Jump to content

Hur mycket tränar du?

Commander Michels
 Share

Hur mycket tränar du?  

55 members have voted

1. 1.

• Inte alls
      20
    • 1-2 gr per vecka
      15
    • 3-4 gr per vecka
      7
    • 5-6 gr per vecka
      9
    • Varje dag
      5

Recommended Posts

Jag tränar ingenting alls :rodna: Om vi inte räknar med ridningen och fridykningen en gång i veckan. Men det hjälper typ bara mina vader och armar :blink:

Och just ja, idrotten i skolan 2 gånger i veckan ><'

Edited by Chik

Trodde annars att man skulle behöva mycket god fysisk kondition i fridykning. Lungorna måste verkligen vara på topp för att klara av påfrestningen av att leka val.

Vet ni om det fins någon förening med fridykare på västkusten? Skulle gärna gå någon utbildning och lära mig mer om sporten.

Trodde annars att man skulle behöva mycket god fysisk kondition i fridykning. Lungorna måste verkligen vara på topp för att klara av påfrestningen av att leka val.

Vet ni om det fins någon förening med fridykare på västkusten? Skulle gärna gå någon utbildning och lära mig mer om sporten.

Fridykning är inget svårt alls, vi fick en snabbkurs på någon timme när jag tog dykarcert för några år sedan :) men kul är det!

Hrm, det enda jag tränar dag ut och dag in är mina fingrar och handleder. <_< Eheheheh.. Och ja, lite när jag går mellan klassrummen och skåpet. Men jag orkar knappt gå till skolan längre. Tar buss några stationer. Fast sen när det är vår kommer jag nog gå, då är det lite trevligare än om det är -3 och halt. ;)

Jag tränar som mest 5 gånger i veckan (6 pass, totalt 10 h) och då är det kendo jag tränar och jag kanske snart ska börja med iaido också, om jag har tid...

Tyvärr så har jag fått problem med mina benhinnor så måste tänka mig för när jag tränar och hoppa över träningen ibland :(

Det lustiga är att jag har gått från att avsky träning (tack så mycket, skolidrotten <_< ) till att bli så gott som träningsberoende :P

• 3 weeks later...
  • 3 months later...

MAQ, jogging, vandring, gym, F&S, simning, skidor mm. Jag kan inte sitta stilla. Måste röra på mig hela tiden. Är jag tvungen att sitta börjar benen skaka eller så sitter jag och vrider mig i stolen eller fepplar med penna, papper, mobiltelfon osv. Jag ser till att röra mig varje dag eftersom det hjälper mot myror i brallorna. Dock svarade jag 5-6 ggr/v då jag försöker ta en vilodag i veckan.

Just nu tränar jag inte alls, men det blir nog att sätta igång igen till hösten när man kan köpa teminskort på ett ställe där många studenter i stan tränar. Ganska billigt och många roliga pass man kan gå på :)

Jag är hur som helst inte helt stillasittande då jag brukar promenera åtminstone en km varje dag. Om inte för att jag ska någonstans speciellt (cykeln är trasig) så för att njuta lite av solen :)

Skaffa dig en fin Star Trek-keps så slipper du problem med solen när du promenerar :P

Men då kanske man istället får problemet med konstiga blickar från alla söta studentskor man promenerar förbi, haha :P

• 5 months later...

Ska nog uppdatera mina träningsvanor lite:

• Idrott i skolan 2 ggr i veckan
  • Dans i skolan 1 gång i veckan
  • Golfträning på egen hand minst 1 gång i veckan
  • Styrketräning hemma i stort sett varje dag bestående av 3x10 bicepsarmhävningar, 3x10 tricepsarmhävningar, "golfsvingar" med gummiband 4x15 minst 3 ggr om dagen, andra övningar med gummiband och hantlar, 2x50 situps minst 1 gång om dagen

Jag har börjat träna mycket mera styrketräning :)

Edited by Mr Trek

Jag har börjat träna mycket mera styrketräning :)

Du kanske är nästa "Big Poppa Pump".

Hellre nästa Tiger Woods :P Han är grymt vältränad. När han först började på touren så kände han att om han var mer vältränad skulle han kunna vara mycket bättre, då tog han ledigt några månader och kom tillbaka 15 kilo tyngre (muskler väger en massa!) och mosade alla andra. Nuförtiden är de flesta tourspelare väldigt vältränade, tidigare var de inte så vältränade.

Så eftersom jag gillar golf och fysik nu är en väldigt viktig del för att bli riktigt bra, så har jag bestämt mig för att få ännu bättre fysik (jag var redan vältränad, har alltid varit en "sportig"). Min golftränare snackade också en del om detta förra gången jag tog en lektion.

Edited by Mr Trek