Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Voyager på SVT, del 5

Recommended Posts

Citat: från Ella den 10:46 am den sep. 12, 2001

Hon är inte tre år... Ktarianer (sp?) åldras inte på samma sätt... Dom är gravida längre än människor också, har jag för mig.

Jo men mamman är väll mäniska.. så då är ungen blandning som torres...

Ja, hon är halv Ktarian. Föddes inte hon på Voyager nån gång under andra säsongen? Jag tycker att hon är rätt söt.

She´ll be a fine starfleet officer some day, right?

Mikael: Neelix är ju inte medlem av besättningen mer än Naomi verkar det som, därför får de ha samma sorts koder. Så han kan inte göra en "override".

Det kan förklara varför mamma fänriken var gravid så länge,

Peter, Jocke

Dags för ny sida kanske?

(Ändrad av Mikael kl. 7:51 pm den sep. 12, 2001)

Behöver vi skapa en ny sida? Vi kan ju avvakta, då slipper vi alldeles för många stängda diskussioner utan kan fortsätta på vår befintliga ytterligare ett tag till. Säg till om ni misstycker.

Citat: från Peter den 8:33 am den sep. 13, 2001

Behöver vi skapa en ny sida? Vi kan ju avvakta, då slipper vi alldeles för många stängda diskussioner utan kan fortsätta på vår befintliga ytterligare ett tag till. Säg till om ni misstycker.

Jag tycker det låter bra.. Vet inte om det finns någon gräns för hur många inlägg i en kattegori som får vara men det skulle vara kull att ha hela sesong 5 i samma ämne:)

Once upon a time var ett hyfsat avsnitt. Jag tyckte att det var lite överdirvet att Tom skulle dö nu igen, det var ju inte längesedan, The Day of Honor. Däremot så är förhållandet mellan Neelix och Naomi intressant. (Naomi föddes i det avsnittet då Voyager klonades och det blev två indentiskt lika skepp där Harry dör på det ena men sedan hoppar över till det skepp som överlevde avsnittet.)

Once upon a time får 6/10 av mig.

Eftersom rollprestationerna upplevs så bra (men då jag samtidigt inte gillar sagobetoningen) får avsnittet 5/10. Det är inte det sämsta avsnittet. Det som håller upp den är Neelix och Tuvok. Tuvoks tal om barnuppfostran och om tryggheten för Naomi är obetalbar. Helt klart en av de bästa scenerna i Voyager, IMM.

Peter, vad hade du tänkt dig att en liten flicka skulle köra för program på holodäcket om inte sagor?

Dessutom verkade det ju som att de flesta på skeppet någon gång hade kört Flotters äventyr när de var små. Därför tycker jag att det var roligt att få en inblick i besättningsmedlemmernas barndom.

Ja, onekligen. Den verkar liksom vara en "klassiker". Undrar hur Janeway lyckades fixa en översvämning.. *fniss*

Jag vill också ha ett holodeck!

Det verkade som Flotter kände igen alla som har kört det programmet, måste ta upp en massa plats och komma ihåg alla + att Programmet måste funnits länge och inga nya Flotter kommit till världen. (Som om alla skulle köra tex Doom och inga nya spel skulle kommit ut)

Timeless var jättebra!

Kanske inte ett favorit avsnitt, men nära på!

När Harry och Chakotay kom ombord på Voyager i början... Det gav mig rysningar...

Och middagsscenen! *lycklig suck*

men som vanligt får jag huvudvärk av alla avsnitt som krånglar med tiden... Harrys resonemang i slutet var ju bäst! jag förstår honom precis!

Uhh...."tidsavsnitt", jag älskar dom. Alltid bäst, IMM.

Detta va inget undantag. Tror nästan att jag tycker det va det bästa voyager-avsnittet som hittills visats på SVT.

Timeless var mycket intressant. klart 8/10.. Harry hadde blivit lite matcho och chakote hadde blivit förälskad och skaffat en tjej .. och lite borgteknologi... Detta avsnitt hadde mycket av det goda.. Manusförfattarna hadde värkligen gjort ett bra jobb när dom skrev detta avsnitt.... Voyager blir bara bättre och bättre :)

Avsnittet "Timeless": Super story, tidsparadoxen var inte för svår och enkelt upplagd.

Jag satt och viftade med armarna och bet på naglarna om vartannat, vilken spänning!

Bra skådespelarinsatser, speciellt av Garett Wang; underbar som 15 år äldre! Sminket på den här serien är fenomenala. Chakotay såg lite för ung ut, tycker jag. Men han hade en sjutusan så tuff tjej till flickvän. Henne gillar vi, sådant mod!

Rolig tolkning av scenen där Seven druckit ett glas champagne.

Kul att se La Forge igen.

Totalt: ett toppenavsnitt!! Kan det bli så himla mycet bättre?

9,5 / 10. :biggrin:

En sak som nästan är bättre (när det gäller smink o dyl.). Datas frisyr i All Good Things! Den är otrolig! :lol:

Håller med om allt ni säger...synd att jag inte spelade in det. Jag vill se det igen!!!

"Timeless" är ett riktigt bra avsnitt, som även har de där små detaljerna som fastnar i minnet: Kims äldre jag, en påverkad 7/9, TNG:s LaForge (alltid lika bra) etc. Kanske är jag inte beredd att värdera det lika högt som Quiet, men 8,5 av 10 kan det få med gott samvete.

Säsong 5 är i allmänhet Voyagers starkaste, om nu inte den sjätte och sjunde visar sig vara ännu bättre...

Jag håller med Quiet. Nu har jag en stor förkärlek till tidsparadoxer och tidsresor i sig, så det spelar in. Men alla andra delar i avsnittet: 7/9 vs alkohol, Doktorns kommentar "Bonnie och Clyde", LaForge, etc, var underbara. Det enda jag funderar på är Harrys hår. Är det inte lite för vitt? Visst, det kan vara möjligt att det vitnat med tiden, men bara på 15 år? Jag är skeptisk.

Den får 9,5/10 av mig. Det ??r nog bland det bästa avsnittet jag sett av VOY.

Hej!

Jag är ny både här och på Star Trek, men har börjat att följa Voyager varje vecka. Tycker att serien är mycket bra, likaså veckans avsnitt. Även om tidsresor, meddelande som sänds bakåt i tiden är totalt omöjligt för mig, Oavsett vilken teknik som används. Fast det spelar knappast någon roll här. Seven som berusad var helt klart underbart, Hon har tillfört serien mycket och hon är nog min favorit. Längtar redan till nästa avsnitt. Det känns som att det bara blir roligare och roligare ju mer insatt man är.

Jag har en fråga också, är det inte så att Voyager och Next Generation har olika Stardate. Är det inte så att  Laforge, Picard, Worf, m.m och Enterprise, (visst var det ett Enterprise skepp som jagade Kim och Harry) hör hemma i en annan (tidigare) tidsålder? Jag kan ha fel men det vore roligt att få reda på hur det ligger till av någon som vet.

jag gillade harrys hår han borde ta efter sitt äldre jag.

chacoty börjar få lite för mycket relationer med för många tjejer. inte för att det varade aldeles för länge men i alla fall.

Alkoholen är redan klassisk och jag hoppas att det kommer fler avsnit med det. det ger inslag av lite hummor inte för mycket inte för litte.

9,5/10 det var underbart.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...