Jump to content
Sign in to follow this  
Fredrik

Vapen

Recommended Posts

Detta är konstigt. Synd att det är ett så litet skepp, som Ent-D/E. DE kan ju möjligtvis haft alla torpeder kvar efter den tiden. Skyttlarna är jag dock lite mer tveksam till... :borg1:

Jag tycker det är väldigt konstigt. Dom fastnade faktist i den där nebulosan och då sa Chokotay till Janeway: Vi har 32 fotontorpder. Janeway svarade :huh: : och inget sätt att ersätta dom när dom är borta. Jag vet inte hur det är med delta flyer men det är ju borginspirerad teknik. :borg2: Men vem vet. Dom kanske har hittat på nåt nytt sätt att göra dom på. :rolleyes:

Janeway: Its time to negotiate doctor...

ECH: TUVOK!! Activate the FOTONIC CANON.

ECH: Tuvok that was an order!

...

Tuvok: Activating the fotonic canon... sir.

ECH: I`d rather not give the order to fire.

Alien I : My sensors show no activation sequence.

ECH: OF course not, the fotonic canon is impurvius to sensors.

AlienII : The borg couldnt detect it either, thats why they were destroyed.

ECH : The Borg, The Hierarky its all the same to me, just another bully who didnt know when to back off.

Jag röstar på fotonic canon såklart. Mitt favoritvapen i ett av mina favoritavsnitt och i en favorit konversation. :tomte: :tomte: :tomte: :tomte:

Edited by Captain Proton

Tröttnar du aldrig på att babbla om "Bride of Chaotica" Captain Proton? Ditt ändlösa chaotica-tjat har börjat gå mig på nerverna vid det här laget ;)

Mitt favoritvapen är den gamla TOS-phasern (typ II).

Edited by Sotunk

Jag skrev faktst ingenting om Chaotica! :arg: Den där konversationen som jag skrev är faktist från Tinker, Tenor, Doctor, Spy.

Och nej jag verkligen älskar Chaotica avsnitten. Jag kan replikerna nästan utantill nu. ;)

Edited by Captain Proton

Jag skrev faktst ingenting om Chaotica! Den där konversationen är från Tinker, Tenor, Doctor, Spy

Aha. My bad. :rodna:

Nåja, sak samma. Störigt är det! ;) :P

Jag måste nog ta och se på "Tiner, tenor, doctor, spy igen." Jag kommer inte ihåg det avsnittet över huvud taget. :)

... väntar(och hoppas på) att bli bortredigerad.

Jag måste nog ta och se på "Tiner, tenor, doctor, spy igen." Jag kommer inte ihåg det avsnittet över huvud taget. :)

Det borde du göra. Det är ett bra och ganska roligt avsnitt, särskilt när Doctorn dagdrömmer (konstiga fantasier).

Lätt Phaser rifle som favorit-vapen. Då menar jag det lättviktiga phaser rifle de har i First Contact och Insurrection, eftersom det skjuter de sköna phaser-orbs (precis som Defiant, fast i mindre skala) :)

Va? Varken daqtagh eller bat'leth finns ju med som alternativ! Inte ens en disruptor. :(

Får rösta på photon torpederna istället. Måste erkänna att jag tycker phasers är ganska löjliga egentligen.

Det stavas D??k Tagh. :) Jo, den är också cool, fast, jag vet inte om jag hellre har en Bowie... Nu börjar det bli OT.

Den nyare VOY/DS9 phasern är helt klart bäst. Men liksom tricorderna så ändrade de ju design i mitten på säsong 2, och fick samma utseende som i FC/DS9. Återigen en VOY-paradox. När det gäller rifles så tycker jag att Rifle type III-a är läckrast. Compression Phaser Riflen tycker jag är onödigt klumpig och påminner lite om den Kirk hade i "Were no man has gone before". I alla fall till storleken...

Va? Varken daqtagh eller bat'leth finns ju med som alternativ! Inte ens en disruptor. :(

Får rösta på photon torpederna istället. Måste erkänna att jag tycker phasers är ganska löjliga egentligen.

Jag är lite nyfiken: Varför tycker du att phasers är löjliga?

Personligen tycker jag inte att dem är löjliga. Orealistiska är de däremot, men vad inom Star Trek är inte det?

Precis. HJag har inget emot phasers. Även om jag tycker att de (Federationen/SF) kunde ta och gräva i sina gamla arkiv och börja massproducera kulvapejn igen. Det finns inget bättre mot Borgerna, möjligen eldkastare, men det funkar inte på ett trångt skepp...

