Jump to content
Sign in to follow this  
Morn

Bäst I DS9

106 members have voted

1. 1.

• Sisko
      21
    • Kira
      17
    • Quark
      18
    • Garak
      33
    • Dukat
      8
    • Morn
      8

Recommended Posts

Var ett svårt val för min del, stod mellan Quark och Garak, men Quark vann för att det känns lättare att koppla till honom än Garak. Dock så måste jag tillägga att Garak är helt klart en av de mest intressanta karaktärerna i Star Trek-universumet.

absolut inte nån äcklig Ferengi....

Varför gillar du inte Ferengis? Det är mycket lättare att acceptera denna form av ståndpunkter med någon form av förklaring. J.

Det verkar som om man har tagit m??niskans alla fula egenskaper när man tänkte ut hur Ferengis skulle vara och se ut.

Förutom att de ser ut som fula troll så är de giriga, har inga problem med att utnyttja andra för egen vinningsskull, trycker ner sina kvinnor som inte får tjäna pengar + de ska gå nakna och får inte tala direkt till utomstående ferengiherrar... nä, charmen med Quark och de andra Ferengisarna har undgått mig totalt.

Det var pga av dem som det tog mig ca 4 år innan jag såg ds9 :rolleyes:

I mina ögon är det just det som är så briljant med Ferengis; de är någon slags girig karikatyr av människan. Dock har de många humoristiska inslag vilka oftast saknas i vår världs grymma kapitalism vilket gör dem mer förlåtande. Ferengimentaliteten finns överallt i vårt samhälle: i alla stora företag, i vårt sociala skyddsnät, till och med i hjälporganisationer sitter det en liten Ferengi och gnuggar händerna någonstans <_< . Men Star Trek Ferengis står åtminstone för vad de gör, och ofta gräver de gropar för sig själva i processen haha. Quark har dessutom ett hjärta innerst inne och t.o.m. ett samvete, vilket verklighetens Ferengis saknar. Så ser man dem för vad de är; en satir, så är de riktigt underhållande. :wub:

Captain Sisko! Han har ilskan och aggresiviteten som jag saknar hos dom andra kaptenerna i Star Trek. Ett av favoritutbrotten var när han flippade på Mr. Eddington

och förgiftade en Maquis bosättning.

Det fick bli Sisko i hård konkurens av Kira. Han är cool, sympatisk och målmedveten. Har inte sett så där himla många DS9 men nu sitter man slaviskt och ser dubbla avsnitt av DS9 och VOY varje kväll på TV4 SF. :)

320x240.jpgMin röst går till Kira Nerys

Med den bilden är det svårt att säga emot. :P

Nana Visitor ser fortfarande fantastisk ut och verkar inte ha åldrats nämnvärt. Kanske Carrie F skulle vända sig henne för tips...

Kommer JAF och hugga på mig nu tro