Jump to content
Sign in to follow this  
Homer

Anti-Måste-filmer

Recommended Posts

Battlefield Earth med John Travolta - Hur kunde travolta va med i en så dålig film?

Aliens - US marines i rymden (såga såga)

Titanic - 3+ timmars lång plåga med DiCaprio. Man vet ju att båten sjunker. Fattiglappar på 1a klass deck? Inte trovärdigt.

Nya tecknade pippi - botten är nådd, skrikiga röster och sopigt tecknat, för att inte tala om bristen på astrid lindgrenkänslan

Star Wars Episode I,II,III - kan det bli mer meningslöst.

Star Wars jedins återkomst - för mycket muppar

fast and the furious, håller med, filmen suger verkligen.

Jag håller med dig om mupparna i jedins återkomst. Ewokerna ser ut som bumbi björnar. Just det. Är jag den ende här som hatar bumbi björnarna? :arg: Ni vet den där tecknade serien om små björnar som driker någon röd dryk(kan vara klingon bloodwine :D ) och så kan dom studsa omkring. Blä!

hyrde en riktig skitfilm en gång, kommer dock inte ihåg vad den hette. den handlade om en amerikansk insatsstyrka och ett gäng stridspiloter. själva storyn och skådespeleriet var det väl inget större fel på. men striderna mellan flygplan var asfula. man fick se ett plan som svänger, sen får man se en missil och typ 0,25 sekunder senare ser man ett plan som blinkar till i en gul boll (ska föreställa en explosion...). en annan sak som är värre är vissa ljudeffekter. när några människor sköt mot varandra fick man se hur de tröck på avtryckaren och det blixtrade till och kulorna flyger iväg. problemet var bara att ljudet från vapnet kom typ 3 sekunder efter att de sköt. jag stängde av filmen efter typ en halvtimme, det var en riktig plåga och titta på den.

Minns att jag tyckte att "assasins" med Stallone och Bandera var sååååå trökig! Vi satt och vred på oss och väntade på att filmen skulle ta slut. Hade jag sett filmen nu så hade jag istället gått ut. Dom skulle kunna berättat den storyn på max 45 minuter tycker jag.

Edited by michael ricochet

problemet var bara att ljudet från vapnet kom typ 3 sekunder efter att de sköt. jag stängde av filmen efter typ en halvtimme, det var en riktig plåga och titta på den.

Men det låter ju snarare som om det var realistiskt. Ljuset färdas ju snabbare än ljudet... :rolleyes:

På min lista över betygssatta filmer på IMDB har följande fått klart dåligt betyg och förtjänar därför inta att ses av någon:

Cannibal Holocaust

Simon Sez

American Pie

The Last Dragon

National Treasure

Shanghai Surprise

Van Helsing

Det finns dock en scen i "The Last Dragon" som är sådär hysteriskt roligt usel så att den kan vara värd att ses, men reten av filmen är bara usel.

Om det är någon som undrar vad för filmer jag ger bra betyg som jämförelse så finns min lilla lista här: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=2683274

Edited by Tom_Hell

problemet var bara att ljudet från vapnet kom typ 3 sekunder efter att de sköt. jag stängde av filmen efter typ en halvtimme, det var en riktig plåga och titta på den.

Men det låter ju snarare som om det var realistiskt. Ljuset färdas ju snabbare än ljudet... :rolleyes:

På min lista över betygssatta filmer på IMDB har följande fått klart dåligt betyg och förtjänar därför inta att ses av någon:

Cannibal Holocaust

Simon Sez

American Pie

The Last Dragon

National Treasure

Shanghai Surprise

Van Helsing

Det finns dock en scen i "The Last Dragon" som är sådär hysteriskt roligt usel så att den kan vara värd att ses, men reten av filmen är bara usel.

Om det är någon som undrar vad för filmer jag ger bra betyg som jämförelse så finns min lilla lista här: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=2683274

Du ger 2001 en sjua! Har du och jag sett samma film??? Den har en del poänger men är ju bara seg seg seg! Man skulle lätt kunna visa hela filmen på 30 till 45 minuter! Definetivt inte mer än tre till fyra! J.

Du ger 2001 en sjua! Har du och jag sett samma film??? Den har en del poänger men är ju bara seg seg seg! Man skulle lätt kunna visa hela filmen på 30 till 45 minuter! Definetivt inte mer än tre till fyra! J.

Så här ligger det till med 2001. Jag tyckte ungefär som du för 10-15 år sedan. Sedan dess har filmen mognat på mig. Jag gillar filmer som mognar och får en annan innebörd och som ger en helt annan upplevelse flera år senare. Att man liksom kan växa som människa tillsammans med filmen. 2001 är en sådan film för mig, det enda jag inte gillar är det über-flummiga slutet. I övrigt är 2001 en tänkvärd film som väl tyvärr inte riktigt passar in i dagens stressade klimat.

