Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Voyager på SVT, del 5

Recommended Posts

Mikael- vem vet hur klingoner och hormoner funkar tillsammans? ;)

plus att jag visste att hon inte var gravid, men det gick att tolka det som att det var så...

#198 In the Flesh

Ett utav de där medelmåttigt dåliga avsnitten enligt mig.

Tycker att storyn var ok, den kändes dock lite vag ibland.

En del rena missar och totala vändningar i storyn. Tröttsamt.

I slutet kände jag att -Varför varför varför tittar jag på det här?

Totalt: 5/10.

Jag håller med att avsnittet var lite lamt i början men den vart bättre.. Att art 8472 försökte med detta att vara meniska lite komist men det var ett underhållande avsnitt så nog är den värd 6/10...

...du kanske menar Seska....

Jag ger nog avsnittet 7/10. Ganska bra för att vara så mycket prat som det ändå var. Jag brukar inte gilla "prat-avsnitt", men det här var rätt bra

Avsnittet får 7/10 av mig. Inte det bästa jag set, IMM. Det kommande avsnittet är dock ett nedåtavsnitt, förutom Neelix rollprestation, den är mycket bra.

Citat: från Mr Banana den 12:20 pm den sep. 4, 2001

...du kanske menar Seska....

Seksa var det ja! Tack! var det löksoppa eller champinionsoppa hon ville ge till Chakotay i det där avsnitteet i fösrat säsongen när dom typ gjorde slut?

Jag tyckte att det var intressant att species 8472 skulle vara så rädda för människorna att de måste spionera på oss.

Dock håller jag med om att Chakotay har varit inblandad i alldeles  för många kärleksaffär, men manusförfattarna har väl inte någon annan karaktär att ta till, Tom är ju upptagen och Harry är väl lite för ung och halvt kär i Seven.

7/10 får avsnittet av mig.

Citat: från Sara den 3:01 pm den sep. 7, 2001

Jag tyckte att det var intressant att species 8472 skulle vara så rädda för människorna att de måste spionera på oss.

Dock håller jag med om att Chakotay har varit inblandad i alldeles  för många kärleksaffär, men manusförfattarna har väl inte någon annan karaktär att ta till, Tom är ju upptagen och Harry är väl lite för ung och halvt kär i Seven.

7/10 får avsnittet av mig.

Jo det är väll för att meniskan var den ända ras som kunde besegra dom och att meniskan gick en packt med borgerna... håller jag med  att Chakotay är lite för mycket i säntrum i kärleksaffärerna men harry har även varit med lite.. Men avsnittet var bra då man fick se en annan bild av art 8472.. Hoppas lite att dom kommer tillbaka:)

Hm.. Jag tycker inte att det verkar lika roligt som Mumle verkar tycka… ;)

Annars tycker jag inte att det var ett så dåligt avsnitt. Olyckan var rätt så tänkbar liksom skadorna. Däremot tycker jag att Ensign Wildmans farväl till sin dotter var väldigt sentimentat till skillnad från Tom´s... ständigt detta tjafs om pizza..

Holosimuleringen av den där sagan var lite väl färgglad, på gränsen till fjantig.

Neelix fick väldigt stort utrymme, han har fördjupats betydligt. Tyvärr, måste jag väl säga även hans mindre positiva egenskaper.

Totalt: 7 / 10. Lite "jaha?"-varning på avsnittet.

Hmm...va det inte meningen att Flutters äventyr skulle va fjantigt då? Det va ju en barnsaga! :)

En sak som gjorde mig ganska förvånad var att jag trodde att Ensign Wildmans skulle vara en sån där äkta "Ensign Cannonfodder" för att uttrycka det i SevTrek. Fast det skulle väl vara lite för lågt o göra ett sånt avsnitt igen (TNG, kommer inte ihåg namnet) där mamman dör.

Once upon a time får nog 8/10 från mig. Ett rätt så spännande avsnitt, men sina inslag av humor t.ex. elementen jord, vatten och plasma, eller mitondrien som är cellens warphärd...

Med spännande avsnitt menar jag alltså att man visste ju att Tom och Tuvok skulle klara sig, men hur skulle det gå för Delta Flyer och Samantha?

Det var hyggligt avsnitt, fast Neelix borde komt över det lite mer, fast med lill-tjejen där kom det väl tillbaka.

Det där med Flutters äventyr var lite läskigt för barn tycker jag.

N Wildman är lite för stor för att vara ca 3 år tycker jag och hon vet lite mycket för att vara så liten.

Tyckar att Neelix borde ha en "overread" kod för tjejens grejer.

Avsnittet får 8/10 av mig.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...