Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Voyager på SVT, del 5

Recommended Posts

En person som helt glömts bort är han som ville bli Maskinchef men så blev Toress det istället, han var bara med i den första och kanske lite i andrsa säsongen.

"Nothin Human" är ett av de bästa avsnitten jag sett av Voyager, även om det i många avseenden är ganska alldagligt, "klassiskt" som Quiet uttryckte det. Faktumet att äntligen en ickehumanoid varelse förekommer är ju bara det ett stort plus ;), något vi inte är bortskämda med. Vidare belyser själva ämnet något aktuellt i en värld som hyser så många olikartade varelser. Som exo-biologen säger "Det ??r bekvämt att dela in arter i högre och lägre stående, är det inte?" Medan ex. djurrättstankar florerar kraftigt i Europa är detta ändå en amerikansk serie, med alla de begränsningar det innebär. Ändå är detta kontroversiella, ifrågasättande element en stor del av Star Treks historia, med rötter i TOS, så det är ett ganska typiskt ST-avsnitt, litet segt men mycket fängslande just pga diskussionerna. Janeway måste väl tappa i anseende efter sin deklaration om etik? 9 av 10.

Sara

Håller med dig. Att involvera andra besättningsmedlemmar skapar mer omväxling.

Quiet

Vorik förekommer ju bl a i "Extreme Risk", förvisso inte många sekunder.

#202 "thirty days". Helt ok avsnitt, men efter att ha sett Voyager på storduk igår så skippar jag betyget idag. (Jag tror inte att det skulle bli riktigt rättvist.) ;)

Instämmer. Tror visserligen att det skulle fått ganska bra betyg på den normala skalan.

Men visst kändes Janeway lite väl hård idag? Det kanske va befogat, men iallafall...

Jo, jag tyckte också att hon var lite väl arg, hon handlade rätt, men hon borde ha visat lite mer förståelse för Paris.

Perhaps she was having a bad day?

detta avsnitt får ändast 3/10.. Med tanke på att man fick se hela filmen för att veta hur den startade.. Nä, och vad hende sen med Tom.. han återgick till sinna vanliga syslor sa dom i slutet.. Nä detta avsnitt var en besvikelse.. hadde det inte varit för att det såg kolt ut när delta åkte ner i vattnet så tror jag nog detta var ett boten avsnitt... Har kjuvläst lite på kommande avsnitt och det värkar vara lite lungt nu fram till episod 6.. men jag tror fortfarande denna episod döljer några guldägg.. Det blir bara att värnta och se...

Detta avsnittet tycker jag var en ren besvikelse. Det sämsta jag har sett på länge tycker jag. Max 4/10 från mig. Men det ska bli rätt intressant att se nästa avsnitt om hon befordrar Tom till kapten igen.

Detta avsnitt kommer jag max se 2 gånger till den här veckan.

Citat: från Mr Banana den 11:03 am den okt. 8, 2001

Detta avsnittet tycker jag var en ren besvikelse. Det sämsta jag har sett på länge tycker jag. Max 4/10 från mig. Men det ska bli rätt intressant att se nästa avsnitt om hon befordrar Tom till kapten igen.

Detta avsnitt kommer jag max se 2 gånger till den här veckan.

Hur många ggr. brukar du se dom annars?

Tja, det brukar bli ungefär en gång varannan dag... En gång på måndagen, en gång på onsdagen, en gång på fredagen och en gång på söndagen innan nästa avsnitt (mest för att ställa bandet på rätt position till nästa avsnitt) :)

Verkligen, jag brukar se dem en, kanske två gånger. Fast det tar jag igen när jag är sjuk. Då kan man lätt kolla igenom en säsong. :)

Tycker det är ett hyfsar avsnitt, Seven var inte med så mycket vilket är lite ovanligt eftersom jag tycker att de flesta avsnitt är runt henne. Avsnittet får 6,5/10

Jag måste säga att Voyager är ganska fega med förändringar. Vad som helst kan hända. Skeppet kan bli totalförstört och alla dör flera gånger om. Det är faktiskt lite typisk. Man får aldrig se några nya karaktärer som varar mer en ett avsnitt (Seven undantag) Utan att sätt kommande avsnitt kan jag svära på att Tom är tillbaka och rattar snart igen.

Jag är övertyga om att man har upparbetat serien grafiskt. Det syns ju tydligt i vinjetten och i de senaste avsnitten. Problemet är att bara för att man gör saker och ting snyggare så innebär det inte att allt blir bättre. Man får inte glömma att det behövs känsla och närvaro i grafiken. Bilden när Voyager flyger genom den blå dimman som en annan medlem komenterat tidigare är upparbetad. Men det verkar som man behållt orginalbilden (bakgrunden) och klistrat in ett nytt detaljrikare Voyager. Resultatet blir att skeppet flyger ÖVER dimman och inte i som tidigare. Försök att inte hänga upp er på detta varje gång ni ser vinjetten men så är faktiskt fallet (eller!?) komentera gärna.

Vist så kan du ha rätt till vis del.. men jag tycker det kommer nya karaktärer.. ex naomi.. sen kommer det mera.. men det berättar jag inte om i detta skede.. sen med grafiken så tycker jag den är bra...

Jag tycker också att det ska bli intressant att se om Janeway befodrar Tom till kapten. Nästa avsnitt är ju Counterpoint har ni sett bilderna? Janeway kommer ju kyssa någon från den där Devore rasen. Usch! Det ska ju vara J/C!

Commander Jennie.

Thirty Days var ett medelavsnitt, lagom spännande och lite moraliska och etiska problem.

Jag tycker faktiskt inte Janeway var ovanligt hård utan hon höll ju bara som vanligt på sina direktiv.

Tom blir nog inte befodrad i det närmaste, först måste ju B'Elanna få skämta lite med honom om att h an bara är fänrik!!

Kul att någon annan än Seven var huvudperson, det kan bli lite för mycket av henne ibland.

Nya personer är alltid kul men inte för många, det är bättre om avsnitten varieras mer så att inte samma person/personer är huvudperson(er) varje gång.

Betyg: 7/10

hehe, jo men jag tror nog att den tjejen inte behöver "pull-ranks" för att man skall göra som hon säger =)

Jag tycker inte heller att kaptenen var för hård mot honom. Det var ju "spelreglerna"...

Hon måste ju hålla i besättningen så att de följer hennes beslut...

Voyager kan väl vara ganska fega för färändringar men dem är ju i Delta kvadranten Synd att dem inte kan utnyttja den där slipströms tekniken. Då skulle dem komma hem fast J/C skulle inte få tid på sig att bli ihop. Commander Jennie.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...