Jump to content
Sign in to follow this  
Quiet

Vad är det vi vill se

Recommended Posts

Exakt! I Tos så var det 8 stycken i "kärnbesättningen" varav 2 kvinnor. I Tng var det (är det) 12 st. varav 5 tjejer.

Och i Voy. är det 9 st. varav 3 tjejer. Det betyder att besättningen består av ungefär 1/3 till 1/4 tjejer.

Dålig könsfördelning!

Och alla gästaliens då...

Okej, Borgdrottningen är tjej... Sen var det dom där i avsnittet när B'Elanna drömde, kommer inte ihåg avsnittets namn... men deras "ledare" var kvinna också har jag för mig.

Sen har vi alla ABOTW (Alien Babe Of The Week), men deras enda funktion är ju att hångla med någon manlig besättningsmedlem...

Jeri Taylor slutade skriva avsnitt efter säsong 3 eller om det var 4... Tyvärr, för hon var väldigt bra. Brannon Braga däremot... usch säger jag bara...

Jag håller med Pelle, mer Borger!!! Jag är fortfarande rädd för dom men dom är ju så coola! Alice Krige (borg drottningen) är en av mina favoriter i serien :) Hennes röst är så härlig... *vill hem och kolla på Borg avsnitt*

Hm.. jag tycker att Borgerna är fascinerande, men de börjar te sig lite töntiga, imm. Jag hoppas att vi får vila upp våra borg-sensorer ett tag innan det kommer fler.

Så hon skriver inga fler avsnitt?

Sen tror jag inte att hon påverkade avsnitten i stor utstäckning, skillnaden mellan säsongerna är ju inte så stor, i den meningen.

Jodå, gissa vem som skrev Resolutions och Coda?? Såna avsnitt har vi inte sett nåt mer... All romantik dog efter att Jeri hoppat av.

Jag vill också!!! Jag kommer gå under om jag inte får se snart!!

Var laddar man ner avsnitten?? Det blir en ***** internet räkning den här gången men jag måste få kolla!!

Ja, vi får se om Enterprise är så bra som det har talats om, om vi får se allt där som vi inte fått se i Voyager.

Undrar om hon bara tröttnade på att skriva.. hon står ju som exekutiv producent nu.

Jag skriver säkert dethär på fel ställe, men eftersom vi redan har varit inne på kvantfysik/mekanik en gång här så...

I denna veckans Ny Teknik stog det på första siden: "Danskt steg mot teleportering".

Man har lyckats framställa två gasmoln av kvantpartiklar (från början cesium). Och sedan kopplat samman dem kvantmekaniskt, dvs gjort dem till 'kvantpar', fast än det är några cm mellanrum mellan molnen. Låter ganska tufft.

Undra bara va detta har att göra med teleportering...

Citat från Mumle

I denna veckans Ny Teknik stog det på första siden: "Danskt steg mot teleportering".

Old news! Kolla forumet "Om 300 år level vi som dom eller?"

P.s. det har med teleportering att göra så här: de har kunnat teleportera en av materians minsta beståndsdelar, så borde de väl kunna teleportera stora saker som oss också?

d.s.

Jo, jag kan nästan fatta att man måste kunna flytta små partiklar för att kunna flytta stora...

Det jag inte kunda fatta va vad kvantmekaniskt sammankopplade gasmoln hade med det att göra :)

Teleportering är inte möjligt inom vår livstid, det kan jag direkt lova :sad: Vi har inte den teknik som de i star trek kallar en "Heizenburg compensator" (ursäkta om jag stavat det fel) som fixar osäkerhetsprincipen. Dock har t.ex. IBM (alltid IBM då det är COOOOLA saker!!) lyckats teleportera mindre bakterier eller om det var ännu mindre, men det tar ju mycket tid och som människa kan man ju knappast vänta längre än någon mikrodel av en sekund innan man börjar att sakna huvet typ. Känns som om WARP är närmare...

Citat: från Quiet den 3:04 pm den okt. 4, 2001

Ja, vi får se om Enterprise är så bra som det har talats om, om vi får se allt där som vi inte fått se i Voyager.

Undrar om hon bara tröttnade på att skriva.. hon står ju som exekutiv producent nu.

Håller med till vis del.. Man blir lite för förväntansfull och sen håller den inte mottet... Men vist förväntar man sig mycket av st..

Jag håller förståss med pelle & ella om att se mer borger som assimilerar till höger o vänster :) Men jag skulle också vilja se och veta mer om ras 4784...

Mitt ultimata avsnitt skulle ha borger, ferengie's, människor, ja alla raser i ett och samma avsnitt. Det ni känn på det senariot!

Quote from SevenofNine, posted on Nov. 04 2001,23:48

Men jag skulle också vilja se och veta mer om ras 4784...

Vilken ras är det?

Detta med borgerna kommer det bli mer av redan Dark Frontier.. men det är två veckor dit ..

ras 4784 var ganska kul när dom planderade en attack mod meniskorna.. Men dom slår inte borgerna

Sign in to follow this  

• Create New...