Jump to content

Voyager på SVT, del 5

Pjotr'k
 Share

Recommended Posts

Citat: från Ella den 10:03 am den sep. 25, 2001

Kaptenen som får en tår?? Grät Janeway?? Måste nog se allt det jag missade iaf, sen kan jag spela över det... Måste ju göra plats för "Counterpoint"!! *kan knappt vänta* Inte många veckor kvar nu!

Jo det är nog första gången som jag ser henne så sentimental.. Avsnitten blir bara bättre och bättre även ifall detta var lite långsegt så var det bra

• Replies 196
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Citat: från Ella den 1:58 pm den sep. 25, 2001

Men *när* grät hon då?

Efter att hon hadde varit hoss doctorn och 7/9 bara hadde blivit sämre.. Då satte hon sig bredvid chokote och frågade honnom om hon gjorde rätt med att försöka göra 7/9 till en indevid och torkade en tår från ögat..

Citat: från pelle28k den 9:52 am den sep. 26, 2001

Citat: från Ella den 1:58 pm den sep. 25, 2001

Men *när* grät hon då?

Efter att hon hadde varit hoss doctorn och 7/9 bara hadde blivit sämre.. Då satte hon sig bredvid chokote och frågade honnom om hon gjorde rätt med att försöka göra 7/9 till en indevid och torkade en tår från ögat..

Nej, det gjorde hon inte rätt i. Hon skulle ha skickat ut Barbie Borg i rymden, utan rymddäkt och sen fortsatt mot jorden i warp 9... *morr*

Citat: från Quiet den 10:19 am den sep. 26, 2001

Hm.. jag bara måste titta en gång till!

Kan det inte vara så att hon bara var trött och gnuggade sig i ögonen?

Kan inte tänka mig att Janeway skulle gråta så lättvindigt, .. eller hur man nu ska uttrycka det.  

Hennes "captain mask" föll bort för ett ögonblick och hon tillät sig själv att vara Kathryn, inte bara Captain Janeway... *suckar och torkar bort tårar från sina egna ögon*

Citat: från Ella den 1:58 pm den sep. 25, 2003

Men *när* grät hon då?

Efter att hon hadde varit hoss doktorn och 7/9 bara hadde blivit sämre.. Då satte hon sig bredvid chokote och frågade honnom om hon gjorde rätt med att försöka göra 7/9 till en individ och torkade en tår från ögat..

Jag tror inte att hon grät. Varför skulle hon göra det nu? Hon har ju varit med om värre saker utan att gråta. Fast det ser misstänktsamt ut. Har kollar på det några gånger och det ser inte ut som att hon gnuggar sig i ögonen.

Avsnittet får ganska bra betyg av mig. 7.5/10 kanske. Mest för att man fick se Seven som Ferengi! :biggrin:

Sen va ju avsnittet ett litet bevis på att Jeri Ryan inte bara har stora bröst. (Kanske visserligen inte va en nyhet)

Nothing Human: "Klassiskt" (förlåt mig för misshandeln av ordet) Voyager-avsnitt. Eller Star Trek överhuvudtaget egentligen.

Storyn var helt ok, det kändes lite för "Alien" med varelsen som klamrade sig fast.. men ok.

B´Elannas reaktion på holo-kirurgen var sund, precis som doktorns slutgiltiga beslut.

Medeltråkigt avsnitt skulle jag säga, totalt 6 / 10.

Det engagerade mig för lite.

Håller med om att det inte var något speciellt avsnitt, men det bar intressant att en ny medlem av besättningen fick lite bakgrund, nu menar jag har i Enginering som hade fått sin familj dödade av den cardessianske doktorn. Får 6/10 av mig.

Citat: från Sara den 8:48 pm den okt. 3, 2001

Håller med om att det inte var något speciellt avsnitt, men det bar intressant att en ny medlem av besättningen fick lite bakgrund, nu menar jag har i Enginering som hade fått sin familj dödade av den cardessianske doktorn. Får 6/10 av mig.

Det stämmer... Undrar om man får se något mera av honnom.. Han var lite fientligt inställd till 7/9...

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...