Precis. HJag har inget emot phasers. Även om jag tycker att de (Federationen/SF) kunde ta och gräva i sina gamla arkiv och börja massproducera kulvapejn igen. Det finns inget bättre mot Borgerna, möjligen eldkastare, men det funkar inte på ett trångt skepp...

Det är faktikst fullt möjligt att Borgerna kan anpassa sig till kulsprutor också. Den enda gången vi har sett kulsprutor användas mot dem är ju i "First Contact" och det tar allltid lite tid för Borgerna att anpassa sig till ett nytt vapen. Hade Picard skjutit på lite fler borger än dem på holodäcket, så hade dem kanske anpassat sig. Vem vet?

Det är faktikst fullt möjligt att Borgerna kan anpassa sig till kulsprutor också. Den enda gången vi har sett kulsprutor användas mot dem är ju i "First Contact" och det tar allltid lite tid för Borgerna att anpassa sig till ett nytt vapen. Hade Picard skjutit på lite fler borger än dem på holodäcket, så hade dem kanske anpassat sig. Vem vet?

Borgerna har ju assimilerat massor av arter, t ex människor. Och att de aldrig någonsin skulle ha stött på någon som hade kunskaper om den typen av vapen, som de senare assimilerade, låter högst osannolikt, tycker jag. :huh:

Borgerna har ju assimilerat massor av arter, t ex människor. Och att de aldrig någonsin skulle ha stött på någon som hade kunskaper om den typen av vapen, som de senare assimilerade, låter högst osannolikt, tycker jag. :huh:

Borgerna borde lätt kunna fälla upp personliga kraftfält som tar hand om så enkla vapen som kulor. Det handlar trots allt bara om små metallföremål som rör sig i hög hastighet.

Borgerna på holodäcket i "First Contact" kanske helt enkelt inte hann fälla upp ett sådant kraftfält i tid. Hade dem haft lite mer tid att "anpassa sig" så hade dem säkert kunnat skydda sig mot kulorna hur lätt som helst.

Hur kommer det sig då att Borgerna aldrig lyckats anpassa sig till slag. Alltså, Data och Worf t.ex, har vid flera tillfällen slagit ner och dödat borger. Och det verkar fortfarande fungera. Nej, jag tror inte att Borgerna kan anpassa sig till kulor. En stråle från en phaser kan jag förstå. Det är väl därför jag tycker phasers är lite löjliga. Men sätt en kaliber 45 i pannan så hjälper inga kraftfällt i världen. :w00t:

Nu var det ju inte direkt en kulspruta han använde utan en k-pist, närmare bestämt en hederlig gammal Thompson eller "Tommy" Gun. :)

Hade dock inte haft något emot att se Starfleet använda riktiga kulsprutor mot Borgerna. :D

Hur kommer det sig då att Borgerna aldrig lyckats anpassa sig till slag. Alltså, Data och Worf t.ex, har vid flera tillfällen slagit ner och dödat borger. Och det verkar fortfarande fungera. Nej, jag tror inte att Borgerna kan anpassa sig till kulor. En stråle från en phaser kan jag förstå. Det är väl därför jag tycker phasers är lite löjliga. Men sätt en kaliber 45 i pannan så hjälper inga kraftfällt i världen. :w00t:

Jag tror att du har läst minna tankar Expendable Ensign.

-Sätt en kaliber 45 i pannan så hjälper inga kraftfällt i världen

Precis min åsikt. Och som du även säger, så verkar Borgerna inte kunna anpassa sig till Worf eller Data´s knytnävar.

De kanske måste värma upp kraftfälsgeneratorerna innan de kan aktiveras? :P

En hederlig magnum eller Baretta borde vara standard när man slåss mott Borgerna.

Just detta som vi nu diskuterar, angående borgerna, har från första början gjort mig törd/skeptisk till Borgerna. En stor miss i hela iden med Borgerna.

Jag tror att du har läst minna tankar Expendable Ensign.

-Sätt en kaliber 45 i pannan så hjälper inga kraftfällt i världen

Precis min åsikt. Och som du även säger, så verkar Borgerna inte kunna anpassa sig till Worf eller Data´s knytn??var.

Bevisen talar ju emot min teori, så jag måste väl ta och erkänna mig överlistad. :)

Däremot så tycker jag fortfarande att personliga kraftfällt är något som borgerna lätt borde kunna fixa. Så frågan är: varför gör dem inte detta?

Sign in to follow this  

• Create New...