Jump to content
Sign in to follow this  
Supertreck

Sämsta filmen

Recommended Posts

Välkommen till sämsta filmen

Här motiverar vi vilken film man tycker är sämst. Det gäller förstås att uttrycka

sig så bra man förmår sig kunna.

Resten av reglerna är nästan som i tråden Sämsta avsnitten.

Inledning av orsak.

Jag som mest favoriserar mig på TNG anser ha en ganska stor relation med

androiden Data. Genom hela serien och filmerna så har Data blivit en mycket

stor betydelse med sina frågor om olika saker för att veta mer om

mäniskans förmågor och egenskaper vad Data saknar.

Överallt har Data gett mig något med sina komiska situationer just för

att vara en android. En android ja, just precis. :blink: :( <_<

Jag kan bara säga att jag har stora känslor inför Data för den han är och

alla betteende han haft.

Men så kommer det mest formidabla tragiska. Filmen Nemesis som inte borde finnas

eller det som skedde inte borde f??tt ske.

Att data offrade sig själv och sprängdes i bitar. Det är det sämsta och värsta

jag någonsin har sett. Det stack som ett formidabelt stort hål i mitt inre som

röjde upp en formidabel besvikelse att se slutet på den jag mest dyrkade och

la största vikt på till anledning att se TNG och filmerna.

Det är just därför Nemesis är den sämsta SNYFT gråt äääää :(

Man vet ju inte. Data kanske lyckades göra en mackup på sig i

androiden dom hittade som gick igång senare hmm.

Tillägg. Vad går gränsen på hur mycket som kan avslöjas tills det är

spioling. Att avslöja något måste man ändå göra där motivering grundar sig på.

Att typ bara uttrycka (långsam) (seg) (det händer inget) motiverar ju ingenting

när sammanhanget saknas i sin helhet.

Edited by Supertreck

Näst sämsta

Så har vi en som borde nämnas som dubbelmoralen

Filmen Insurrection

Star Strek federation enligt sina regler att inte ingripa i hur andra lever

och så vidare bla bla bla bla paragrafer.

Här råkar dom olyckligtvis bli avslöjade

Nu konfroterar ju dom dem med underlägsta frågor att de

inte har några moderna grejer.

Är inte det att ingripa i andras levadssätt?

Jag vet inte om jag skulle anklaga Nemesis för att vara sämsta filmen...

Visserligen tråkigt att Data dör men det gör ju inte hela filmen dålig, snarare tvärtom.

The Wrath of Kahn tycker jag av någon anledning är rätt dålig. Gillar inte det där med maskar som kryper in i människor *ryser*. J.

Ja, sämsta filmen... Skulle kunna säga Motion pictures men det har blivit kult med den filmen så man kan inte säga att den är "dålig".

Jag måste nog också hålla med om Search of Spook, helt värdelös film, fanns inte många intressanta ögonblick.

Skulle nog säga Star Trek The Slowmotion Picture, de är sömnmedel för mig. Har försökt se filmen ca 5 gånger men bara sett klart den 2 gånger, de andra gångerna har jag somnat knappt halvvägs in filmen. Search Of Spock är som ni säger också en ganska meningslös film

B4an hade ju sämre kretsar så hur skulle det kunna funka?

Det konstiga är också att b4 frågade ganska mycket när han

hittades, men sedan när han blir ifrågasatt så vet han ingenting

och sen bara sådana svar.

Datas eftersträvan var ju att vara så mänslig som möjlig men här bevisar det att Data inte har lyckats.

Överlevnadsinstinkten tycks Data sakna. I det sista så verkar Data

tänka att han bara är en android inte en levande varelse och

går tillbaks så lågt i sitt primitiva tänkande, och väljer att offra sig

själv.

Var det tillfälligt avbrott i känslochipet, det är frågan?, Och då uteslöts överlevnadsinstinkten och Data tänkte bara logisk där inget av egna bedömningar av överlevnad existerade.

Men det kan ju inte stämma. I filmen Insurrection så hade Data inte sitt känslochip när han ballade ur. Alltså har han en slags överlevnadsinstinkt integrerat redan från början.

