Gå till innehåll

Defiantskeppet


Space Herman

Rekommenderade inlägg

USS Jean Paulo var det skepp som döptes om till nya Defiant för Sisko.

Defiant är knappast oövervinnligt :arg: Det är oövervinnerligt för att det har en betydande roll i serien eftersom i Dominion War klår det mesta också upp en Defiant...

USS Valiant (fluget av Red Squad Cadets om jag inte har fel) förstördes mot en Dominion kryssare.

Det var en defiant och inget skepp med betydande roll.

Det mesta klår ju en Intrepid också faktiskt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 8 månader senare...
Isåfall tror jag inte det e så dunderstabillt. Borgerna sprängde det nästan...

Ja, men tänk att vid tiden för first contact var borgerna fortfarande jätteöverlägsna federationen....

de hade fortfarande en massa kort i bakfickan som de inte har senare i och med att de har så "otur" mot Voyager.

Vid den tiden är en borgkub bland det värsta federationenkan möta och att stå ut så länbge som defiant gör är riktigt starkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 6 månader senare...

Defiant är det skeppet jag själv skulle vilja ratta å spaka. Det är så härligt avskalat och intriören likaså. Jag tycker att skeppet känns mera "militärt" jämfört med många andra i Starfleet. Det är lite mera "jaktflyg" över henne, som när hon brassar av sina främre kanoner. Det är lysande!

Drömmen är att ha en gigantisk byggsats av denna pärla, med belysning och allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att Enterprise-D hamnar i skuggan av Defiant eftersom ENT nästan aldrig behöver brassa på för fult. ENT kan skjuta en väldigt massa men gör det nästan aldrig, medan när de kör med Defiant är det hela tiden skjut och skjut mera vi är i krig och de är fler än oss...

<{POST_SNAPBACK}>

Defiant är ju ett mordernare skepp än Enterprise-D, men de går ju inte riktigt att jämföra dem med varandra, då de är två olika typer av skepp.

Enterprise är ju för det första så mkt större än Defiant och tar så mycket mer personal.

sen blir det lite mer action när det är mindre skepp som slåss. Stora skepp är mer stillastående när de brassar på. Eldkraften är säkert starkare hos Enterprise-D än hos Defiant...tror jag. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...
  • 1 år senare...
Hmm... Är det inte Defiant som Riker säger: "Nice little ship you got" till Worf i FS? Isåfall tror jag inte det e så dunderstabillt. Borgerna sprängde det nästan...

han säger:"tought little ship"(tufft litet skepp)

Citat: från Peter den 8:39 am den okt. 19, 2001

Från filmen First Contact har vi ett citat:<p>Okänd person (Data?): "It's beaten, but holding"

<p>JAg är ganska säker på att det är ett incorekt citat det dom säger bertyder samma men så säger dom inte.

Picard säger:"at drift,but salvageable"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att Enterprise-D hamnar i skuggan av Defiant eftersom ENT nästan aldrig behöver brassa på för fult. ENT kan skjuta en väldigt massa men gör det nästan aldrig, medan när de kör med Defiant är det hela tiden skjut och skjut mera vi är i krig och de är fler än oss...

<{POST_SNAPBACK}>

Defiant är ju ett mordernare skepp än Enterprise-D, men de går ju inte riktigt att jämföra dem med varandra, då de är två olika typer av skepp.

Enterprise är ju för det första så mkt större än Defiant och tar så mycket mer personal.

sen blir det lite mer action när det är mindre skepp som slåss. Stora skepp är mer stillastående när de brassar på. Eldkraften är säkert starkare hos Enterprise-D än hos Defiant...tror jag. :blink:

det mesta av NCC-1701-D´s utrymme tror jag används för utforskarmackapärer(sensorer ect.) med resultatet att det dras ner på bestyckningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 år senare...

Jag var väldigt förtrollad av Defiant på något sätt när jag såg skeppet första gången. Jag började titta på DS9 efter att ha kollat på hela TNG serien. Känslan jag har är att DS9 är inte lika oskyldig som TNG är. Dom är inte ute på något uppdrag för upptäcka nya livsformer och nya civilisationer. Utan det är ju ett rent krigs strategiskt drag att federationen befinner sig på stationen. Att DS9 har ett helt annat syfte (eller vad man nu vill kalla det) än vad TNG har ser man ju kanske tydligast i och med Defiant. Ett renodlat krigsskepp (trots vad den officiella förklaringen är att det är ett eskortskepp).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Defaint är ett riktigt tufft litet skepp, älskar när man ser det slåss mot några Jem'Hadar skepp och skjuter sina pulse phasers.

Det här får mej att tänka på First Contact:

Worf

- The Defiant?

Riker

- Tough little ship

Worf

- Little?!

EDIT: haha, såg att fler hade citerat det :P

Redigerad av thamupp
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHA jag skrattar på mej! Men du har rätt! Lite hand dammsugare är det allt! :rolleyes: Kanske kan bli nästa gimmick-pryl?

Jag har ju enterprise-öppnaren och skulle tycka att det var gött att ha Defiantdammsugaren! With bells and whistless off course!

Om man är insnöad på Defiant så rekommenderar jag att man spelar star trek the fallen-spelet. Där får man hojta runt i Defiant tills man urkar. En del korridorer där är långa och trånga!

Och så kommer väl Defiants efterföljare i star trek online? The USS Valiant? Jag har i alla fall en bild på det och det finns nog här i databasen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 år senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...