Gå till innehåll

The Arrival


OnO

Rekommenderade inlägg

Är det någon mer än jag som tycker filmen "The Arrival" från 1996 är väldigt spännande och underhållande?

Jag är väl ingen större fantast av Charlie Sheen, men jag tycker ändå att han ger ett bra intryck här.

Filmen handlar i kort om en radioastronom (Sheen) som hör en oförklarlig signal någonstans från rymden. Men när han berättar om detta för sin chef får han sparken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag fattar inte varför skurkarna alltid måste ta till sådna extrema metoder, för att tysta någon.

Chefen/skurken skulle lätt kunna säga att, jo igentligen är det en hemlig amrekansk spion satelit som sänder kodat på det bandet. Så håll tyst om det, annars räknas det som spioneri. För att sedan följa upp med grattis du har blivit förflyttad till radioteleskåpet i sydamerika som du alltid velat, de är bäst att du åker hem och pakar. (eftersom radioteleskåpet ligger på södra halvklotet kommer de aldrig att kunna riktas in på norra himlavalvet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högst underhållande film. Man vet inte riktigt vad som är på gång, men nåt lurt är det ju. Synd att man inte får tillbaka samma känsla de övriga 635843 gångerna man har sett den som man fick första gången. =)

Sheen gör ett kanonjobb i filmen även om han är lite Sheenig som alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu även sett The Second Arrival, uppföljaren alltså. Den var som EoNeel sa ovan, inte lika bra. Inte ens i närheten....

Det skilljer minst tre poängenheter på en tiogradig betygsskala, om inte mer.... Tyvärr. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...