Oavsett om Data blivid skadad och ballat ur så finns där en överlevnadsinstinkt.

Hur kan Data i så fall välja att förinta sig själv och all

den tid han ägnat sig för att bli mänsklig som det möjligt går?

Varför aktiverades inte överlevnadsinstinkten så fort en massa hot

omkring innebär att bli förintad?

Detta är verkligen en motsägelse till allt vad Data strävat efter.

lite förvirring, men finns det inte redan en sådan här tråd? eller var det helt enkelt den om bästa filmen som grenade ut sig? hur som helst så håller jag insurrection som den klart svagaste filmen. dåligt manus, en riktigt krystad love story och helt enkelt ointressant. det enda som räddar filmen från totalt magplask är de relativt bra rymdstriderna.

lite förvirring, men finns det inte redan en sådan här tråd? eller var det helt enkelt den om bästa filmen som grenade ut sig? hur som helst så håller jag insurrection som den klart svagaste filmen. dåligt manus, en riktigt krystad love story och helt enkelt ointressant. det enda som räddar filmen från totalt magplask är de relativt bra rymdstriderna.

Du förväxlar nog tråden med Sämsta avsnitten.

Det här tråden heter ju Sämsta filmen.

Det är ju frågan om det möjligtvis kan uppfattas som dubbelämne eftersom

syfte har ju samma förutsättning oavsett om det är ett avsnitt eller en film.

den som startat tråden Sämsta avsnitt, kanske bara vill ha avsnitt i tråden.

Att inkludera filmer kanske inte var möjligt. Skulle man ha frågan innan man startade den här?

Vissa är ju inte så närvarande så ofta. Tänk om den som startat tråden inte är närvarande

så ofta, och så har man frågan om filmer kan inkluderas också.

Inte orkar man vänta i över flera dagar för att eventuellt skriva i befinlig tråd eller

starta en egen tråd.

Men folk har ju olika syftet och förutsättningar med sina olika trådar.

Men visst. Man skulle ju kunna inkludera väldigt mycket så forumet blir mycket enklare

att orientera sig bland alla ämnen. Och så blir det färre ämnen.

Om man ska försöka sig på ett svar till varför data offrade sig så har det absolut inget med felfunktion att göra utan han resonerade sig fram till att det bästa för hans familj, stjärnflottan och mänskligheten (de många?) är att han offrar sig. Han insåg dessutom att han var den enda som kunde ta sig över till scimitar så som situationen var. I ett annat läge så hade han väl förmodligen skickat någon menig eller någon "expandeble ensign" att lösa uppdraget men nu gick alltså inte det. Det om något är väl att vara mänsklig! J.

The Final Frontier... ja, behöver jag ens motivera det?

Men så kommer det mest formidabla tragiska. Filmen Nemesis som inte borde finnas

eller det som skedde inte borde fått ske.

Att data offrade sig själv och sprängdes i bitar.

Anledningen till Datas död var väl att Spiner inte hade lust att spela i framtida Star Trek-installationer (och därav är ett återupplivande i stil med 'hjältemodig död' inte särskilt troligt)? Rätta mig om jag har fel.

Edited by epitaph

The Final Frontier... ja, behöver jag ens motivera det?

eller det som skedde inte borde fått ske.

Att data offrade sig själv och sprängdes i bitar.

Anledningen till Datas död var väl att Spiner inte hade lust att spela i framtida Star Trek-installationer (och därav är ett återupplivande i stil med 'hjältemodig död' inte särskilt troligt)? Rätta mig om jag har fel.

Nu förstår jag inte. Manuset är väl färdigskrivet redan från början, eller anpassar man den

efter hur länge skådespelare vill vara med? En meningslös förutsättning låter det som

hur man lägger upp handlingen.

Så filmen Nemesis börjades skrivas efter att Spiner meddelat

att han inte vill vara med längre. Men så typiskt om det är så.

Så ska slutet vara egentligen.

