Jump to content
Sign in to follow this  
Frulling

Star Trek: Legacy

Recommended Posts

Fjärde uppdraget, är det Poisoned Well? Jag stora problemer att få den färdig, näst intill omöjligt. Några tips? Please..

Uppdraget är där man ska förstöra ett gäng giftfabriker:

Min Flotta:

NX-01

USS Cato (Posedion Class)

USS Washington (Yorktown Class)

USS Alaska (Minuteman Class)

Du måste sprida ut dina skepp. Jag skickade Cato och NX-01 samt Washington och Alaska i två olika grupper. Medans det större skeppet höll romulanerna upptagna så förstörde det mindre fabriken. En annan taktik som fungerar är att avdela ha två st Yorktowns som förstör fabrikerna medans Coto och NX-01 förstör Romulanernas transportskepp.

Även jag är irriterad över de höga systemkraven då man inte få speciellt märkvärdig grafik.

Jag har ett 3.5 gigahertz processor, 1024 i RAM och ett ATI RADEON 256 MB grafikkort och jag måste sänka allt till lägsta för att spelet ska gå att spela utan att hacka sönder.

Edited by Bromma_Herman

Fjärde uppdraget, är det Poisoned Well? Jag stora problemer att få den färdig, näst intill omöjligt. Några tips? Please..

Uppdraget är där man ska förstöra ett gäng giftfabriker:

Min Flotta:

NX-01

USS Cato (Posedion Class)

USS Washington (Yorktown Class)

USS Alaska (Minuteman Class)

Du måste sprida ut dina skepp. Jag skickade Cato och NX-01 samt Washington och Alaska i två olika grupper. Medans det större skeppet höll romulanerna upptagna så förstörde det mindre fabriken. En annan taktik som fungerar är att avdela ha två st Yorktowns som förstör fabrikerna medans Coto och NX-01 förstör Romulanernas transportskepp.

Även jag är irriterad över de höga systemkraven då man inte få speciellt märkvärdig grafik.

Jag har ett 3.5 gigahertz processor, 1024 i RAM och ett ATI RADEON 256 MB grafikkort och jag måste sänka allt till lägsta för att spelet ska gå att spela utan att hacka sönder.

Jag har 3 GH och jag har inga problem som helst med grafiken, har på högsta alternativen och har inte lagt märkte till några problem (förutom när jag har en skärm med en film på paus i bakgrunden, då syns den igenom på vissa fläckar i "rymden").

På det uppdraget så delade jag upp mig i fyra, skickade ett skepp med varje transport. Jag förlorade visserligen en transport när jag fick ändra lite i planerna och det lämnades ensamt...

Sitter fast nu på första Picard-uppdraget när man ska hindra "stellar matter" från att förstöra planeterna. Det går hur bra som helst men så missar jag alltid nåt fragment och så förlorar jag... :huh:

Bästa uppdraget hittils är helt klart Kirk-uppdraget när man ska spana i en stulen Bird of Prey på klinonerna. :w00t:

Picarduppdraget:

Dina snabba billiga Scouts, kommer ej ihåg vad de heter) är skitbra i det uppdraget. Skaffa tre sådana och placera dem vid planeterna.

När du ska flytta kanonerna från stjärnbasen så avdela dina scouts att flytta dem, samma sak när den gigantiska stellar matter kommer.

Pulsphasers som Scouts har är också VÄLDIGT effektiva mot Stellar Matters.

Ska ha det i åtankte. Jag brydde mig inte om att byta skepp för det uppdraget, så jag hade två destroyers och et battleship, båda från Kirk-eran. Tänkte inte det spelade nån roll eftersom man ändå inte behövde slåss mot nån, men ett mer manörverbart skepp skulle förstås vara kung.

hej jag har tänkt köpa star trek legacy men jag undrar om man kan köra det till vista

det kan funka. på väldigt många forum säger de att det inte funkar, men vissa har fått det att funka. jag installera det på johannalaforges laptop med Vista och det funka. men för att få en stabil framerate så krävs det ganska mycket i datorn.

jag har Vista på min nya stationära och jag skulle kunna dra fram skivan och testa, jag hör av mig lite senare :P

jo nu har jag testat och det fungera för mig iaf.

