Gå till innehåll

Vilka handlingar gillar ni bäst?


Vilken typ av handling gillar ni bäst?  

26 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Action/krig.
      8
    • Romantik/kärlekshistorier.
      1
    • Tidsresor och liknande.
      10
    • Karaktärer som uppträder annorlunda än normalt.
      2
    • Diplomati och förhandlingar.
      0
    • Gamla karaktärer som kommer tillbaka.
      1
    • Där det diskuteras rättigheter/religion.
      2
    • Där hjältarna tas till fånga/tvingas isolera sig.
      0
    • First contact situationer.
      1
    • Relationsproblem.
      1
    • Spök/skräckhistorier.
      0


Rekommenderade inlägg

Det borde finnas ett alternativ för alltihop, jag är för bred i min smak för att kunna rösta enbart på ett alternativ.

Det beror lite på vilket humör jag är på osv..

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med här men oftast finner jag mig gilla rättighetsdiskussioner, religionoch diplomati. Det förstnämnda alternativet röstade jag på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå, vad svårt. Jag kan inte välja. Jag gillar avsnitt med gamla karaktärer som kommer tillbaka - men det skulle ju bli tråkigt om det bara var sådana avsnitt. Jag gillar mixen, blandningen av olika handlingar, det gör Star Trek intressant och inte trist och förutsägbart.

Eeehh....nä, jag röstar en annan dag :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde finnas ett alternativ för alltihop, jag är för bred i min smak för att kunna rösta enbart på ett alternativ.

Det beror lite på vilket humör jag är på osv..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tog inte med Annat för att det skulle bli för många som svarade det och omröstningen skulle bli tämligen ointressant. Det samma gäller väl allt. Nog måste ni väl ha någon favorithandling? J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ju som sagt en humörfråga men i dag är jag sugen på lite kärlek och romantik. :wub: Känner mig lite romanitisk i dag. Det finns många höjdaravsnitt som handlar om romantik. Jag gillar relationen Tom/B'elanna. Gillar relationen mellan trip och T'Pol mer och mer mot slutet av Enterprise.

Avsnittet där Worf och Jardzia gifter sig är jätte bra. Det roliga med dessa avsnitt är att det handlar om realtioner. Jag gillar även avsnitt som handlar om vänskap. Vänskap och lojalitet är viktigt. Bra vänskaprealtioner mellan bla. Paris och Kim, Janeway och Seven, Archer och Trip, Data och Geordi.

Denna fråga är som sagt svår att svara på. Jag gillar skarpt tidsresor också. Fast det krävs ju en tidsresa för att jag ska kunna rösta på något annat nu! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde finnas ett alternativ för alltihop, jag är för bred i min smak för att kunna rösta enbart på ett alternativ.

Det beror lite på vilket humör jag är på osv..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tog inte med Annat för att det skulle bli för många som svarade det och omröstningen skulle bli tämligen ointressant. Det samma gäller väl allt. Nog måste ni väl ha någon favorithandling? J.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är som att välja ett alternativ på flera glassar fast alla är lika goda.

Det tillhör väl hela Star Trek att det inte ska vara för enformigt.

Ett alternativ är som att plocka ut en faktor från helheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde finnas ett alternativ för alltihop, jag är för bred i min smak för att kunna rösta enbart på ett alternativ.

Det beror lite på vilket humör jag är på osv..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tog inte med Annat för att det skulle bli för många som svarade det och omröstningen skulle bli tämligen ointressant. Det samma gäller väl allt. Nog måste ni väl ha någon favorithandling? J.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är som att välja ett alternativ på flera glassar fast alla är lika goda.

Det tillhör väl hela Star Trek att det inte ska vara för enformigt.

Ett alternativ är som att plocka ut en faktor från helheten.

<{POST_SNAPBACK}>

Precis! Ändå klarar jag av att välja en glassarna även om det är efter mycket månda. Sen är det så att man ju inte ogillar de man inte tog för det! B) J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gärna också ha sett ett alternativ för alla alternativ.

Jag valde action/krig för att jag anser att det ligger till grund för det mesta som är intressant i ST, som politik, diplomati, rasism mm.

Själv är jag ju ett DS9-fan och jag anser att den serien är den mest actionfyllda av dem alla, när det gäller ST-serier. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gärna också ha sett ett alternativ för alla alternativ.

Jag valde action/krig för att jag anser att det ligger till grund för det mesta som är intressant i ST, som politik, diplomati, rasism mm.

Själv är jag ju ett DS9-fan och jag anser att den serien är den mest actionfyllda av dem alla, när det gäller ST-serier. :D

<{POST_SNAPBACK}>

Visst gillar jag action och krig fast det finns i många serier och jag tror inte att det är detta som är grunden för Star Trek. Grunden för Star Trek handlar om möten mellan olika humanoider och olika kulturer. Det är detta som är grunden för diplomati,krig, rasism, fred, kärlek och vänskap mm som är viktigt i Star Trek. Man kan dra många paraleller till vår egen samtid. Det är det som gör ST så himla intressant. Sedan säger jag inte nej till lite rymdstrider och hand to hand combat! :) :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Skulle gärna också ha sett ett alternativ för alla alternativ.