Data hittade en lite warp och satte på ryggen och ställde in grejen att stråla sönder

efter några minuter. Data sköt sig ut med warpen och precis exploderade det.

Det öppnade sig en spricka i rymden som Data sögs in i som nådde flera tusenmiljoner

galaxer där i ifrån. Sprickan slöt sig.

Data var borta och folk skulle inte överleva att resa ända dit som Data hamnat.

Edited by Supertreck

För mig är det Final Frontier som är om inte den sämsta, så den mest besynnerliga storyn.

Halvbror med helgon egenskaper, får alla så välmående så att de hänger med till det-stora-alltings-mitt, där man tror sig hitta skaparen.

Fast inte....

Och apro på Nemesis som jag tyckte var ok...Möjlighet för återupplivande finns ju.

B4 med Datas nedladdade kunskaper. Ni har väl inte glömt den lilla visslings truddelutten på slutet, så kretsarna kanske inte var så dåliga ändå, bara lite "tröga".

För mig är det Final Frontier som är om inte den sämsta, så den mest besynnerliga storyn.

Halvbror med helgon egenskaper, får alla så välmående så att de hänger med till det-stora-alltings-mitt, där man tror sig hitta skaparen.

Fast inte....

Och apro på Nemesis som jag tyckte var ok...Möjlighet för återupplivande finns ju.

B4 med Datas nedladdade kunskaper. Ni har väl inte glömt den lilla visslings truddelutten på slutet, så kretsarna kanske inte var så dåliga ändå, bara lite "tröga".

Det var ju inte lika bra komponenter i B4 så hur skulle det vara möjligt?

Förvisso sant, men å andra sidan återuppstod Spock. Och Kirk dök upp efter ett gäng år och hjälpte Picard, så som vissa säger i filmens värld "det finns alltid ett alternativ till".

Förvisso sant, men å andra sidan återuppstod Spock. Och Kirk dök upp efter ett gäng år och hjälpte Picard, så som vissa säger i filmens värld "det finns alltid ett alternativ till".

Men ojsan men angående Kirk så har du fel. Enligt många diskussioner i Nexustråden

så har folk förklarat att Kirk inte dog som överlevde i Nexus. Kirk dog när dom tog sig ut ur Nexus

och då Kirk blev mosad av bron av metall.

Men ojsan men angående Kirk så har du fel. Enligt många diskussioner i Nexustråden

så har folk förklarat att Kirk inte dog som överlevde i Nexus. Kirk dog när dom tog sig ut ur Nexus

Beklagar otydligheten, men jag påstod aldrig att Kirk dog -Och Kirk dök upp efter ett gäng år och hjälpte Picard-. (För säkerhets skull återupplivas Kirk efter Veridian III av Romulans och Borg i Shatners bok The Return)

Avsikten var bara att peka på att även om ngn nyckelfigur förintas, avlider eller utgår på annat odefinierat sätt ur i en film eller serie så finns det alltid ett manus som löser deras eventuella återkomst. Och det är manuset i kombination av skådespelarnas insatser som gör en film bra eller dålig (är det dåligt så hjälper inte bra effekter och dekor mycket).

Generations har ett ypperligt manus, bra fart på skådisarna och är en av mina favoriter.

Final Frontier är fortfarande i min sämsta topp, bra skådisar (vissas insatser är dock tveksamma) men manus och story är uselt.

Faktum är att det finns en möjlighet till för Kirk's överlevnad. Jag har för mig att det är Guinan som nämner något om att alla som besökt Nexus lämnar ett "avtryck" där. Exakt vad som definierar detta avtryck är okänt, men eftersom en Kirk fortfarande existerar därinne så finns fortfarande möjligheten för Kirk att komma tillbaka. (Inte för att det är speciellt troligt!)

För att komma in på ämnet så är det NEM eller möjligtvis TSFS. Den förstnämnda hade ett katastrofalt uselt manus och räddades bara hyfsat av skådespeleriet från Tom Hardy. Plotten med B4 kändes bara krystad för att få in en möjlighet för Data att komma tillbaka. Patrick Stewart går mest omkring och ser trött ut och flera scener känns "intvingade" och klyschiga.

