Jump to content

Bäst I DS9

Morn
 Share

106 members have voted

1. 1.

• Sisko
      21
    • Kira
      17
    • Quark
      18
    • Garak
      33
    • Dukat
      8
    • Morn
      8

Recommended Posts

• Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kira är klart grymast.

och en fråga: är hon utbildad militär?

Jag tror inte hon är utbildad militär. Det verkar som om hon gick direkt från motståndsrörelsen till sin militära befattning när Cardassia lämnade Bajor (strax innan "Emissary").

Dessutom är det ju så att eftersom det förmodligen inte ens fanns en officiell militär på Bajor under ockupationen, så kan hon ju knappast heller heller ha fått en formell militär utbildning. :)

Kira är klart grymast.

Jag tror inte hon är utbildad militär. Det verkar som om hon gick direkt från motståndsrörelsen till sin militära befattning när Cardassia lämnade Bajor (strax innan "Emissary").

Dessutom är det ju så att eftersom det förmodligen inte ens fanns en officiell militär på Bajor under ockupationen, så kan hon ju knappast heller heller ha fått en formell militär utbildning. :)

Som alla som har sett DS9 vet, så behöver inte Kira någon fjutig militär utblidning. Gillade inte hennes perssonlighet från början och kan inte säga att jag är överförtjust i henne nu heller, men hon är stentuff och det ger henne många bonus poäng. Hon tar inte skit från någon. Man vill inte komma på hennes "Bad side". En klart oersätterlig karaktär på DS9.

• 8 months later...
  • 1 month later...
Kira är klart grymast.

Nu är det ju så att hon ver major och senare överste i Milisen.. (the Bajorna milisia) och en milis är ju inte dirkt bunden till någon regering, utan en fristående armé med egna agendor... Sedan så hadde ju inte Bajor någon regering heller, utan bara em tillfällig ;)

Förövrigt så hadde jag svårt att välja mellan Garak och Dukat... absolut några av dom mest intressanta karaktärerna i ST så länge... Väldigt svårt att avgöra vart dom stod, även om i slutet blev lite enklare...

Det var lite svårt att välja eftersom inte Worf var med...han älskar jag verkligen i DS9, trots att jag inte har sett så mycket än :P . Men min röst får bli på Sisko ser det ut som. Det är inte min favorit kapten men han verker vara rättvis och inte alltför mesig *host* archer *host*.

Absolut inte sisko, någon värre skådespelare för man ju leta efter. Ansiktsuttryckslös och helt konstald röst. Det låter om han har svalt en luftbubbla och har kvar den i halsen. Vet inte riktigt vad han håller på med, som tur är blir han ju lite bättre med åren.

Av de alternativ som finns så tog jag Quark, för han gör verkligen den rollen på ett bra Ferengi sätt!

Annars är ju nog Odo en klar favorit för min del. Bra rollkaraktär och bra skådis.

Absolut inte sisko, någon värre skådespelare för man ju leta efter. Ansiktsuttryckslös och helt konstald röst. Det låter om han har svalt en luftbubbla och har kvar den i halsen. Vet inte riktigt vad han håller på med, som tur är blir han ju lite bättre med åren.

Oj, pratar vi verkligen om samma Sisko? Jag som tycker att han är så bra. Kul att en kapten kan vara exentrisk istället för tråkig och stel som de andra ofta är. Sisko visar verkligen framfötterna i avsnitt som Emissary, Past Tense och The Visitor. Vissa stunder kan Brooks nästan vara på samma nivå som Stewart.

Den enda Sisko jag menar är han i DS9 som spelar Commander och senare kapten.

Självklart är det personligt vad man tycker också, men jag tycker han är för uttryckslös. Känns så påklistrat allt han gör, men konstlad röst.

Worf och O´brien skulle ju varit med också! De är bra de!

Edited by Mr Borg

Den enda Sisko jag menar är han i DS9 som spelar Commander och senare kapten.

Självklart är det personligt vad man tycker också, men jag tycker han är för uttryckslös. Känns så påklistrat allt han gör, men konstlad röst.

Worf och O´brien skulle ju varit med också! De är bra de!

Vänta nu här det finns ingen som skådis som heter Sisko i DS9 vi har därimot Avery Brooks som spelar sisko kan det varar han du menar??? :D:D:D

Jag röstade på Sisko, detta var självklart, och enda alternativet. Sisko är helt suverän. han är det av kaptenerna som är mest lik Kirk. Detta gillar jag då jag anser Kirk vara den bästa Kaptenen genom Star Trek historien. Sisko är inte sen med att slåss. Han använder gärna diplomati om han kan, men när det inte går, så är han oftast den första att ta steget till mer handfasta diplomatiska förhandlingssätt.

Picard för diskusioner med Q, och försöker att tala förnuft i honom. Sisko, däremot, ger Q en rak höger, när diskusion misslyckas.

Sisko är känslosam och samtidigt hård, med ett stort sinne för humor. Detta är ju urtypen för kaptener i ST. Givetvis kan det inte bli annat än bra.

Edited by Unkas