Jag valde action/krig för att jag anser att det ligger till grund för det mesta som är intressant i ST, som politik, diplomati, rasism mm.

Själv är jag ju ett DS9-fan och jag anser att den serien är den mest actionfyllda av dem alla, när det gäller ST-serier. :D

<{POST_SNAPBACK}>

Visst gillar jag action och krig fast det finns i många serier och jag tror inte att det är detta som är grunden för Star Trek. Grunden för Star Trek handlar om möten mellan olika humanoider och olika kulturer. Det är detta som är grunden för diplomati,krig, rasism, fred, kärlek och vänskap mm som är viktigt i Star Trek. Man kan dra många paraleller till vår egen samtid. Det är det som gör ST så himla intressant. Sedan säger jag inte nej till lite rymdstrider och hand to hand combat! :) :P

<{POST_SNAPBACK}>

Håller helt med. Men jag tyckte just att det val jag valde handlade just om det som du, B'Elanna, tog upp i ditt inlägg. Jag kanske uttryckte mig lite konstigt, jag menar att jag gillar ju inte krig egentligen...eller :blink:

Även om ST har som grund att utforska nya världar och nya livsformer så är det fasligt mkt krig. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag tycker är roligast är när man kombinerar dessa olika grupper. som t ex kombinerar tidsresor (av olika slag) där man träffar på ”gamla” karaktärer i nytappning där dialogen har en tydlig kärna av livsåskådning ja och allt detta kryddat med en myspys mystikskräck.

Far beyond the Stars (DS9) är som sagt väldigt nära detta och Persistence of Vision (VOY) är också riktig riktigt bra. I TNG är förstås Cause and effect helt lysande.

Det finns ju givetvis en mängd andra lysande avsnitt som faller nästan in under denna kombination. Men jag väntar nog fortfarande på den totala upplevelsen, dvs när jag hamnar i ett lyckokoma. Det är viktigt att ha något att se fram emot även om det är orealistiskt, en del tror på evigt liv jag tror på ett lyckokoma. :D

Redigerad av Kai Dukat
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag tycker är roligast är när man kombinerar dessa olika grupper. som t ex kombinerar tidsresor (av olika slag) där man träffar på ”gamla” karaktärer i nytappning där dialogen har en tydlig kärna av livsåskådning ja och allt detta kryddat med en myspys mystikskräck.

Far beyond the Stars (DS9) är som sagt väldigt nära detta och Persistence of Vision  (VOY) är också riktig riktigt bra. I TNG är förstås Cause and effect helt lysande.

Det finns ju givetvis en mängd andra lysande avsnitt som faller nästan in under denna kombination. Men jag väntar nog fortfarande på den totala upplevelsen, dvs när jag hamnar i ett lyckokoma. Det är viktigt att ha något att se fram emot även om det är orealistiskt, en del tror på evigt liv jag tror på ett lyckokoma. :D

<{POST_SNAPBACK}>

The best is yet to came sir! J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 år senare...

Röstade på tidsresor :D Ingenting går upp mot lite "slungas bakåt i tiden"-handlingar, tidsanomalier eller tidsloopar. :lol:

Hade man haft två röster hade den andra utan tvekan gått till Hjältar som tas till fånga. Jag gillar när huvudpersonerna måste arbeta sig ur kniviga situationer alldeles själva. (exempelvis Picard och Crusher i Attached, eller Data i The Most Toys)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röstade på action/krig. Eftersom att det är avvägt mot allt annat(kärlek, relationer, diplomati, tidresor) så känns det spännande när det dyker upp ett avsnitt med ren pang pang om ni hajar? Boys will be boys! ;) Dock så skulle det blir väääldigt tjatigt och enkelspårigt om det nästan bara var action/krig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan omöjligt välja mellan de olika alternativen, dessutom så innehåller ett avsnitt nästan alltid flera av alternativen. Star Trek är sällan så simpelt att du kan kalla ett avsnitt för ren action, romantik eller diplomatiskt avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att det ofta finns för många bottnar i ett avsnitt för att välja. Jag kan absolut inte välja vad som är bäst.

Men eftersom jag är väldigt intresserad av religion, så hamnar jag nog någonstans i de trakterna. Och så lite tidsproblematik, det är oftast rätt spännande. Som tidigare nämnts beror det mycket på humör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väldigt svårt att välja, man vill ju allt (nästan) ->på samma gång..

Men jag valde när käraktärer beter sig annorlunda än normalt. Det gör bra avsnitt, fast samtidigt skulle man ju inte vilja ha det i varje avsnitt. Diplomati och förhandlingar + religioner är också bra, lika när det inte alls är väntat att det ska bli strid, sen slutar det så iaf.. svårt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...