Jump to content
Sign in to follow this  
EoNeel

Firefly, tv-serien

Recommended Posts

Inte att glöma serie tidningen som är mellan serien och filmen. Mycket trevlig Kanske lite för kort men..

Sen finns Serenity RPG på sf-bokhandeln nu. Det måste man nästan spela. Dock har jag hört att den innehåller några spoilers mot filmen så jag ska vänta tills V 44 innan jag köper den.

ps nu är det bara 25 dagar kvar. samt att det bara krävs ca 60 000 000 USD innan det är sagt om det blir en uppförljare. Det är då World wide som vi behöver 60 till. I USA har den redan spelat in nästan 20 redan.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi får alla dra vårt strå till stacken... :lol:

HIttade en alternativ song text till Firefly ok den är inte till firefly utan till Mosquito mycket roligt

Take my dog, take my cat

Western without cowboy hats

Look at me I’m on TV

You can’t take this show from me

Take our doctor, make him squeal

I’m told our whore is quite a deal

We say Zed instead of Zee

They’re airing baseball yet again

We might not break episode ten

But you can’t take this show from me

HIttade en alternativ song text till Firefly ok den är inte till firefly utan till Mosquito mycket roligt

Take my dog, take my cat

Western without cowboy hats

Look at me I’m on TV

Take our doctor, make him squeal

I’m told our whore is quite a deal

We say Zed instead of Zee

They’re airing baseball yet again

We might not break episode ten

But you can’t take this show from me

<{POST_SNAPBACK}>

Bra parodi på en dom bästa intro låtar jag hört till en tv-serie

lite uppdatering på vad Serenity dragit in hittils. Worldwide: $22,326,794

kolla Signal eller ???? för mer info om vad den dragit in

the signal har mer än bara sifran utan ävan en massa annat kul info

Såg filmen igår. Den var lysande: actionspäckad, stor cutback på pinsamma ögonblick, snygg, bra dialog, u name it...Väl värd 85 riksdaler om jag säger så. Tråkigt att gänget bakom satt och kommenterade sig igenom större delen av filmen. Man tycker attd et borde vara en annan typ av publik som går på förhandsvisningar av det här slaget.

Och jag vann inget på utlottningen! Jag vinner aldrig! Inte på träffarna heller.... *ledsen*

Jepp! En mycket bra film. Jag hade nog förväntat mig att den skulle vara ännu bättre, men jag kan inte säga att jag är missnöjd eftersom den var väldigt bra. Det som framförallt är slående är den lysande dialogen.

Det är just dialogen som jag tycker gör Firefly och nu serenity till en stor hitt.

Ofta i ny film så är manus och dialog inte det som verkar viktigt utan mer är stora namn samt effekter. Effekter och storak skådisar mm. är ju bara toppingen det är ju manus som är grunden som det ska bygga på. Och som alla bygga jobbar vet så utan en bra grund så faller det hela ihop.

Det är just dialogen som jag tycker gör Firefly och nu serenity till en stor hitt.

Jo, jag älskar den smarta dialogen och språket i stort, för de leker verkligen med ord och skapar en särskild stämning. Örongodis med andra ord :lol:

Jo, jag älskar den smarta dialogen och språket i stort, för de leker verkligen med ord och skapar en särskild stämning. Örongodis med andra ord :lol:

Man kan väl tänka sig att Joss haft lite övning med tanke på att han ändå hade en hel säsong på sig att "forma ihop" karaktärerna.

Själv skulle jag och en vän se den på bio i fredags, och dagen innan var sista visningen. Typiskt sådant alltså! Men men, får väl hyra den på DVD istället då, den gick bara ca 3 veckor i Sverige på bio.

Själv skulle jag och en vän se den på bio i fredags, och dagen innan var sista visningen. Typiskt sådant alltså! Men men, får väl hyra den på DVD istället då, den gick bara ca 3 veckor i Sverige på bio.

Va? har den redan slutat gå? Jag som tänkte gå och se den i efter jul, nåja jag får väl hyra dvdn jag också

Oj det var inte alls länge den fick gå på bio här! Nu blir jag ledsen...ville se om den ju. Tråkigt att den filmen aldrig uppmärksammades som den förtjänade att göras!

Edited by Trolsk

Har börjat titta på serien nu, och den är väldigt lovande. Musiken ger serien en väldigt särskild stämmning.

Bara en fråga... är det bara jag eller slår dialogen plötsligt över i typ... kinesiska eller någonting? Bara någon mening här och där, inga subtitles. Tyckte det var franska vid ett tillfälle. vad i *******!? :blink:

Har börjat titta på serien nu, och den är väldigt lovande. Musiken ger serien en väldigt särskild stämmning.

Bara en fråga... är det bara jag eller slår dialogen plötsligt över i typ... kinesiska eller någonting? Bara någon mening här och där, inga subtitles. Tyckte det var franska vid ett tillfälle. Nu har jag nerladdade avsnitt, men jag menar.... vad i *******!? :blink:

nejdå... de talar kinesiska ibland... det är det s.k. intergalaktiska språket då bara USA och Kina är kvar som supermakter kan de flesta kinesiska. Jag tycker det är en del av Fireflys charm :D

Bara en fråga... är det bara jag eller slår dialogen plötsligt över i typ... kinesiska eller någonting? Bara någon mening här och där, inga subtitles. Tyckte det var franska vid ett tillfälle. Nu har jag nerladdade avsnitt, men jag menar.... vad i *******!? :blink:

nejdå... de talar kinesiska ibland... det är det s.k. intergalaktiska språket då bara USA och Kina är kvar som supermakter kan de flesta kinesiska. Jag tycker det är en del av Fireflys charm :D

Bra, jag började undra om någon hade stoppat något i min mat... kunde de inte åtminstone sätta dit subtitles?

Ja det är synd att de inte textar... för vad jag läst så verkar de använda sig av rätt intressanta kinesiska svordomar... så vi missar nog mycket humor som inte kan kinesiska :(

det finns väll inte nån subtitle alls på firefly, inte på dvd utgåvan iallafall. därför överväger ja om ja ska köpa den eller ej.. e ju inte så duktig på engelska..

har fått min firefly box nu. koppla ju inte redigt allt de säger men tillräckligt för att digga serien skarpt. hur kunde de lägga ner en sån guldstjärna?? härliga dialoger, underbar sci-fi me bra handlig å gott om humor, å bra skådisar.

den e ju riktigt rolig! stort mistag av tv-världen att dumpa den.

vi kan ju alltid hoppas på en till film. fast de tog ju tyvär död på en del av besättningen i serenity. så det blir ju inte det samma. men ändå..

har en liten fråga, har firefly gått på tv i sverige?? typ tv400 eller nåt?

för ja e i värsta fighten me en snubbe om detta. ja säger ju då att den inte alls gått på tv men han säger att den har.. så vem av oss har rätt. e det så förfärligt att ja kanske ha fel?

Får tyvär säga att du har fel, jag har nämligen sett Firefly på nån av tv4 extra kanaler.

Edited by Homer