Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

VOY: Voyager på SVT, del 6

Recommended Posts

Det var ett skoj avsnitt, Kapten Proton är rätt häftig, och det liknade en hel del vad Star Trek kunde vara på 30-talet. Annars ett roligt avsnitt.

8/10

Nej detta med Kapten Proton vart lite för mycket så 2/10.. Detta avsnitt kändes lite om ett utfyllnads avsnitt för något större.. Det är samma visa.. På mondag morgon när man vaknar så längtar man till sönda då man får se nästa avsnitt.. :)

(Ändrad av pelle28k kl. 8:59 am den okt. 29, 2001)

Citat från Pelle28k: det kändes lite som ett utfyllnads avsnitt

Det var det faktiskt också, det blev skrivet "on-the-fly"

pga. en stor brand vars släckningsarbete blötte

ner halva bryggan.

Jag tyckte också att avsnittet va lite så där små tomt ( tror det var Peter) Avsnittet får typ 3,65/10. Det var lite enformigt liksom. Ungefär som ni andra sa.

Fy va härligt  :cool:  Jag har en heeeeeel vekas lov nu slipper man väckas av den puckade väckarklockan men jag tycker det borde gå star trek varenda dag.

Följer strömmen. Roligt avsnitt, speciellt Tuvoks ironi.

Får 6/10 av mig.

Föresten, va det bara jag som tyckte att Seven (eller rättare sagt Jeri Ryan, dvs. halvkass skådespeleri) smålog lite när Tuvok fällde kommentaren "Its a shame we dont have one." om "The Deathray"?

Så är det bara jag som tycker att avsnitten med Proton och Chaotica är bra ??? Jag skulle ge det 9/10 :)

Är det några fler som tycker om dom, så finns det ljud och bilder på sidan.

Jag tycker inte att detta avsnittet var så bra. 4/10 från mig.

Jag har inte varit hemma under veckan, så gissa om det blev en fin överraskning, detta nya forumet. Snyggt jobbat Jocke!:)

Tänkte bara säga att kvällens avsnitt är regiserat av Terry Windell. Han har varit med och gjort höjdarfilmer som E.T., Return of the Jedi, Goastbusters och Poltergeist. (inga stora roller dock)

Det är även han som har regiserat nästa Enterprise-avsnitt, Breaking the Ice.

Quote from Quiet, posted on Nov. 04 2001,16:32

Grymt! Jag längtar.

Liten spoilervarning:

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Lite synd att det inte är Tim Russ och Robert Duncan McNeil som är med i helaavsnittet.

Det där fattade jag inte alls...

"Could you be more specific?" :)

Quote from mumle, posted on Nov. 04 2001,14:09

Tänkte bara säga att kvällens avsnitt är regiserat av Terry Windell.

Kvällens avsnitt: Gravity (#205).

Ypplerligt bra avsnitt, Tuvok får djup! Hela Vulcan-kulturen får lite mer djup faktiskt.

En sak som ställer till det lite för avsnittet: dessa anomalier! Borde nog börja läsa lite mer rymd-mekanik. ;)

Doktorn har en liten men viktig del i avsnittet. Kul citat:

Doc: "I'm a doctor, not a battery."

Tom framstår helt plötsligt som lite mera sofistikerad, även om han är impulsiv och lite bufflig.

Lori Petty (som Noss) bidrog med en bra rolltolkning. och jag kan förstå varför hon blev förälskad i Tuvok, var han inte ovanligt mjuk och vänlig?

Totalt: 8 / 10

Quote from Ella, posted on Nov. 04 2001,20:27

Quote from Quiet, posted on Nov. 04 2001,16:32
Lite synd att det inte är Tim Russ och Robert Duncan McNeil som är med i helaavsnittet.

Det där fattade jag inte alls...

"Could you be more specific?" :)

Ah, jag hade inte läst på ordentligt. ;)

Egentligen gillar jag inte avsnitt där dom knappt är på Voyager alls (med undantag för "Resolutions" då ;) ), men Gravity var faktiskt bra...

hmm, det här är ju som vanligt... Jag har massor att säga om avsnittet när jag tittar på det, men nu när jag ska skriva kommer jag inte på nåt...

