanske lite för såld på iden att försvinna en tid och komma tillbaka och se hur allt förändrats...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att Lillyhistorien är den mest intressanta! Det är här det kan komma att bli riktigt saftiga dramatiska situationer bland allt övernaturligt.

Huvudpersonerna har jag också lite svårt för, mycket beroende på att de ska vara just huvudpersoner. Om de bara hade varit några i mängden som man följde (typ ett kollektivdrama) så hade jag accepterat dem, men nu ser man alltför tydligt deras funktion (att vara just huvudpersoner trots att de är ointressanta) och det är så tydligt att de ska bli ett par fast de har problem så här i början. Varför annars betonas det att hon är så ensam och att han har känslomässiga problem med sin hustru och behöver en ny shoulder to cry on?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Nja, OdO 2 jag tror inte att det kommer att bli riktigt så. Det är nästan troligare att serien kommer att försöka ha fokus på de båda agenterna men att Baldwin får ihop det med sin exfru nu när sonen kommit tillbaka.

Att serien har fokus på just dem blev ju uppenbart varför i slutet på sista avsnittet och kanske lite tidigare... teorierna om the ripple effect etc...

jag ska i alla fall följa fortsättningen, ska ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja. Visst jag kommer att ge det en chans, men det är något som jag inte kan sätt fingret på så gör mig ointresserad. Men vem vet det kan ju bli bra - fast jag hoppas nog mer än vad verkligheten kan ge. Återkommer med en mer noggran analys senare.

<{POST_SNAPBACK}>

Härligt att du och jag inte är riktigt överens för en gångs skull... :D .

jag håller med om att det blir segt om serien bara introducerar nya förmågor hela tiden. jag tycker dock om idén att de är från framtiden och att de har planterats in i samhället med något mysko syfte...

ser fram emot din analys :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades missa massa avsnitt, så jag har tappat tråden. Nu kommer det lite frågor så att jag blir uppdaterad inför fortsättningen! Du, Orville, nämnde the ripple effect - vad är det? Vem är den mörkhårige killen som försökte hindra Lilly att åka iväg med sin pojkvän i sista avsnittet? (Jag lyckades se den sista halvtimmen av det sista avsnittet...) Vad har Lillys pojkvän för krafter, vet ej hans namn? Vad har hänt med den lilla flickan?

Om det är något mer jag bör ha koll på som man fått veta i de senaste avsnitten skulle jag uppskatta om någon berättade det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades missa massa avsnitt, så jag har tappat tråden. Nu kommer det lite frågor så att jag blir uppdaterad inför fortsättningen! Du, Orville, nämnde the ripple effect - vad är det? Vem är den mörkhårige killen som försökte hindra Lilly att åka iväg med sin pojkvän i sista avsnittet? (Jag lyckades se den sista halvtimmen av det sista avsnittet...) Vad har Lillys pojkvän för krafter, vet ej hans namn? Vad har hänt med den lilla flickan?

Om det är något mer jag bör ha koll på som man fått veta i de senaste avsnitten skulle jag uppskatta om någon berättade det!

<{POST_SNAPBACK}>

SPOILER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

M??rkhårige killen: en rik snubbe som är lite kändis osv. Han är en av de 4400 och påstår att barnet är hans. Om han menar det som att han är fadern eller om han bara tror att det kommer att vara viktigt är osagt. Han verkar dock försöka samla ihop de 4400 för att ta reda på saker om dem.

Ripple effect: Något nördarna i spånarrummet kommit fram till. Man skulle kunna beskriva det som efterdyningar till saker några av de 4400 gör. Till exempel killen som gick omkring och försökte städa upp i en park. När han dog började folk i närheten göra det han hela tiden försökt göra. The ripple effect. I ett annat avsnitt ledde ett mord till att ett par bröder började döda de 4400. Spränga dem etc...

I sista avsnittet fick man väl veta ungefär detta: Baldwins son var en guide för de 4400 i denna tid. När han blev uppväckt stördes länken. De 4400 är utsatta i vår tid för att påverka framtiden (de som förde hit dem är alltså från framtiden) till att bli en bättre värld. Baldwins systerson, killen som kan hela eller döda. Är tillsammans med sin brorsas ex-flickvän. den svarta killen verkar vara fader till det ofödda barnet. barnet uppvisar nämligen sickelcellsanemi... i serien verkar det vara kvitto på att fadern är svart... Skulle iof kunna vara en svart man vilken som helst... :blink: Jaja Hoppas du blir nöjd med denna genomgång OdO II

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
Argh!

