Gå till innehåll

ENT: Sången


Morn

Rekommenderade inlägg

  • Svar 137
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Åh, tänk om det bara vore sant. Jag avskyr verkligen Faith of the heart, han som sjunger borde assimileras  :borg2:  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror inte att borgerna assimilerar vad som helst. Så pass mycket stolthet tror jag även de har... :D

Allvarligt talat. Som holodoc säger, den är väldigt malplacerad, den där "Faith of the dark"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh, tänk om det bara vore sant. Jag avskyr verkligen Faith of the heart, han som sjunger borde assimileras  :borg2:  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror inte att borgerna assimilerar vad som helst. Så pass mycket stolthet tror jag även de har... :D

Allvarligt talat. Som holodoc säger, den är väldigt malplacerad, den där "Faith of the dark"...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker att "Faith of the Dark" på nått sätt är ganska läskig. Den får mig att tänka på långt stripigt hår, kladdiga ögon och en blöt mun. Jag kan inte hjälpa det men jag får liksom konstiga knottror på hela kroppen och nästan svårt att andas när jag hör låten och då inte av glädje.

:sjuk: :sjuk:

Redigerad av EoNeel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faith of the Heart måste du mena...

Saxat från nyheterna i dag i databasen:

StarTrek.com [länk till filen] har sedan en vecka haft ett alternativt intro till serien ENterprise liggandes ute på hemsidan. Save Enterprise har nu fått bekräftat av relativt säkra källor att detta bara var en musikvideo som de gjorde på skoj, för att knyta an till TOS och TNG. Även här på forat har det diskuterats om detta nya intro skulle kunna bli något, men fansen både här och i övriga världen har varit splittrade i frågan. (Själv anser jag att allt är bättre än den nuvarande, men det är bara min personliga åsikt)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faith of the Heart måste du mena...

Saxat från nyheterna i dag i  databasen:

StarTrek.com [länk till filen] har sedan en vecka haft ett alternativt intro till serien ENterprise liggandes ute på hemsidan. Save Enterprise har nu fått bekräftat av relativt säkra källor att detta bara var en musikvideo som de gjorde på skoj, för att knyta an till TOS och TNG. Även här på forat har det diskuterats om detta nya intro skulle kunna bli något, men fansen både här och i övriga världen har varit splittrade i frågan. (Själv anser jag att allt är bättre än den nuvarande, men det är bara min personliga åsikt)

<{POST_SNAPBACK}>

Förlåt. Självklart skall det vara Faith of the Heart. Jag blev så uppeldad att jag inte vet vad jag skrev. Jag förstår att detta är het potatis och att fansen är splittrade, men det är inte konstigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh, tänk om det bara vore sant. Jag avskyr verkligen Faith of the heart, han som sjunger borde assimileras  :borg2:  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Va, är det en han som sjunger!?!?!

Okej det stämmer nog men det bekräftar att jag aldrig velat lyssna på den <_< . Både sången och bildspelet är hemska . :sjuk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade på introt igår...p g a debatten....och åter blev jag chockad över skiten...

<{POST_SNAPBACK}>

Det är så tragiskt. Introt är ju grunden för en serie. Jag är en gammal sucker för intron, som Moonbase Alpha, Snobbar som jobbar, Baretta, TOS mm, men ENTs intro är en gåta för mig. Den kommer att gå till historien som det värsta dravlet och förhoppningsvis glömmas bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Hm, när jag tittade på avsnitt Awakening idag så insåg jag att det var första gången som jag hörde titellåten som jag inte kände att jag behövde gå och kräkas....Har jag vant mig? Har jag blivit hjärntvättad? Eller är det så att säsong 4 är så bra att jag är villig att förlåta dem (lite) för ett horribelt intro?

Missförstå mig inte, jag tycker fortfarande inte om den, den är en styggelse jämfört med riktiga Star Treklåtar, men jag tycker... lite mindre illa om den.

Det är bra (tror jag), då kan jag koncentrera mig bättre på handlingen i avsnitten :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, när jag tittade på avsnitt Awakening idag så insåg jag att det var första gången som jag hörde titellåten som jag inte kände att jag behövde gå och kräkas....Har jag vant mig? Har jag blivit hjärntvättad? Eller är det så att säsong 4 är så bra att jag är villig att förlåta dem (lite) för ett horribelt intro?

Missförstå mig inte, jag tycker fortfarande inte om den, den är en styggelse jämfört med riktiga Star Treklåtar, men jag tycker... lite mindre illa om den.

Det är bra (tror jag), då kan jag koncentrera mig bättre på handlingen i avsnitten  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Avtrubbad? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ojoj jag personligen förstår inte varför så många finner det dåligt. :blink:

Jag gillar det verkligen kan sitta och lyssna på det om och om igen i flera timmar utan att bli leds. Texten finner jag ger intrycket av att man ska fortsätta och inte ge upp, att man ska hålla uppe hoppet och l??ta alla ens drömmar bli sanna. Men alla har ju olika smak, men jag personligen tycker den här låten hjälper verkligen när du bara känner att du behöver tänka.

