Gå till innehåll

Sämsta filmen


Supertreck

Rekommenderade inlägg

För mig är det Final Frontier som är om inte den sämsta, så den mest besynnerliga storyn.

Halvbror med helgon egenskaper, får alla så välmående så att de hänger med till det-stora-alltings-mitt, där man tror sig hitta skaparen.

Fast inte....

Och apro på Nemesis som jag tyckte var ok...Möjlighet för återupplivande finns ju.

B4 med Datas nedladdade kunskaper. Ni har väl inte glömt den lilla visslings truddelutten på slutet, så kretsarna kanske inte var så dåliga ändå, bara lite "tröga".

Det var ju inte lika bra komponenter i B4 så hur skulle det vara möjligt?

Har B4an bara tillräckligt stor minneskapacitet så att allt rymms måste det ju gå lätt att i framtiden uppgradera men nya komponeneter eller bygga en ny robot och överföra datas kunskaper till den nya roboten om man vill att data skall komma tillbaka.

När det gäller sämsta filmen röstar jag på Star trek the slowmotion pictures. Storyn skulle nog passat bättre i ett serieavsnitt men händelserna i den filmen räcker inte för att fylla ut en hel långfilm utan då blir det långtråkigt.

Redigerad av Jonas1968
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flyttade ju faktiskt över Data :P Läs Star Trek: Countdown bara ;)

Jaop, men Countdown är inte canon :P

EDIT: Såg en gammal post här:

I Countdown(år 2387) som räknas som canon. Har de lyckats med att få in Datas medvetande i B4:as kretsar så Data kommer tillbaka

Saxat från MA:

Although comic co-writer Mike Johnson considers Countdown to be canon, Orci stated he was in no position to declare whether it was, though he felt it could be considered canon unless it is contradicted in a later film or TV episode. He later implied that it was not canon.

Redigerad av thamupp
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt baksidan av tidningen är den i alla fall canon :P Någon gång sa de dock att de delar som inte stämde överens med filmen inte var canon, men att de andra var. Även om den inte är canon räknar jag den som en del av ST-universumet tills det har kommit canon som sagt emot den :P Den är ju semicanon i vilket fall om helst :P

BTW: Är inte du på semester? :P

Redigerad av Mr Trek
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

jag tycker att alla star trek filmer är värda att se åtminstone en gång men The search for spock var helt klart sämst det var som en parodi om den inte skulle ha namnet Spock i titeln skulle jag inte kalla det för en star trek film mera som en parodi till star trek

men ni kanske tycker annorlunda :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en ranking i rankings tråden för ett tag sen, då hamnade TMP längst ner. Idag tycker jag helt annorlunda. Den sämsta _filmen_ är i mina ögon Insurrection. Riktigt tråkig story, när man kollat på en film ska det inte kännas som man precis såg ett superlångt halvbra TNG avsnitt. För varje gång jag ser en av TNG filmerna blir dom sämre. Man upptäcker massiva "plot-holes" som i Insurrection: Ba'kuerna "hatar" teknologi, ändå har dom en stor pump som tömmer vattnet i deras sjö(...). Den ända TNG film jag faktisk gillar numera är First Contact.

Edit: Typo.

Redigerad av thamupp
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker att alla star trek filmer är värda att se åtminstone en gång men The search for spock var helt klart sämst det var som en parodi om den inte skulle ha namnet Spock i titeln skulle jag inte kalla det för en star trek film mera som en parodi till star trek

men ni kanske tycker annorlunda :lol:

Förklara gärna på vilket sätt du anser att filmen är som en parodi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Sämsta filmen... hmm.. Står mellan Search for Spock och The Final Frontier... *tänker*

Nee.. Seach for Spock får det bli.

Och bara lägga in på OT diskussionen, Nemesis var menat som sista filmen för TNG gänget och för mig (Men vägar inte svära) att Paramount krävde att en av besättningen skulle dö för att sätta lite krydda på det.

Vilket fall så tycker jag Shinzon är en av dom bästa skurkarna, gillar hans skådespeleri, så Nemesis hamnar bland dom tre bästa i min bok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...