Gå till innehåll

George Takei "kommer ut"


Rekommenderade inlägg

  • 10 månader senare...
  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...

Jag har faktiskt pratat med G Takei på ett litet konvent i USA. Han är hur trevlig som helst och pratade varmt om det japanska museet i LA. Jag fick även hans visitkort och sa att om jag kom till LA någon gång skulle jag kontakta honom för en visning av japanska museet.

Ang hans uttalanden, jättebra att han vågar vara den han är tycker jag. Det är otrekkigt att döma någon utifrån hudfärg, sexuell läggning, bakgrund osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Jag har faktiskt pratat med G Takei på ett litet konvent i USA. Han är hur trevlig som helst och pratade varmt om det japanska museet i LA. Jag fick även hans visitkort och sa att om jag kom till LA någon gång skulle jag kontakta honom för en visning av japanska museet.

Ang hans uttalanden, jättebra att han vågar vara den han är tycker jag. Det är otrekkigt att döma någon utifrån hudfärg, sexuell läggning, bakgrund osv.

Riktigt kul upplevelse!

vem orka bry sig. nu mera e alla lite gay.

alla hånglar f** me alla ändå. vare sig de e bögar/lesbiska/bi eller ej.

Tala för dig själv ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt pratat med G Takei på ett litet konvent i USA. Han är hur trevlig som helst och pratade varmt om det japanska museet i LA. Jag fick även hans visitkort och sa att om jag kom till LA någon gång skulle jag kontakta honom för en visning av japanska museet.

Ang hans uttalanden, jättebra att han vågar vara den han är tycker jag. Det är otrekkigt att döma någon utifrån hudfärg, sexuell läggning, bakgrund osv.

Otrekkigt, det var ett nytt ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt pratat med G Takei på ett litet konvent i USA. Han är hur trevlig som helst och pratade varmt om det japanska museet i LA. Jag fick även hans visitkort och sa att om jag kom till LA någon gång skulle jag kontakta honom för en visning av japanska museet.

Ang hans uttalanden, jättebra att han vågar vara den han är tycker jag. Det är otrekkigt att döma någon utifrån hudfärg, sexuell läggning, bakgrund osv.

Otrekkigt, det var ett nytt ord.

Riktigt bra ord. Tänker börja använda det i vardagen. Otrekkigt Otrekkigt Otrekkigt Otrekkigt Otrekkigt Otrekkigt Otrekkigt

Att Takei kom ut är väldigt fulltrekkigt...bratrekkigt....rätttrekkigt.......I Star Treks anda. Han ska vara den han är alltid.

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt pratat med G Takei på ett litet konvent i USA. Han är hur trevlig som helst och pratade varmt om det japanska museet i LA. Jag fick även hans visitkort och sa att om jag kom till LA någon gång skulle jag kontakta honom för en visning av japanska museet.

Ang hans uttalanden, jättebra att han vågar vara den han är tycker jag. Det är otrekkigt att döma någon utifrån hudfärg, sexuell läggning, bakgrund osv.

Otrekkigt, det var ett nytt ord.

Riktigt bra ord. Tänker börja använda det i vardagen. Otrekkigt Otrekkigt Otrekkigt Otrekkigt Otrekkigt Otrekkigt Otrekkigt

Att Takei kom ut är väldigt fulltrekkigt...bratrekkigt....rätttrekkigt.......I Star Treks anda. Han ska vara den han är alltid.

Tala bara så bland andra star trek fans. Det blir bara iriterande annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
  • 1 månad senare...
Hm, med risk för att vara moralist så är jag överraskad över att det ens finns behov att ens säga att det inte förändrar nåt att han är gay. Det är ju så självklart oväsentligt att det inte är värt att markera tycker jag.

Du har rätt. Hela denna tråden borde egentligen inte existera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, med risk för att vara moralist så är jag överraskad över att det ens finns behov att ens säga att det inte förändrar nåt att han är gay. Det är ju så självklart oväsentligt att det inte är värt att markera tycker jag.

Skyll på George Takei om du tycker att diskussionen är onödig. Det var ju han som offentliggjorde nyheten. Om det hade varit så onödigt att diskutera det hela hade han väl inte behövt nämna någonting själv.

Men nu gjorde han det och han hade kanske ett syfte med det hela, då får man även räkna med att diskussioner uppstår.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dear Mr Vulcan ;)

Jag menar inte att det behöver vara fel att diskutera. Tycker bara att det är synd att folk måste markera att deras bild av George Takei inte förändrats av nyheten, vilket för mig är självklart. Han är ju samma snubbe som han var innan. Lite som att man minsann inte är homofob och minsann diggar hans skådespelarinsatser ändååå, om du fattar. Däremot kan man ju diskutera annat. T.ex. tycker jag att det är synd att han väntat så många år. Vid 68 bast har han statistiskt sett kanske 10 år kvar att leva. Men säkert bättre sent än aldrig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har dock en kompis som är lite av en homofob som är ett stort fan av Star Trek The Original Series och filmerna med den besättningen. När jag nämnde att Takei kommit ut gav han mig en blandning mellan de här blickarna :huh: :blink: och tillade orden "Mm, aa... Äh, jag har ändå aldrig gillat Zulu så mycket..."

Pinsamt men sant. Jag gillar nästan Takei mer nu när han är gay. Han har gjort några riktigt roliga sketcher angående hans homosexualitet som är riktigt roliga, och han kan även driva med sig själv, rejält mycket.

Nä, jag respekterar mannen otroligt mycket.

Redigerad av AxelFoley
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, märkligt. Hur kan man vara Star Trek fan och homofob samtidigt? Då har man verkligen missat star treks kärna

Ja det tycker man ju borde vara omöjligt. Fullstänigt motsägelsefullt. Om det är något Star Trek alltid har ståt för så är det ju jämlikhet och respekt för alla oavsett kön, ras, läggning, teknisk nivå m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att allas åsikter räknas, oavsett om man vill måla trottoarerna lila eller inte är politiskt korrekt.

Har de nångång i Star Trek tagit upp det här med homosexualitet?

Förresten så kan man respektera någons val av läggning, men man behöver ju inte gilla det för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...