Jump to content

Vad är det vi vill se

Recommended Posts

• Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Antagligen, men dom där karaktärerna finns ju i allt, på ett eller annat sätt.

Alla har ju en roll, så är det ju på riktigt också, sen är det kanske inte är lika utpräglat som det är på  tv.

Däremot så kan ju en människa vara både "den pedantiske" och "gamblern", tex. Då blir det ju genast mer spännande...

Jag tittar på Star Trek eftersom det är en spännande, intressant och rolig serie som till viss del är realistisk.

Det är intressant att Zochrane i Star Trek världen "uppfann" överljushastigheten år 2066!! Det innebär att vi har 65 år på oss att uppnå samma resultat, men det finns antagligen lite för många problem med warp-drift för att vi skall hinna. Dock borde vi kunna göra något åt tygndlösheten om bord p?? våra rymdskepp.

:lol: @ Ella

Hmm...det borde ju gå. Vi får forska lite.

På tal om nåt helt annat stog det en ganska tuff grejj i näst senaste numret av Ny Teknik. Om en grön ljuskristall som kunde kröka elertronströmmar som en vanlig kristall kröker ljus. Låter mycket intressant, tyvärr fattade jag inte så mycket...:confused:

*harklar sig* jag sa ju att jag inte fattade allt :)

Okej, ska väl försöka då. Man tänker ju sig ljus som partiklar (fotoner) och vågor på samma gång. Det detta menar forskare att man kan betrakta materia som också. Att en elektron, som man innan tagit som materia, även kan ses som vågor.

Detta har varit en teori i sådär 70 år, det va visst två gubbar som fick nobelpris för det. Men först nu har man bevisat det. Överskriften till artikeln va "Kristaller av ljus flyttar materien".

Tänk att kvantfysik kan vara intressant ibland iallafall :).

(Ändrad av mumle kl. 9:36 pm den sep. 30, 2001)

Öh, jaha... Det är för tidigt på morgonen för sånt där, men det låter nog bra... *fattar egentligen inte riktigt*

Liten fråga: Heter kvantfysik "quantum mechanics" (inte helt säker på stavningen där) på engelska?

Quantum mechanics är ju Janeways favvoämne... Det är ju det hon pluggar hela tiden i Mosaic. Har funderat på vad det är för nåt...

Fysik är ju helt klart det roligaste NO ämnet... Kanske ska börja plugga kvantfysik/mekanik... Det kan ju bli användbart i våran forskning om gravitation...

Sådär ja! Äntligen någon som tar lite ansvar för våra framtida forskningsprojekt! :cheesy:

Kvantfysik kan nog vara ganska intressant, om man fattar nåt av det. Så jag håller mig nog till gränsvärden och härliga derivator istället! :)

Vadå spåra ur? :p (vad pratade vi om från början??)

Mumle: ju färre vi är destomer makt får vi! :)

ps. Språkfråga: är destomer ett ord? eller är det två? desto & mer? Har jag bara fallit offer för närkingskan? Det låter rätt när jag säger det, men det ser ju mysko ut...

Nä, tycker du? :)

För att göra det här åtminstonde lite till On-Topic; jag vill ha mer girlpower i Star Trek... Fast det är klart, det blir svårt att slå Janeway...

Men in med mer kvinnor! Större delena av alla aliens dom möter i Voyager är ju män (mer eller mindre)...

Share

• Create New...