Jump to content
Sign in to follow this  
Mikael

VOY: Voyager på SVT, del 7

Recommended Posts

Relativity: 8/10 Mycket bra avsnitt tycker jag. Har längtat efter att få se detta avsnittet. Alltid kul med lite tidsparadoxer.

Men vad betyder Times Fugit eller vad dom nu sa, och vad är Utopia Planitia (eller vad det hette)?

Demon: 8/10 Har äntligen fått tag på avsnittet Demon. Också ett bra avsnitt, tycker jag.

Utopia Planetia är Federationens största "Skeppsvarv". Ligger precis vid Mars.

Vad var det för klantig sak som Janeway hade gjort där? Eller blandar jag ihop det med nåt annat....  ???

Relativity är en underbar och kul avsnitt, eftersom jag är tokig i tidsparadoxer. Jag måste erkänna att jag blev snurrig av denna avsnitt först . 9/10

Det dykte många frågetecken upp, bland annat tidslinje , "tidsregler" mfl. ???

Jag tycker att det är märkligt att Braxton sa att han inte har upplevt denna tidslinjen, som voyager var inblandad i en incident, som skickat honom  till  1960-talet. Han sa att han inte kommer ihåg eller  inte känner igen  besättningen och incidenten  på  slutet  i avsnitt "future´s End part 2"( från säsong 3). Eftersom det verkar att denna händelsen har "suddats ut" från denna tidslinjen.

Hur kom det sig att Braxton kommer ihåg denna  upplevelsen  många år sen ?  ???

Det är lite märkligt också att besättning på tidsskeppet inte uppmärkte  att Voyagerbesättning har "snott" en teknik (mobil emitter) från 2400-talet (, som kanske utveckaldes under 1990-talet). Det verkar som att de och besättningen har brutit mot  tidsregler...  ???  

Kul att se  kapten Carey dyker upp i scenen  i början av avsnitt "Relativity" eftersom han har "försvunnit" efter säsong 1.

(Måste be ursäkt för min dålig svenska.)

Jag verkligen älskar avsnitt som krånglar till tidslinjerna, men jag fattar aldrig ett dugg! :D

Ska nog inte ge mig in på nån djupare recension av avsnittet eftersom jag troligen inte förstod vad det handlade om, men bra var det!

8/10 eller 9/10, kan inte riktigt välja...

Och närär det Voyager byter tid? Är det efter nästa vecka?

...Men vad betyder Times Fugit eller vad dom nu sa...

Tempus Fugit = tiden flyger (eller flyr eller nåt liknande)

Jag tycker att det är märkligt att Braxton sa att han inte har upplevt denna tidslinjen, som voyager var inblandad i en incident, som skickat honom  till  1960-talet. Han sa att han inte kommer ihåg eller  inte känner igen  besättningen och incidenten  på  slutet  i avsnitt "future´s End part 2"( från säsong 3). Eftersom det verkar att denna händelsen har "suddats ut" från denna tidslinjen.

Hur kom det sig att Braxton kommer ihåg denna  upplevelsen  många år sen ?

den Braxton som dyker upp i slutet på future's end har inte upplevt någon av händelserna än... det e hans framtida jag som ställer till alla problem...

Det är lite märkligt också att besättning på tidsskeppet inte uppmärkte  att Voyagerbesättning har "snott" en teknik (mobil emitter) från 2400-talet (, som kanske utveckaldes under 1990-talet). Det verkar som att de och besättningen har brutit mot  tidsregler...

de hade väl aldrig tillfälle att inspektera vad som fanns ombord på voyager eftersom deras närvaro skulle störa mer än att voyager hade en minimal mängd 2800-talsteknologi...

Warhead..

Klart ett underbart avsnitt.. Mycket bra spelat av harry och där kom lite klarhet i såva och sånt som vi hadde i en annan diskution.. Detta avsnitt var både underhållande och bra gjort.. 7/10 för harrys spel.. Skönt att se ett avsnitt där han kan spela ut lite

Warhead

Kul avsnitt där man ser vad som bara händer när Kim är med..

Lite lurigt att han får bestämma över bryggan nattetid när det finns mer kvalifiserade personer för det, en annan sak är att han varit första komminikations officer på ett skepp i 5 är och inte blivit befodrad någon gång.

En annan sak, Tom och B'Elanna har varit ihop i ett år, lite lite på tanke på att att Seven varit ombord mer än ett är när Dark Frontier tar plats och hon hade inte vart ombord så länge när Tom och B'Ellana flöt runt i rymden när de sa att de älskade varandra, men det var kanske ett tag efter de blev ihop.

Annars skoj avsnitt med lite lurigt folk, som den där snåla handelsmannen.

En annan lurig sak omn handelsmannen, om han ingerörer visste en den om stridsspetsen, så borde de också veta att den skulle försvara sig.

Och i den lilla striden innan då sa de att sköldar och vapen var utsagna fast sedan sa Tuvok att sköldarna var skadade.

8/10

Warhead

Jag tycker att det var en väldigt bra avsnitt.

Mycket bättre än jag hade trott.

Men jag undrar dock hur vanligt (eller klokt) det är att ge bomberna en personlighet och medvetande....?