Gravity: Ganska bra avsnitt tycker jag. 6/10. Några småmissar hittade jag... Kommer bara inte på dem nu... Lite för "slött" för min smak. Jag vill ha strid! (Jag riktigt längtar efter Dark Frontier. Verkar vara så himla bra!)

Men vad menar ni med att Tim Russ och McNeil inte var med hela tiden. Hade de stuntmän eller?

jag håller lite med Mr Banana.. 6/10.

Avsnittet höjde sig lite när man fick se tuvok som liten.. Har alltid trott han nästan alldrig haft problem, sen får man se honnom som liten. Det höjde avsnittet från 4 till 6. och som Mr Banana säger så väntar man tålmodigt på Dark Frontier så man får se lite borger :)  Man har saknat dom lite i filmen

Vilket avsnitt ( Gravity ) !!!

Jag är så nöjd med detta avsnitt - tänk att på allvar få ta en resa in i Tuvoks barndom och få se vad det är som format honom. Jag brukar inte vara den största anhängaren av Tuvok, men man måste säga att rolltolkningen är suverän, speciellt i detta avsnitt.

Slutet på avsnittet kändes så tårdrypande. Hon trodde att det var obesvarad kärlek, men efter hans enkla "mind meld" (hjärnsmältning? :D ) så förstod hon hans innersta känslor för henne. Att två månader på en öde planet skulle förändra honom så radikalt, kunde man väl aldrig tro. Tänka sig bara: besvarad kärlek från en Vulcan - kan det vara möjligt?

Jag ger avsnittet ett av de bättre betygen: 9,5/10

Nja, är lite tveksam till dethär avsnittet. Flashbacken till Tuvoks barndom va förstås bra, men annars tyckte jag man kunde gjort avsnittet betydligt bättre. Storyn va otroligt bra, dock tycker jag att det va en del som fattades. Jag tror att det hade kunnat bli ett av de bästa "dubbelavsnitten" om det bara hade fått mer tid på sig, bla. skulle jag velat se mer av Tuvoks kämpande som ung...

Så betyget blir 6.5/10

Föresten, visst lät Noss språk som thai?

Gårdagens avsnitt   Gravity.

Summerar Wrogie Proton så här:

Avsnitt var inte av dom allra bästa men inte av det sämsta. Det var häftigt att se Tuvok ung. Och hur dom fånga spindlar.

Totaly: 7,865 för att vara "exakt" (det sitter i öronen)

En sak som jag inte (riktigt )fattar är att:

Tuvok hade ju "problem med en "tjej" när han var "ung"

Det var en annan art.

Men ändå har han en fru???

Captain Proton

Avsnitt Gravity . 6/10

Hmm... En blandning av två olika världarna med komplicerad tidsparadox (??)

Jag tycker att det bästa är när voyagerbesättnigen kämpar på att få tillbaka sina  besättning på några  minuter medan  Tuvok och Paris är fast i två dagar.

// Nettan , ber ursäkt i förväg för dålig svenska

Jag tyckte "Gravity" var väldigt bra, iallafall det           om när Tuvok var ung. Jag hade alltid trott att han var en logiker från början. :D

Det var ett bra avsnitt där Tom och Tuvok mer eller mindre kände sig ensamma.

Lite konstigt att de hade doktorn med på uppdraget, borde inte han vara på Voyager?

8,5/10

"Bliss". (Wow, kommer faktiskt ihåg vad det hette :D )

Bra avsnitt enligt mig. Bra med lite mer Naomi Wildman, tycker att hennes karaktär är väl den som utvecklas mest. Var det inte lite konstigt bara att de inte tog reda på mer information om han som hjälpte dem? Alltid annars brukar de ju fråga ut alla nya raser de träffar på.

Det som drar ner avsnittet en aning bara, är ju att man visste att wormholet var en bluff, eftersom man vet att det ska bli åtta säsonger.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...