Gå till innehåll

Naomi Wildman


crazy_voyager

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...

Näe, jag är ledsen, men det här med ungar i Star Trek tilltalar inte mig. Visst kan de skymta till då och då i serien, men att ha ledande roller, nix pix, det förstör bara avsnittet. Varför jag retar upp mig är för att barnen är helt orealistiska i ST. Ni som har egna ungar fattar nog vad jag menar. Den enda ungen som varit nära verkligheten är Nog i DS9.

Det avsnitt alla här verkar gilla, "once upon a time" är det absolut sämsta VOYavsnittet någonsin. Dels gillar jag inte Flotter och hans läskiga kumpaner (skulle skrämt skiten ur mig i den åldern) eller själva holostoryn, och dels tycker jag inte att det är trovärdigt hur naomi reagerar över moderns försvinnande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, helt realistiska är de ju inte! Jag håller med on att Nog skulle vara mest realistisk. Det är synd att det inte är det, men samtidigt så kanske ungar beter sig annorlunda i framtiden när de är ute i rymden...kanske inte...

Det är nog inte ungarna i sig jag gillar utan snarare den situation de vuxna hamnar i när de måste interagera med barn/ungdomar. Picards tafatthet är ju underbar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dag fyller Scarlett Pomers, Naomis skådespelare, 17 år. Det betyder att hon måste ha varit 7 år när Voyager började spelas in. Vem spelade rollen i tidigare sammanhang?

Eftersom jag ställde frågan, gick jag till IMDb.com och slog upp följande: Brooke Stephens i säsong 4. Vem som spelade bebisen i avsnittet Deadlock framgår inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...

Jag såg henne i en serie på tv4 på eftermiddagarna. Reba heter den. Scarlett spelar besvärlig tonåring och är dotter till Reba. Serien är usel, men det är lite kul att hon är där.

I övrigt gillar jag idén med ett barn i Star Trek. Hon, osm tidigare nämnts, växer både i serien och på riktigt, på ett naturtroget sett. Kul med idén att födas på ungefär 50000 ljusårsavstånd från sin mammas hemplanet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Naomi är en otroligt gullig unge, en sån man skulle vilja adoptera. Kommer på mig själv med att fånle hela tiden när hon är med. Annars gillar jag inte ungar i star trek så mycket. Men Naomi ingår ju i besättningen så jag tror de bemödade sig för att verkligen få en skådis som platsar, och det gör hon verkligen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Well, jag har inget emot Wes. Men faktum är att jag inte betraktar honom som barn. Han är väl typ fjortis när serien börjar så... Jag tänker mer på såna där avsnitt som när Picard fastnar i turbo hissen med 3 ungar och likn. Men f.ö. är det nog bara sentimentala orsaker till min förtjusning i Naomi, typ gullig och lillgammal. Oslagbar kombination :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...