Faith of the heart

It's been a long road,

Getting from there to here.

It's been a long time,

But my time is finally near.

And I will see my dream come alive at last,

I will touch the sky.

And they're not gonna hold me down no more,

No they're not gonna change my mind,

Cause I've got faith of the heart,

Going where my heart will take me.

I've got faith to believe,

I can do anything.

I've got strength of the soul,

No one's gonna bend or break me.

I can reach any star.

I've got faith,

I've got faith,

Faith of the heart.

Redigerad av Lieutenet Lind
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Ojoj jag personligen förstår inte varför så många finner det dåligt. :blink:

Jag gillar det verkligen kan sitta och lyssna på det om och om igen i flera timmar utan att bli leds. Texten finner jag ger intrycket av att man ska fortsätta och inte ge upp, att man ska hålla uppe hoppet och låta alla ens drömmar bli sanna. Men alla har ju olika smak, men jag personligen tycker den här låten hjälper verkligen när du bara känner att du behöver tänka.

Faith of the heart

It's been a long road,

Getting from there to here.

It's been a long time,

But my time is finally near.

And I will see my dream come alive at last,

I will touch the sky.

And they're not gonna hold me down no more,

No they're not gonna change my mind,

Cause I've got faith of the heart,

Going where my heart will take me.

I've got faith to believe,

I can do anything.

I've got strength of the soul,

No one's gonna bend or break me.

I can reach any star.

I've got faith,

I've got faith,

Faith of the heart.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag personligen kan liksom inte få låten att gå ihop med ST. Jag är ju uppvuxen med TOS och där lades grunden liksom för vad ST är. Och låten är superviktigt för en serie, den sätter liksom ribban för hela serien. jag känner en del fanatiska trekkers som anser att ENT inte är ST och låten ser de som en hädelse. Jag försöker att hålla mig positiv, men på många områden är jag beredd att hålla med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj jag personligen förstår inte varför så många finner det dåligt. :blink:

Jag gillar det verkligen kan sitta och lyssna på det om och om igen i flera timmar utan att bli leds. Texten finner jag ger intrycket av att man ska fortsätta och inte ge upp, att man ska hålla uppe hoppet och låta alla ens drömmar bli sanna. Men alla har ju olika smak, men jag personligen tycker den här låten hjälper verkligen när du bara känner att du behöver tänka.

Faith of the heart

It's been a long road,

Getting from there to here.

It's been a long time,

But my time is finally near.

And I will see my dream come alive at last,

I will touch the sky.

And they're not gonna hold me down no more,

No they're not gonna change my mind,

Cause I've got faith of the heart,

Going where my heart will take me.

I've got faith to believe,

I can do anything.

I've got strength of the soul,

No one's gonna bend or break me.

I can reach any star.

I've got faith,

I've got faith,

Faith of the heart.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag personligen kan liksom inte få låten att gå ihop med ST. Jag är ju uppvuxen med TOS och där lades grunden liksom för vad ST är. Och låten är superviktigt för en serie, den sätter liksom ribban för hela serien. jag känner en del fanatiska trekkers som anser att ENT inte är ST och låten ser de som en hädelse. Jag försöker att hålla mig positiv, men på många områden är jag beredd att hålla med.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker att texten passar väldigt bra till serien. Den handlar om att man har väntat väldigt länge, och nu äntligen får åka. Drömmen går i uppfyllelse, man kan åka till stjärnorna. Jag gillar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tar alltid tid att vänja sig vid förändringar. ENT-introt vande jag mig vid efter första säsongen och har numera inge problem med det. Värre i mitt tycke är dock att komma över det faktum att "Captain's log"-monologerna och användandet av Stardates så sällan förekommer i de senare serierna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är skoj att en sång kan väcka så mycket känslor! Själv så hade jag hört mycket dåligt om sången innan jag först hörde och "såg" den, och jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Jag tycker att sångarens raspighet är fantastiskt snygg och jag gillar uppbyggnaden. Däremot tycker jag vinjetten är tråkig efter att man har sett den några gånger.

Jag har svårt att tycka att något ska vara på ett visst sätt då det alltid varit så, jag är mer för förändring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är skoj att en sång kan väcka så mycket känslor! Själv så hade jag hört mycket dåligt om sången innan jag först hörde och "såg" den, och jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Jag tycker att sångarens raspighet är fantastiskt snygg och jag gillar uppbyggnaden. Däremot tycker jag vinjetten är tråkig efter att man har sett den n??gra gånger.

Jag har svårt att tycka att något ska vara på ett visst sätt då det alltid varit så, jag är mer för förändring.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag gillar också förändringar, men inom rimliga gränser.

För mig personligen så står ST-cosmos för en helt egen stil i allt, precis som en konstnär har en egen stil och som alltid känns igen. Jag tycker ENT bryter mot den stilen. Som jag sagt tidigare, så kommer nog jag också att acceptera ENT en dag...men inte idag. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...