Sedan försöker jag att använda en betygsskala där 5 är Godkänt. Det tycker jag att 2001 är även om den är som du säger "seg" emellanåt, men den är fortfarande ett gediget hantverk, bra filmkonst och tänkvärd. Så 6-7 i betyg tycker jag är fullt rimligt!

Så här ligger det till med 2001. Jag tyckte ungefär som du för 10-15 år sedan. Sedan dess har filmen mognat på mig. Jag gillar filmer som mognar och får en annan innebörd och som ger en helt annan upplevelse flera år senare. Att man liksom kan växa som människa tillsammans med filmen. 2001 är en sådan film för mig, det enda jag inte gillar är det über-flummiga slutet. I övrigt är 2001 en tänkvärd film som väl tyvärr inte riktigt passar in i dagens stressade klimat.

Sedan försöker jag att använda en betygsskala där 5 är Godkänt. Det tycker jag att 2001 är även om den är som du säger "seg" emellanåt, men den är fortfarande ett gediget hantverk, bra filmkonst och tänkvärd. Så 6-7 i betyg tycker jag är fullt rimligt!

Manuset till 2001 är i grund och botten en mycket bra historia. Precis som i TMP finns där en väldigt bra och tänkvärd grundhistoria som jag är övertygad om att, om man fick skriva om den sista tredjedelen så att den följde boken skulle kunna bli en riktigt bra film. Den och TMP har den potentialen helt enkelt. Men det händer för lite helt enkelt. Mer händelser och eller kortare film så skulle båda filmerna kliva raskt uppåt i poängskalan. Förresten, har du läst boken 2001? Den är riktigt bra! J.

ni ha rabblat upp många filmer som jag avgudar. som Pirates of the caribbean 2 (och 1:an), Star wars, Pearl harbor, Dirty Dancing, Independence day, Mr & Mrs Smith, Fast and the furious, matrix.. iofs e det bara en pytteliten del av filmer ja avgudar.

men filmer som ja tycker va rema rama skräpet å helt meningslösa e:

V för vendeta: hatar den där snubben i masken, han irriterade mig nått fruktansvärt.

Anger Management: ha aldrig blivit så arg å irriterad av en film innan, kunde inte se klart den, ville bara slå ner nån.

Finalcut: fan va seg å meningslös, somnade.

Krull: ha iofs inte sett hela än, bara 10 min, men ja tappade tycket redan där så den kan inte va mycke för världen.

Star Trek: TAS: asså man måset ju ha kunnat göra teknade serier lite bättre än så även om det va för 30 år sen..

Nirvana: komme inte ihåg va den handla om, men dålig va den. såg inte klart den heller.

The second arrival: varför ens göra denna film? så dåligt gjord.

Immortal: vet inte va ja ska säga mer än "BAD!"

sen finns det en hel del filmer till som ja verken kommer ihåg va heter eller handlar om...

Edited by T'Pol

När man talar om dåliga filmer kan man bara inte undgå att nämna Ella den förtrollade, en riktigt, riktigt, riktigt kass film. Bara en massa småbarnsromantik och sånt. Det är iallafall vad jag tycker. Oja, Kill Bill filmerna är inte direkt värda att prisa heller för det delen. Final Destination 3 är också inte oscarsbelönad direkt.

En film jag absolut inte vill se igen är Pirates of the Caribbean 2, Den var pinsamt tråkig. Jag satt och tittade på klockan och bara läääängtade på att den skulle ta slut så att jag skulle få gå hem från bion. För mycket action och för lite snack och för mycket övermäskligt action och konstiga figurer...

Charlies Änglar filmerna suger rätt fett också, av lite samma anledning - för otroliga, de är inte trovärdiga men är man fem år och leker med action män är de kul -_-

Tyckte du att den var så dålig? Själv fann jag den relativt intressant faktist. (snarare "konstigt nog")

håller med om att Final Destination 3 inte var särskilt bra. men de första två filmerna tyckte jag var riktigt bra, så jag blev lite besviken när trean var så dålig.

Den sämsta film jag någonsin sett måste vara "Nemesis 2 - Nebula" med Sue Price, en kvinlig kroppsbyggare i huvudrollen. Filmen var nån slags SF-historia med cyborgar och grejor... Det som skrämer mig är att det gjorts en 3:a också.... :blink:

Den sämsta film jag någonsin sett måste vara "Nemesis 2 - Nebula" med Sue Price, en kvinlig kroppsbyggare i huvudrollen. Filmen var nån slags SF-historia med cyborgar och grejor... Det som skrämer mig är att det gjorts en 3:a också.... :blink:

Haha! Den har jag sett! Den var riktigt duktigt usel! Men jag har sett en ännu sämre rulle. Nån´martialartrulle från nittiotalet där dom har tagit in nån´ vars enda kriterie är att han kan sparka högt. Skolan han instruerar på blir attackerad av elakingar och så rullar hämd och åter hämd-storyn igån. Känns kanske konceptet igen från andra filmer? :D

Att ingen nämna xXx 2, den sämsta smörja jag sätt hittills. Ett gäng gangbangers som inte bara spöar upp yrkessoldater i strid utan tar också över deras stridsvagnar i bästa TV-spels anda :)

En rolig sak är att staten fraktar runt vapen gömda i ostbilar (för en stat i ett stabilt land måste leka vapensmugglare...) OCH de hänger med troligtvis laddade magasin i på väggen...

