Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

VOY: Voyager på SVT, del 6

Recommended Posts

En annan sak också. Kaptenen sa liutenant Paris vid bröllopet, är inte han Ensign? I dataspelet Elite Force så är han Ensign...

Det där har jag också tänkt på... Har för mig att i Shattered så säger dom lieutenant Paris... Blev han befodrad igen?? *förvirrad*

Eller också kanske det bara var jag som inbillade mig att dom sa det... Får nog ta och titta igenom avsnittet igen.

Asså här är det lite förvirrat.. avsnitten sändes (sänds) i ordningen 199, 201, 203, 200, 202, 204, 206, 207, 205, 209, 211, 212, 210, 213, 208, 214 och sedan går det tillbaka till vanlig numerisk ordning med 215, 216 och 217 osv osv...

Så det där med rankningen på Lt. Paris får vi nog vänta och se vad det blir av...

Gillade speciellt scenen när the alien talade med Chakotay genom besättningen under snabba klipp.

Jag undrade vad den scenen påminde om och sedan slog det mig: Känns inte scenen igen från Emissary (Piloten i DS9) när the Prophets talar med Sisko? Det är precis samma struktur och samma förvirrande sätt att prata, genom att använda personens egna minnesbilder.

Kan dessa som levde i Kaosrymden vara av samma ras som the rophets? Kanske lite långsökt, men man kan ju fundera.

Avsnittet "Think Tank" (#214).

Gästskådis: Jason Alexander som läbbig ledare för en gruppintelligenta (men inte så supersmarta) aliens som hjälper folk med problem mot betalning.

Actionsekvenserna med gas-molnet och Hazarierna va fräcka. Grymt intressanta problem och paradoxer, men ibland gick det lite fort i svängarna. Sevens giftiga kommentarer och Janeways smarta svar på tal var jättebra. Överhuvudtaget jättebra spel av Mulgrew, Ryan och Russ.

Men i slutet när Voyager sticker ifrån Varro's skepp och låter gamarna ta för sig av det döende djuret var nästan lite fult. Tänk-tanken hade gjort sådant tidigare, och blev starkt kritiserade för det. Men när Voyager gör ngt. liknande så är det som om de sa: "rätt åt dem".. visserligen håller jag med Janeway, men ibland är det hårfint vad som är rätt och fel.

Men de överlistade tänk-tanken till slut, och de slapp lämna ifrån sig Seven.

Totalt: Spännande avsnitt med intressanta knorrar som ibland kanske inte var helt rena. Men kan man inte lösa problemet på vanlig väg så får man fuska. 8 / 10.

Än en gång: ha en riktigt God Star Trek-jul!

Think tank var ett bra avsnitt. 8/10. Spännande och bra. Jag kan inget annat än att hålla med Quiet. Roligt litet spel de hade...

Var hade gästskådespelaren varit tidigare? Min första "impuls" sa mig att han varit med i Seinfeld, men hette han verkligen som han här hette? I vilken komedi hade han varit med i?

MvH Dan "DaPe" Persson

Ett Riktigt Bra Avsnitt igen, med den hedervärda sens moralen: Fusk lönar sig!

Precis som Kirk lärde Saavik i The Wrath of Khan.

Kamp mot övermäktiga odds, list ställs mot list. Kan det bli bättre? Och inte en "boxare" inom synhåll.

Think tank: Ännu ett bra avsnitt.

Väldigt oförutsägbart, man kunde inte lista ut vad som skulle hända.

Det där spelet verkade ju skojigt, som en framtida "Rubriks kub".

Vill också passa på att önska alla en god jul!!

hmmmm....vad kan sägas om gårdagens avsnitt? Jo, det var skoj att se Jason Alexander, fast jag hade nog hellre sett honom spela en lite mer hysterisk alien, istället för den här lugna. Tänk er ett hysterie utbrott a´la George mot Janeway.

Sen tycker jag det är lite synd att man inte får se när Voyager avfyrar sina foton torpeder m m. Visst kanske är lite smålöjligt av mig, men när det blir lite fajt, vill jag se det och inte bara hör Tuvok säga hur det går. Antar att det hela har med budget att göra- iofs så bjöds vi på ganska bra speciall effekter igår - men jag tycker det drabbar storyn lite när man inte får se allt riktigt. Som sagt antagligen ganska löjligt av mig  :)

Nä men det var faktiskt ett rikigt bra avsnitt igår- satt klistrad vid tv:n. 3/5 på mumle-skalan.

Sen ska jag väl säga, eftersom detta verkar vara det ämne man ska säga det i, God Jul på er alla.

MvH Markus

PS. Mitt hundrade inlägg. Jag är grymt glad  :D  DS.

Känns inte scenen igen från Emissary (Piloten i DS9)

Det var EXAKT vad jag tänkte Peter, de skulle kunna vara samma ras, alltså The aliens från the fight och ds9 piloten. Varken några av dem existerar väll i fysisk form (vad jag vet) Japp, så är det, de hade iallafall Kusiner från gammakvadranten!

