Jump to content
Sign in to follow this  
Commander Michels

Vem vill du helst ha med på en awaymission?

Vem vill du helst ha med på en awaymission?  

58 members have voted

1. 1.

• Kathryn Janeway
      11
    • Chakotay
      5
    • Tuvok
      12
    • B´Elanna Torres
      6
    • Tom Paris
      5
    • Harry Kim
      3
    • "Doktorn" EMH
      5
    • Neelix
      2
    • Seven of Nine
      7
    • Kes
      2

Recommended Posts

Doktorn tror jag...massor av fördelar med att ha med ett hologram.

å andra sidan, massor av nackdelar med just Doktorn som individ

(han är ju inte alltid så lätt att ha att göra med :P )

Jag valde Janeway, eftersom hon kan mycket om mycket. :P Hon skulle inte heller bli påfrestande, eftersom hon kan upprätthålla ett allvarligt samtal, skämta... Jag skulle känna mig trygg om jag hade henne med mig. Desstom är hon van vid att fatta beslut, och skulle fatta de rätta för det mesta.

Doktorn tycker jag. Jag menar, han är ju bra på det mesta, och så är det ju bra att ha honom till hands om man skulle råka ut för något. Och så är ha ju så romantisk av sig, så man kan ju alltid flörta lite. :)

Klaudija

Jag skulle ha valt Seven of Nine. Om hennes massiva kunskap från kollektivet skulle misslyckas och man blir strandad på planeten, så har man ju någon att vila ögonen på medans man väntar :rolleyes::w00t:

På en away mission skulle jag välja Chakotay. Han verkar oftast vara den av dem alla som är mest förberedd på lite action bakom fiendens linje. Jag tror han skulle klara sig bra på en diplomatisk tur också.

Utbildad Maquis med många "ruffa" uppdrag bakom sig så har han mycket erfarenhet att luta sig emot. Jag tycker dessutom han skulle vara intressant att snacka lite med vid sidan om "the away mission" om sådan tid fanns.

ja skrev innan att ja skulle ha valt Doc, å det håller ja kvar vid.

men sen skulle ja vilja ha med Tom me, efter som ja inte ha körkort så skulle ja inte tro att ja skulle kunna flyga delta flyern heller. å då hade ju Tom vatt bra att ha. iofs kan ju Doc me flyga den, men ja litar mer på Tom när det kommer t flygandet.

Edited by T'Pol

Jag valde Janeway, eftersom hon kan mycket om mycket. :P Hon skulle inte heller bli påfrestande, eftersom hon kan upprätthålla ett allvarligt samtal, skämta... Jag skulle känna mig trygg om jag hade henne med mig. Desstom är hon van vid att fatta beslut, och skulle fatta de rätta för det mesta.

Heheh Vänta bara till ni är strandsatta på en planet och Janeway börjar känna av kaffe suget :-)

Jag skulle nog välja kez eller seven, båda är vackra att titta på och trevliga, Seven kanske är lite direkt i sitt tal, "Av med kläderna" som stackars Kim fick lära sej. :lol:

Kes är tröstande och mycket vänlig.

Conny

Omöjligt att välja bland all denna karaktär och intelekt som dessa personer innehar. Men jag skulle inte vilja vara stransatt med Tuvok. Skulle bli knäkt av hans brist på känslor.

Jag valde B'ellana och tänkte att hon fixar vår farkost när den har kraschat. Blir det bråk så är hon jättestark och om det inte blir bråk så kan jag väga upp hennes humör med mitt lugn.

Nu har jag läst era motiveringar och börjar undra om jag har valt fel. Kanske skulle jag ta med Chakotay som tredje person i teamet. Jag kan ju ta med mig tändstickor.

helst skulle jag vilja ha med BÅDE EMH och Seven . EMH därför att en medlem som inte kan skadas(ifall han bär sin holoemitter under jackan och skyddar den på det viset)måste vara användbart i en eldstrid och Seven för att hon kan använda sina bioniska ögon på ett sätt som inte ens en tricorder kan användas

Självklart Tuvok. Med sitt Vulcan-lugn och Vulcan-logik. min dröm vore att vara en vulcan, de är för mig beviset på den bättre människan. 150% logiska!

dessutom har han grymt lång livserfarenhet och sin överlägsna styrka så vi kommer långt på ett utforskaruppdrag

valde janeway. hon har egentligen inga negativa sidor. kanske lite tråkig i längden men ett awaymission behöver ju inte vara för alltid. men jag skulle kunna tänka mig de flesta. eller nej. inte harry kim. blä.

Tom Paris för han kan lite av varje, han har social kompetens och är bra på att samarbeta. Vi snackar awaymision, inte bli strandad på en planet för all framtid.

tuvok är det logiska valet för mig då jag har en tillit för just vulcans, sen så borde han ha gått igenom någonslags överlevnads träning eftersom han är en tactical officer.