Jump to content
Sign in to follow this  
Nyhet

Tom Hanks i Star Trek XI?

Recommended Posts

SciFi Heaven.net förmedlar rykten om att Tom Hanks skulle vara en möjlig framtida kommendör i filmen Star Trek XI. Erik Jendresen har gjort ett av manusförslagen till den nya filmen, och då Jendresen arbetat med Tom Hanks i tidigare projekt så skulle Tom Hanks vara ett av Jendresens önskemål.

Detta känns som något alldeles för stort just nu, och bör kanske inte tas riktigt på allvar. Men visst vore det spännande? Tom Hanks som en djärv kommendör på gränsen till det okända...

Källa

[ Till originalnyheten ]

Känns ungefär lika troligt som Schwarzenegger kommer vara med i samma film och spela en Klingon

Haha, fett kul! Jag håller nog med ovannämnda kommentarer. Föga troligt att Tom Hanks skulle vara med i en Star Trek film. Efter att ha spelat i Forrest Gump, Saving Private Ryan och senast i The Da Vinci Code. Men han är ju trots allt en fantastisk skådespelare, så om det mot alla odds skulle visa sig vara sant skulle det vara grymt.

Ja då vill det till att de har en budget också eftersom Tom Hanks gage numera ligger omkring 400 miljoner svenska kronor (han får ju inte svensk valör då, utan dollar) :)

Men det kanske behövs en kändis för att dra folk till ST igen!

Da Vinci koden kommer att göra Hanks till en av de största genom tiderna i Hollywood. Och ska man börja om på "ny" kula så är Hanks självmord för ST, jag menar var går man sen?? Nä jag tror på BSGs idéen ta mer eller mindre ny skådisar och två mer eller mindre avdankade typer så får man en bra mix. Hanks kommer aldrig att bli avdankad nu, frågan är om han ska bli större än Paul Newman och Brando?

Det här är alltid så konstigt detta med gamla versus nya. De gamla är ju så ikoniska och deras rykten lever ju vidare år efter år och det är så konstigt att tänka sig vilka som kommer ha samma status för eftervärlden från den nya generationen filmstjärnor. Jag menar det finns ju så många och det har det alltid gjort och vilka som kommer leva kvar i det kollektiva minnet är inte alltid givet. Det handlar inte alltid om talang för skådespeleri, snarare utstrålning och stjärnstatus. Jag tänker naturligtvis på Elizabeth Taylor som inte är en fantastiskt bra skådespelerska, men däremot har hon det där som fångar en; skönhet, ja, men det finns någor mer, det som vissa refererar till som 'det' (och inte i den betydelsen som Idoljuryn sliter ut och sönder det!). Hos vissa kombineras det, t.ex. Brando som åtminstone som ung hade skönheten och 'det', men oxå en eorm skådespelartalang. Om ni inte sett Linje Lusta så gå och gör det!

Så kommer Hanks leva vidare? Ja han har ju gjort en massa filmer, men är han inte lite väl blek? Å andra sidan är det det som är hans styrka, man tror på honom i vilken roll som helst eftersom han ser ut som vem som helst, så jag hoppas på att han lever vidare som ikon. Dock tror jag knappast att han kommer leva vidare som en del av Star Trek universumet.

Tom Hanks gillar ju ST, så varför inte...

Jag tror att det skulle bli något fullständigt jätte bra om han var med, men jag tror på det när jag får se det.

Sign in to follow this  

• Create New...