En annan favorit är att stridsvagnarna som de gjorde till filmen gick tillbaka i designen ca 80 år :lol: (kanske bara jag som är nördig nog att bli sur på helt verklighetsfrämmande inslag i en film som försöker vara "seriös")

Till dess försvar så tror jag inte att jag var i den filmens målgrupp...

Att ingen nämna xXx 2, den sämsta smörja jag sätt hittills.

Kanske för att man tar för givet att båda XXX-filmerna är smörja...? :rolleyes:

Tycker att första xXx är en hyfsad action. Tvåan är nog en av dom sämsta filmerna jag har sett. Tyvärr så köpte jag den på DVD, vilket jag verkligen ångrar. Den hamnade direkt i hyllan med filmer som är så dåliga att jag inte kommer att se dom igen. Där finns även bla Charlies Änglar 2, som nog är lite sämre än xXx 2.

Tyckte du att den var så dålig? Själv fann jag den relativt intressant faktist. (snarare "konstigt nog")

Vilken utan dem? Prates of the Caribbean antar jag? Nej, den filmen var inget för mig direkt, 1:an var ganska charmig (tacka vet jag början när Depps bot sjunker haha, den scenen är bäst) och hade sina bra och lite sämre sidor, Men tvåan blev så överdriven, bra action hela tiden, som när de slåss i vattenhjulet t.ex. tar det aldrig slut? Mot slutet ville man bra gå hem, och sen var det ju inget vettigt slut heller, neeeej inte barbossa IGEN!? Kieras roll var lite för porrig tyckte jag, I ettan var hon bortskämd snorunge, i tvåan är hon småsliskig, det passade inte riktigt in.

Allt Disney får mig att kräkas. *de vill ta över världen, jag lovar!*

Nu tänker du på Google :P

Equilibrium är väl inte heller precis på min topplista, en av de få filmer jag inte kollat klart på (Red Scorpion är en annan, fast den är iallafall Dolphan med i).

Battlefield Earth med John Travolta - Hur kunde travolta va med i en så dålig film?

Han gjorde den filmen för den handlar typ om scientologi-aliens eller nåt sånt. Han är ju mewd i Tom cruise klubben :w00t:

Menar du den senaste, när Arthur och hans riddare plötsligt är Samariska riddare i Roms tjänst, och Guinivere förvandlas från en hövisk dam som i de klassiska versionerna till en blåmålad vilde?

Urk... jag är ett fan av Arthur-filmer i alla dess former, men den var absolut bottennappet.

ja , jag vart riktigt sur när de gjorde så där med Arthur sagan . det enda possitiva var att jag blev nyfiken på vilka "woaderna" var eftersom jag blev sur över att man döpte om "pikterna" så jag öppnade alla historiekällor jag hade tillgång till och fann att "woaderna" var en stam inom det folk vi kallar "pikter" (ungefär "Öschöttar" och "svenskar" för er som tror att DET är samma sak)

Edited by K´hogh son of Klintoch

Menar du den senaste, när Arthur och hans riddare plötsligt är Samariska riddare i Roms tjänst, och Guinivere förvandlas från en hövisk dam som i de klassiska versionerna till en blåmålad vilde?

Urk... jag är ett fan av Arthur-filmer i alla dess former, men den var absolut bottennappet.

ja , jag vart riktigt sur när de gjorde så där med Arthur sagan . det enda possitiva var att jag blev nyfiken på vilka "woaderna" var eftersom jag blev sur över att man döpte om "pikterna" så jag öppnade alla historiekällor jag hade tillgång till och fann att "woaderna" var en stam inom det folk vi kallar "pikter" (ungefär "Öschöttar" och "svenskar" för er som tror att det är samma sak)

Det är en plåga att se den filmen med alla fel de gjort .

Man undrar ibland om de som gjorde filmerna vet nånting om historia.

Saxarna som är så "germanska".

Jag säger bara King Kong (2005). Spenderade 3.5 timma på en biograf med det kräkmedlet som tydligen får kallas film...

Jag førstår mig inte riktig på dina spoiler. Du har en spoiler i stargate på tv6 tråden och samma hær. Du kanske kan førklara vad som menas? J.