TSFS är en ibland outhärdligt långsam soppa där det händer två saker av värde. Spock återuppstår och Kirk's son mördas. Att de slänger in en fantasifull Klingon i det hela hjälper inte mycket.

Edited by Tom_Hell

Nemesis var riktigt dålig. Kass regisör, som inte visste vad Star Trek är.

En bil. Inte ens på Kirk´s 60-tal använde man bilar. Att byta bort en skyttel mot hjul är patetiskt och helt mot vad som är Star Trek.

Ta livet av Data är det mest störand av allt. Har inte några komentarer.

Är tveksamm till om jag ens kommer att se filmen på WCT-träffen nästa helg.

De övriga TNG-filmerna tycker jag bara blir bättre för varje film.

TMP är och förblir en bra film tycker jag. Det var den som gjorde mig till Trekker.

Filmerna med orginalbesättning från TOS gillar jag alla, vissa är bättre än andra. Men ingen är dålig.

Edited by Unkas

Datas eftersträvan var ju att vara så mänslig som möjlig men här bevisar det att Data inte har lyckats.

själv.

Var det tillfälligt avbrott i känslochipet, det är frågan?, Och då uteslöts överlevnadsinstinkten och Data tänkte bara logisk där inget av egna bedömningar av överlevnad existerade.

Men det kan ju inte stämma. I filmen Insurrection så hade Data inte sitt känslochip när han ballade ur. Alltså har han en slags överlevnadsinstinkt integrerat redan från början.

Oavsett om Data blivid skadad och ballat ur så finns där en överlevnadsinstinkt.

Om man byter ut Data mot Lore, så stämmer den här analysen på pricken.

Det hade varit något :D I Nemesis avslöjas det att Data egentligen har varit Lore ända sedan säsong sju av TNG. I stället för att kasta sig över till Shinzons skepp och rädda Picard kastar sig Lore till en skyttel och flyger iväg. Picard dör. Troi och Riker undrar vad som hänt.

Edited by Aike

jag tycker att nemesis måste vara en av dom sämsta filmerna, då den nte riktigt tycks fånga min uppmärksamhet som dom andra, den intresant men jag vet inte om jag tycker om det här med en klon på picard, helt enkelt hela storyn är lite segt, fast filmen har sina försonande drag (att data dör är inte ett utav dom), den blir ganska spännande till och från och strids scenerna är snyggt gjorda, annars så är den inte så bra tycker jag.

En bil. Inte ens på Kirk´s 60-tal använde man bilar. Att byta bort en skyttel mot hjul är patetiskt och helt mot vad som är Star Trek.

TMP är och förblir en bra film tycker jag. Det var den som gjorde mig till Trekker.

Filmerna med orginalbesättning från TOS gillar jag alla, vissa är bättre än andra. Men ingen är dålig.

jag tycker att den var bättre än insurection och generations, och bilden gör att de behöver inte GÅ flera kilometer för att hämta ett huvud. brent spiner ville inte spela i fler star trek filmer därför gjorde dom att han att han dog med stil.

där emot kan jag inte kalla den nya filmen för star trek, den har inte den känslan därför fyller dom ut det med intima Scener!!!

jag tycker att den var bättre än insurection och generations, och bilen gör att de behöver inte GÅ flera kilometer för att hämta ett huvud. brent spiner ville inte spela i fler star trek filmer därför gjorde dom att han att han dog med stil.

där emot kan jag inte kalla den nya filmen för star trek, den har inte den känslan därför fyller dom ut det med intima Scener!!!

själv.

Om man byter ut Data mot Lore, så stämmer den här analysen på pricken.

Det hade varit något :D I Nemesis avslöjas det att Data egentligen har varit Lore ända sedan säsong sju av TNG. I stället för att kasta sig över till Shinzons skepp och rädda Picard kastar sig Lore till en skyttel och flyger iväg. Picard dör. Troi och Riker undrar vad som hänt.

ingen du ide hmm skriv en bok om det kanske :D