Edited by NX-01

hej jag har tänkt köpa star trek legacy men jag undrar om man kan köra det till vista

det kan funka. på väldigt många forum säger de att det inte funkar, men vissa har fått det att funka. jag installera det på johannalaforges laptop med Vista och det funka. men för att få en stabil framerate så krävs det ganska mycket i datorn.

jag har Vista på min nya stationära och jag skulle kunna dra fram skivan och testa, jag hör av mig lite senare :P

jo nu har jag testat och det fungera för mig iaf.

tack ska köpa det snart längtar :w00t:

Jag har köpt Stat Trek: Legacy. Det var för svårt för mig så min lillebror fick ta över det. Han säger att han klarat Stirrig the hive, så om en 10-åring kan klara det, kan nog du. ^^

Jag har köpt Stat Trek: Legacy. Det var för svårt för mig så min lillebror fick ta över det. Han säger att han klarat Stirrig the hive, så om en 10-åring kan klara det, kan nog du. ^^

Jo det borde jag väl problemet är att jag spelar spelet på en så kallad bootcamp PC alltså det är en Macintosh med Windows i för att jag ska kunna spela spel. Så stor skillnad är det dock inte förutom att alla knappar inte finns på tangentbordet. Mn jag ska nog klara det.

Berätta vad uppdraget går ut på så ska jag guida dej.

Man är ju inte Commodore för intet! ;)

Uppdraget går ut på att Romulanerna attackerar Tiburon systemet och att hela stjärnflottan är där. Ens skepp är Enterprise NX-01 (det är sista uppdraget i Enterprise eran) plus resten av sin egen flotta. Romulanerna försöker att förgifta jorden och detta ska man stoppa. Först ger man förstärkning till skeppen sen skall man spränga sensorplattformer(vilket gör att några romulaner blir utslagna av EM-pulsen) genom att anropa dem. Sen sist så skall man stoppa 3 biogenetiska transporter(vilket är det jag inte klarar).

Hjälp uppskattas.

Alltså denna nivå är lite bökig. Men locka Romulans till plattformarna och spräng. När det är klart så gäller det att hinna ikapp dessa gifttransporter och skjuta sönder dom. Warpa mycket så att du hinner med allt. (kolla om det lönar sej att spränga någon utav plattformarna sist för att därigenom placera sej bäst för att hinna till gifttransporterna, men jag tror att dom dyker upp slumpmässigt lite varstans på kartan/map) Det gäller att vara så snabb som möjligt och att hinna med. Du måste också ha köpt skepp som hjälper dej! Hoppas att det hjälper!

Jag gillar inte alls när man inte kan spara i spelet!

Edited by michael ricochet

Japp jag har spelat det två gånger. Man måste orka spela om nivåerna flera gången ibland för att lyckas..tjatigt som attan! Ja vore det inte för att det är dom riktiga rösterna/kaptenerna är med så hade jag nog knappt gett spelet godkänt i betyg.

Ja har lärt mig att "modda" lite så jag kan ändra en hel del vad gäller skeppets vapen, sköldar, motorer, ras, namn, skrov, sensorer, storlek, kostnad, era mm

Användbara saker kan vara att göra kopior av skepp från olika raser som man lägger i t ex federationen, sen kan man göra gemensamma flottoperationer! Man kan ge NX-01 en sköld. Man kan skapa superskepp om man har problem med ett uppdrag. Göra skepp mer "canon". Ändra kostnad på skepp.

En hel del användbara saker alltså(och jag fick nog inte med allt).

Är det någon som är intresserad av att få något modifierat i sitt spel? Eller kanske av att lära sig att ändra lite själv?

Jag skulle kunna hjälpa till lite med detta om någon är intresserad

// Mr Trek