Jump to content
Sign in to follow this  
Quiet

Vad är det vi vill se

Recommended Posts

hehe, jag skulle vilja va kapten... jag är vädur, vi är bossiga...

engineering verkar vara ett kul ställe oxå... eller astrometrics.

Jag tycker att den här diskussionen börjar spåra ur. Ämnet är 'vad är det vi vill se'. Starta ett nytt inlägg om ni vill diskutera något annat.

*skäms* Förlåt...

Men som du sa, ämnet är "vad är det vi vill se?", det står faktiskt inte "vad är det vi vill se på Voyager?"...

fast jag ska inte bråka... :)

Eh.. jag hade väl tänkt att vi skulle diskutera hela den där svängen med vad det är vi vill se, och vad Voy-teamet gör för att få oss att köpa svindyra avsnitt på video och sitta klistrade vid tv´n en timme varje vecka (eller mer)

Sen så heter den >>Vad är det vi vill se egentligen ?

;)

Det är svårt att definiera sånt här... :)

Vad som skulle ha fått mig ännu mer fastklistrad främför tvn än jag redan är skulle vara att man utvecklar förhållandet mellan Kathryn och Chakotay- kemin har funnits/finns ju.

Överhuvudtaget så skulle Chakotay karaktären ha fått utvecklats mera. Jag förstår att Robert Beltran inte är alltför nöjd med sin roll...

Antalet Chakotay-avsnitt går ju att räkna på ena handens fingrar, medan för att räkna tex. Sevenavsnitt behöver man båda händerna och båda fötterna...

Skådespelarinsatserna har ju förbättrats avsevärt sen

säsong 1, men det skulle kunna bli bättre på sina håll...

Det är väl vad jag skulle vilja se, i det stora hela är jag rätt nöjd med Voyager. Nu är det ju destutom försent att bry sig, efter som serien är slut... *deprimerad*

Men asså....de första 3 voyagersäsongerna (inte helt säker) va ju en katastrof! det va ju glamour fast på ett rymdskepp...det gick så långt att jag slutade titta (säger en person som har spelat in 40 vhs-band med startrek). fast nu är det ju bra igen. Och det blir bara bättre ;)

Jag vet faktiskt inte va det är jag vill se mer av...jag tror jag vill se mer avsnitt som One, fast det behöver inte vara med Seven. Det ska vara spänning, nära att alla dör och coola komentarer. :)

Vil du höra coola kommentarer ska du se på fimen "Army of Darkness" med Bruce Campell.

Obs ej något att göra med Star Trek

Mettad på borgtekniken är jag inte.. Skulle vara kul om det fanns någon mera än bara seven som har,kan,vet  någon... någon annan som har varit borg och blivit meniska... (behöver inte vara kvinna utan någon kul som tom paris)

mm...håller med

Fast jag tycker inte det har med att hon e borg o göra. Det e ganska kul när hon försöker vara social o så, det va det jag menade med att jag inte va mättad av seven än. Och borgerna får givitvis vara med massor med fler gånger. Det som börjar bli lite jobbigt är att det är hon som kommer på allt...jag vill ha tillbaka Data!!! *snyft* Kan dom inte hitta en god Lore eller nåt i Δ quadrant!? skulle va kul :)

//mumle

men jag menar i Voy, nåt av de avsnitten som jag inte har sett :)

(det skulel så delta-quadrant där det dtår massa siffror o tecken o sånt...bara så ni vet :))

Det va hemskt va fel jag skrev i den meningen i förra inlägget, jag ber om ursäckt för detta.

Uhm....tillbaks till ämnet, vad är det vi vill se, eller snarare varför.

Jag såg just en gammal goding, avsnittet First Contact (TNG S4E15), där Picard o co ska ta första kontakten med folket som bor på planeten Malcor III.

En av huvudpersonerna i avsnittet, Mirasta Yale - Minister of Science, är den personen som leder "Warp-programmet" och det är också henne som Picard och Troi tar första kontakten med. När hon fick följa med upp till Enterprise var hon i ett lyckorus, detta var allt hon drömt om sedan hon var 9 år och satt i ett planetarium.

Jag är nog lite som Marista Yale. Ni som har sett filmen "Galaxy Quest" (en halvbra parodi på Star Trek och alla trekkers/trekkies, har ni inte sett den, så gör det!!!) fattar nog vad jag menar. Jag är lite som den där killen som kaptenen tar kontakt med. Jag vill att det som händer i Star Trek ska vara sanning, att männskligheten ska komma så långt som dom har gjort i Star Trek.

Visst, jag inser också att framtiden inte kan bli just som Star Trek och definitivt inte ens lite nära, under min livstid. Fast all den logik och sunt förnuft som i vanliga fall ifrågarsätter och granskar stängs automatiskt av. Och istället får jag 45 minuter i den värld jag vill ska vara vår framtiden.

//mumle

ps. jag kanske är trekkie ändå ds.

Citat: från Quiet den 12:10 am den sep. 26, 2001

Jag tänkte på en sak.. finns det några homosexuella karaktärer i några av Star Trek-serierna?

Jag tror inte det.. Har i alla fall inte sett något.. Det brukar bli mellan olika raser men aldrig i samma kön.. som belana och tom parris.. Tror inte manusförfattarna har tänkt på det...

Sign in to follow this  

• Create New...