Missade första avsnittet på säsong 2. En resumé skulle vara bra. Någon som orkar bistå mig?

PLEASE with sugar on top  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det måste vara avsnittet "Wake Up Call"

SYNOPSIS:

One year after the events on Highland Beach revealed that the 4400 were taken and returned by future humans, the world is a much different place. NTAC agent Tom Baldwin has been riding a desk job for the past 12 months, penance for his acts of insubordination despite the fact that those acts were key in unlocking the mystery behind the 4400. Kyle, Tom's son, has been living under observation at NTAC, where he has endured numerous tests that have revealed no new information. Diana Skouris, Tom's old partner, appeals to Nina Jarvis, the new head of the Pacific Northwest Division of NTAC, to reinstate Tom in the field. Diana has also adopted Maia Rutledge as her daughter, unaware that the girl still has precognitive insights.

Meanwhile, Richard, Lily, and their baby Isabelle (now six months old) are living in a mountain cabin, hiding from both Jordan Collier and NTAC. Collier has become the self-proclaimed figurehead of the 4400, and is on the verge of opening the first "4400 Center," a place intended not only for fellow returnees but also for regular, everyday people who are looking to "unlock" the 4400 within themselves. And Shawn Farrell has left his family behind to become Collier's protege, using his healing ability to bring in big money contributors to the center.

NTAC gets a call from Abenson Psychiatric Hospital, where Tess Doerner, a 4400 paranoid schizophrenic, seems to have taken some sort of mind control over the institution's orderlies and inmates. Upon his release from NTAC, Kyle is determined to "deprogram" Shawn and rescue him from Collier's clutches. And Richard and Lily are forced to flee their home when a religious zealot decides that baby Isabelle is the devil and must be destroyed.

källa: http://www.the4400.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nu ger jag mig. Nedras vad segt och här kommer problemen…

Det är på tok med för många delintriger vilket drar ner tempot för mycket. Dessutom är de alldeles för splittrade dvs de är för olika vilket skapar en obalans i innehållet vilket gör att man bara vill ta bort något för att man stör sig att det ”intressanta” inte får tillräckligt med utrymme. Man kan inte heller loopa intrigen hur många gånger som helst ja menar jössöss det här med ungen hur less är man med att de alltid måste dra vidare dessutom utan några avslöjanden. Hur unket känns det inte med ”sekten” här finns alla nidbilder, detta skulle ha kunnat göra så mycket roligare.

Nää serien måste leverera något väldigt snabbt om det ska fungera på andra än OC fans eller liknande tråkigheter. :sjuk: :förbannad: :nuke:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar The 4400, men skulle önska att det hände mer... Det går lite trögt och serien känns splittrad. Men det är kul att se Summer Glau, Jeffrey Combs och Robert Picardo :D Men det kommer inte att rädda serien i mina ögon om inte det börjar hända saker snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar The 4400, men skulle önska att det hände mer... Det går lite trögt och serien känns splittrad. Men det är kul att se Summer Glau, Jeffrey Combs och Robert Picardo  :D  Men det kommer inte att rädda serien i mina ögon om inte det börjar hända saker snart.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror om det kommer hända grejor häng kvar lite till bara sen brakar det hela lös.

sista 5 min på säsong 2 (om man nu kan kalla 12 avsnitt för en säsong fsat säsong 1 var ju bara 5 st.). Som sagt sista 5 min mycket starka grejor

Redigerad av Morn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev minst sagt irriterade när det var fotboll på 3:an i stället för The 4400 i onsdags.

Sport är tydligen viktigare än en serie och det är väl märklgt hur man

prioritera sport att vara det Frågan är ju på vilket sätt det är tänkt.

Räcker det inte med sportkanaler som finns men ändå ska sport ta

upp andra kanaler i allafall. De flesta har väl massavis med kanaler :huh:

Ojsan off topic men det var ju inget avsnitt i onsdags så vad ska man snacka om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Idag funkar det bättre, ja frågan var om inte var det bästa avsnittet i serien. Gillar dock inte att kroppen försvan jag hoppades att han skulle snabbt ner i jorden och där stanna i evigheter - ja i allafall till serien var slut.

Bäst var Gudfader-hyllningen när den nya ledaren dras in i något han inte begriper fullt ut. Den förhoppningsfulla Diane Keaton tittar in på sin älskade och dörrarna stängs. Snyggt och en bra plantering att det hela inte kommer att sluta bra för den nya ledaren kanske ensam på en pall någonstans. :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...