Jump to content

"The 4400"

EoNeel
 Share

Recommended Posts

Gillade veckans avsnitt. Paralella verkligheter brukar fungera bra och tack vare genomtänkta effekter och bra insatser av skådespelarna blev det ett riktigt underhållande avsnitt. Hur urskilde det sig från det stora hela då, det kom ju bara en till av de 4400... Tja, vet inte... . Svårt att motivera förutom det jag ovan nämnt

Jag gillade också veckans avsnitt, särskilt som det inte bara skedde i hans hjärna utan fick verkliga konsekvenser. Blir spännande att se hur allt kommer att utvecklas mellan de två. Skönt också med ett lugnare tempo avsnitt efter allt som skett kring Colliers död och Kyles skumma beteende.

• 3 months later...

tv3 har inte visat andra säsongen än, men den finns att köpa på diverse "skumma" gråimportörer från asien...hrm. nåja, om vi bortser från de eventuella moraliska aspekterna i detta kan jag säga att jag tyckte serien blev bra mycket bättre i andra säsongen. det senaste budet om en säsong tre är att den ska ha premiär i sommar i usa. den tycks dessvärre skjutas upp hela tiden. från början sa de februari, sen april och nu alltså "summer of 2006". den som lever får se.

Jodå, TV3 har visat säsong 2 också. Eftersom jag har hela episodguiden på serien hemma så har jag prickat av avsnitten varteftesom jag sett dom. Jag hörde att dom hade lagt ner serien i USA och att det inte skulle bli någon säsong 3.

Å nej! Inte en till serie de lägger ner! :arg:

• 2 years later...

Har säsong 1-4 på dvd nu, dessa går att köpa till förmånligt pris i en samlarbox!

Jag hoppas det blir en fortsättning, men det vet de väl inte ännu. I 4an lämnade producenterna öppet för en fortsättning.

Gillar denna down to earthserie!

Säsong 4 är bäst! Kul att Ali (Tyler) från serien är med i nya långfilmen Benjamin Button!!

Nej, The 4400 är nerlagd. Definitivt. Tyvärr. Mitt när historien verkligen nådde en kritisk och riktigt intressant punkt kan ju tilläggas.

Har väl varit löst (väldigt löst) prat om en tv-film eller bok eller annat för att avsluta historien, men det blir inga fler säsonger.

Välket är väldigt synd då serien är mycket bra i mitt tycke. Mycket djup på sina ställen med handling som kräver lite eftertanke. Vilket jag bara tycker om.

Det finns tydligen två böcker som har kommit ut efter nedläggningen. The Vesuvius Prophecy samt Wet Work. Har inte läst dom själv så jag vet inte om dom tar vid där serien slutatde eller om dom är fristående.

Edited by Tuvok