Juggernaut: 8/10. Helt okej. Spännande. Hände alltid något, avsnittet slöades aldrig ner av något onödigt prat. Fast jag tycker att B'lanna skulle slått ner den där mannen direkt, inte försökt att övertala honom först...

Kul att se nån annan än Seven och Kes i de där "tighta" kläderna (i början av avsnittet alltså). Tuvok försökte vara rolig som vanligt, och han lyckades...

Tack för mig, och ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!

Avsnittet "Juggernaut" (#215).

Börjar konstigt. Det var länge sedan B'Elanna var såhär aggressiv, varför skulle hon bli det just nu?

Annars tycker jag alltid att det är trevligt att återse gamla raser som vi hälsat på tidigare. Även om just Malonerna inte är speciellt trevliga.

När Chakotay, B'Elanna och Neelix väl kommit ombord på fraktskeppet verkar det bli väldigt varmt, B'Elanna tar i alla fall av sig både jacka och tröja. Men varför gör inte de båda herrarna det? Antagligen för att killarna ska "stå ut" med lite mer och en utsäkt för att vi ska få se lite mer tjejhud. Och denna fokusering på hennes smutsiga skinn? Hur smutsig blev Neelix egentligen? Irriterande, imm.

Annars var det ett rätt så meningslöst avsnitt. Inga utav "händelserna" kändes speciellt engagerande.

Totalt: 6 / 10.

Think Tank..

Vart ett underbart avsnitt som jag tycker vart en höjdare..

8/10

Juggernaut..

Tycker jag inte riktigt höll mottet, förutom B'Elannas insatts.. Hon visar sitt temprament i sin fulla prakt.. Intressant att få se en annan sida av Malon..

5/10..

Vi får hoppas 2002 kommer att bli ett riktigt startrek år...

och god fortsättning på det nya året till alla medlemar/ägare i forumet...

ajdå....glömde att Voyager var på....

Vet faktiskt inte ens var det är för veckodag idag....

Nej...jag skäms

Glömde också bort det... Fast jag blev påmind av min familj så jag missade bara första 15-20 minuterna...

Jag tyckte att det var ett bra avsnitt, det enda jag hakade upp mig på (som jag kommer ihåg nu) var att det var B'Elanna, Chakotay och Neelix som fick åka på away-mission. Det kanske iofs hade sin förklaring i början, vad vet jag...

Annars är det väl dom som man mest sällan ser utanför skeppet, känns det som...

Jag fick diskutera lite med min familj om vad vi skulle se, eftersom vi var på ett ställe med bara en TV. Det slutade med att jag missade det innan "inlednings-sången", men såg det efter.

B'Elanna var väl med för att hon är chief engineering officer (kommer inte ihåg exakt varför hon behövdes), Chakotay var med eftersom han är first officer, och regeln att de ska följa med på away missions följdes denna gången (fast den inte brukar följas). Neelix var med för att han varit på ett fraktskepp mycket, och Chakotay tyckte han var bra att ha med.

Jag tyckte avsnittet var lite sådär. Blir de inte sämre och sämre? Avsnitten alltså. Jag menar, det blir mindre och mindre star trek, tycker jag. Eller så är det för att jag förväntar mig mer och mer.

Finns det en regel om att first officern måste följa med?? Det hade jag aldrig hört...

Jag tror att man förväntar sig för mycket av avsnitten, personligen gör jag nog det iaf.

Blir de inte sämre och sämre? Avsnitten alltså. Jag menar, det blir mindre och mindre star trek, tycker jag. Eller så är det för att jag förväntar mig mer och mer.

Jo, man börjar ju undra. Det var längesedan det var ett avsnitt som var väldigtbra.

Men man får väl hoppas på att "Someone to watch over me" blir bra, har hört att det ska vara ett kul avsnitt iallfall...

fast det är nog sant att man förväntar sig lite mycket...

Think Tank

Medelbra avsnitt som säkert höjde sig lite hos alla Seinfeld-fans pga att "George" deltog. Han gjorde sig riktigt bra, tycker jag. Handlingen flöt bra och sättet Voyager och prisjägarna överlistade dessa genier kändes överlag trovärdigt. Slutet var tillfredsställande ur en karmasynpunkt.

Betyg: 7,5 av 10

Juggernaut

Väntade mig helt klart mer av detta avsnitt, även om bakgrundshistorien skapade litet emapti, lite i alla fall. Quiets invändningar träffar hårt på brister i avsnittet, men det kändes ändå överlag spännande, gav en bättre bild av Malon och Chakotay syntes också mer än vanligt

Betyg: 8 av 10

Juggernaut

(Intressandt namn, har slåt upp det)

Ganska bra avsnitt tycker jag. Var lite trögt ibland men klarade sig från min "svartalista" hehe. Och man fick se hur det såg ut i en malon farkost.

Det verkar vara ganska stora lönskillnader på dom farkosterna eller vad man ska säage. På två månader tjänar en kärnarbetare lika mycket som en vanlig gör på en livstid.

Batyg 7,2/10

Proton

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...