Jump to content

Uniformer med tillbehör

Asil Stargazer
 Share

Recommended Posts

Jag säger bara ebay. Som deras slogan säger: Whatever it is...you can always get it on ebay.

http://ebay.com

Jag vill ha ett eget rymdskepp. Vad kostar ett sådant? J.

Du kan beställa ett av mig. Vill du ha en model eller ett riktigt skepp? Jag kan få tag i warp moterer, fotontorpeder och phasrar men inte pulsphasrar så bestäl inte ett defiant-klass. Och jag har inte heller nog material till en borg kub.

Jag säger bara ebay. Som deras slogan säger: Whatever it is...you can always get it on ebay.

Jag vill ha ett eget rymdskepp. Vad kostar ett sådant? J.

Du kan beställa ett av mig. Vill du ha en model eller ett riktigt skepp? Jag kan få tag i warp moterer, fotontorpeder och phasrar men inte pulsphasrar så bestäl inte ett defiant-klass. Och jag har inte heller nog material till en borg kub.

JAAA! Jag vill beställa ett! Ett enterprise D tack. Går det att få i mintgrönt? :D

Ska bara fixa parkeringsutrymme här i rymden utanför Linköping.

Men om man ska vara allvarlig så finns det fullt på internet om star trek-rymdskepp. Stor som små. Bara att spana.

Edited by michael ricochet

Hej!

Jag är sugen på att så småningom beställa hem en Startrek uniform

och undrar om det säljs i Sverige eller om man bör beställa

från USA(troligen) ?

Och isåfall, vad rekommenderar ni trekkies på forumet att man

beställer från?

Björn

Kolla in den här sidan:

http://www.tammi.se/shop/index.htm

Klaudia

Den verkar bra!

Lite tråkigt bara att det inte finns dräkter för original series, eftersom det i mitt

tycke är den bästa serien.. :-)

"The Experience" verkar ha rätt klent sortiment. Bara två TOS-uniformer och en enklare TNG-uniform. Jag själv är mer ute efter den modernare svarta DS9/VOY uniformen med färgat axelparti.

"Kronos one" har uniformen i två utföranden. En billigare "Standard" variant, och en dyrare "Deluxe". De kostar £25 vs. £40.

Den dyrare har axelvaddar, resår i midjan och är tillverkad av ett annat material.

Är det någon som vet hur den dyrare ser ut och känns i verkligheten? Är den bättre än standardvarianten, och är den värd de extra pengarna?

då har jag två frågor:

1.har de Klingon-uniformer?

2. vad är adressen?

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 9 months later...

Men kan man lita på Ebay, det är ju PRIVATPERSONER som säljer saker där, och man kan bli lurad plus att grejen man köper kan vara stulen........?

Det är naturligtvis en risk man tar när man handlar där. Men hur många tjuvar kommer över st uniformer tror du? Då är risken större att någon luras men det tror jag man vill göra med grejor som har större efterfrågan som tex plasmaskärmar och mobiltelefoner. Om ni köper något ställ denna fråga till er själva: Verkar denna person ha ägt en st uniform? Om svaret e nej backa. J.

Men kan man lita på Ebay, det är ju PRIVATPERSONER som säljer saker där, och man kan bli lurad plus att grejen man köper kan vara stulen........?

Det är naturligtvis en risk man tar när man handlar där. Men hur många tjuvar kommer över st uniformer tror du? Då är risken större att någon luras men det tror jag man vill göra med grejor som har större efterfrågan som tex plasmaskärmar och mobiltelefoner. Om ni köper något ställ denna fråga till er själva: Verkar denna person ha ägt en st uniform? Om svaret e nej backa. J.

instämmer ! det är mer troligt att personen vill lura folk att betala för en vara han inte har (hänt på Tradera vet jag)än att han försöker sälja en stulen Star Trek uniform

Vill man vara någorlunda säker på att säljare på Ebay och Tradera åtminstone är i besittning av varan de säljer är det bara att fråga efter fler bilder. Kan man inte få det bör man kanske dra öronen åt sig.

Sedan har siterna ett feedbacksystem. Om någon har flera negativa omdömen brukar det oftast finnas en bra anledning till det.

• 2 years later...

Om det är någon som har en TNG kaptens uniform till salu i storleken XL, alternativt XXL... Så kontakta mig här på forumet! Är även intresserad om det bara är delar och inte ett helt set. :D Är speciellt intresserad av en TNG comumnicator badge i så fall.

• 5 months later...

Hmm, det är inte jättebra att hänga här för mycket har jag märkt. Jag känner ett stark sug att skaffa antingen

en star fleet uniform eller en vulcan ambassador uniform a la Sarek eller Soval. Min star trek nördighet blommar

ut. Men det kanske kan vara värt det om jag kan lura på min flickvän något ur T'Pols garderob... :visslar:

• 4 months later...
  • 2 years later...
  • 2 months later...