Avsnittet får 8,5/10

Och närär det Voyager byter tid? Är det efter nästa vecka?

Japp, det är nästa vecka. Dumt nog...  :-@

Warhead: 6,5/10

Mycket Harry, det är bra. Fast det är lite skumt att han får bestämma allt bara för att det är natt, och leda "away-missionen" alldeles själv...

Det var ett spännande avsnitt, man visste inte riktigt vad vapnet tänkte ta sig till (förutom det uppenbara att den inte skulle detonera på Voyager) :)

Sen lärde vi oss en viktig sak också; diplomati funkar till och med på massförstörelsevapen som kan tänka...

;)

Bättre sent än aldrig...

"Warhead" (#219)

Överlag bra avsnitt, bra dilemma och snyggt slut. Men jag tycker ändå att det saknade det där "lilla extra" som gör ST till topp-ST. Picardo är ju så bra skådespelare så det är inte klokt!

Var inte detta avsnittet tråkigt likt "Dreadnought"(#134) i säsong 2, när B'Elanna stöter på en "bomb" (har inte exakta översättningen) som hon själv programmerat att eliminera allt i sin väg mot sitt mål?

Totalt: 6,5 / 10

Märkte ni att replikatorn i början av WAREHEAD hade felaktigt ljudkort. Eller så var ljudkillen på lunch...

Nä, det tänkte inte jag på... Låter den helmysko eller måste man vara proffs på replikatorer för att höra skillnad? *måste kolla igen*

Nä, det tänkte inte jag på... Låter den helmysko eller måste man vara proffs på replikatorer för att höra skillnad? *måste kolla igen*

Det verkar konstigt, skulle kolla ifall jag kunde (dum lillebror ställde in så att jag spelade in utan ljud...).

Jag kan iallafall inte höra att Toms blommor och (var det vin) gjorde det vanliga "ZZZZEUUUUMMMMM" ljudet när de replikerades.

Jag skulle kunna ankaga klippkillen oxå. Men jag har en annan teori, Rosornas atomer kanske inte är så komplicerade, vilket gör att replikatorn inte behöver gå på så hög effekt, Neelix kanske ställde in den på lågenergi åtgång. ;-)

Vad tror ni!?

jag håller med att avsnittet someone to Watch over me var jätte bra jag sat och skrattade hella avsnittet...

JAg blev förtjust i låten You are my sunshine så jag spolade tillbacka om och om igen där seven och docktorn sjöng den så jag lärde mig den utan till refrängen alltså....

:D

JAg blev förtjust i låten You are my sunshine så jag spolade tillbacka om och om igen där seven och docktorn sjöng den så jag lärde mig den utan till refrängen alltså....

Det gjorde jag med  :D

Det gjorde jag med  :D

visst är den bra.. jag brukar sitta och sjunga den för att reta mina kompisar för dom tycker den är dålig... :sigh:

visst är den bra.. jag brukar sitta och sjunga den för att reta mina kompisar för dom tycker den är dålig... :sigh:

Japp, det har jag OCKSÅ gjort. Men blev tvungen att sluta med det. En kompis blev lite för sur, och berättade ärligt vad hon tyckte om mina tv-vanor...  :(

Japp, det har jag OCKSÅ gjort. Men blev tvungen att sluta med det. En kompis blev lite för sur, och berättade ärligt vad hon tyckte om mina tv-vanor...  :(

Vi verkar ha rätt mycke gemensamt...  :0

ja vi varkar ha mycket gemensamt...

Mina kompisar hotar med att jag inte får vara med och spela kort som vi gör när vi har lunch och rast...

Men många av mina kompisar skulle nog förklara att jag är som besatt av Voyager...

Det kan ha med att göra att jag lagt alla mina pengar i ett kuvär som jag bara använder till att köpa voyager saker ibland köper jag andra saker men inte så ofta....

undra vad dom säger när jag berättar att jag har köpt dataspelet för nästan 500 kroner...

Jag tycker nästan säsong sju kommer stt bli den bästa säsongen..

det verkar inte vara många här på en gång

:sigh:

Citat: "Det verkar inte vara många här på en gång"

Därför att detta är ett Forum och ingen Chat. Du kan göra som jag och besöka det några gånger i veckan för att diskutera Star Trek.

Avsnittet "Equinox", part I (#220)

När jag såg avsnittet på WCT-treff för ett par månader sedan höll jag på att hoppa ur biostolen av spänning. Då trodde jag att avsnittet skulle bli tråkigt lagom till idag. Men icke!!

Ett par saker förstår jag inte; hur mycket fortare kunde USS Equinox färdas med hjälp av att mörda de små varelserna? Och lönade det sig verkligen jämfört med skulden att kallblodigt ha mördat ett 100-tal intelligenta, medvetna varelser för sitt eget välbefinnande??? Men jag hoppas få svar på det om en vecka.

Nu väntar jag bara spänt på uppföljningen! (Hm.. jag vet hur det går, men inget går upp emot "To Be Continued..." Ajajaj! Vad blir totalbetyget för avsnittet då? 8,5 / 10. Sett tillsammans med del II går det nog upp emot 9,9 / 10.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...