Jump to content
Sign in to follow this  
Mikael

VOY: Voyager på SVT, del 7

Recommended Posts

Tyckter det var ett skpj avsnitt, fast jag är mer på den "elaka" kaptenens sida. Han tolkade att han gjorde rätt, och det var inte mycket till "massmord" de hade.

fast att åka 0,03% snabare på en månad var inte mycket, och kunde inte göra enegrin i replikatorn?

Att Janeway skulle straffa bestättningsmän som bara lytt order från en överordnad som var "korrupt" är dåligt, trota allt, de är bara små brickor i ett större fel, och om de inte var de, skulle några andra vara de små brickorna.

Janeway har också brytigt mot huvuddirektivet, och inte bara "böjt" lite på de

Yaneway har väll inte brytit mot huvuddirektivet vad jag vet, men att utnyttja varelserna för att kunna åka fortare tycker jag är fel.. Men en sak som jag inte förstod.. Om ems eller docktorn i voyager var ny när dom åkte och det andra skeppet hadde samma docktor.. Då kan inte voyager vara den första att prova dett.. Sen att dom såg lika ut, det har inte varit så på dom andra skepp som dom mött.. Nä lite som om avsnittet inte var riktigt igenomtänkt, det var bra men lite miss här och där.. Den får gå under kategorin ganska bra...

Equinox

Ett kul avsnitt. 7,3/10

Men som Quiet säger så finns det många saker som inte stämmer.

Detta är ett Forum och ingen Chat. Du kan göra som jag och besöka det några gånger i veckan för att diskutera Star Trek.

Vad menar du med det? Man får väl vara här så mycket man vill...  :sly:

Equinox

Ett kul avsnitt. 7,3/10

Men som Quiet säger så finns det många saker som inte stämmer.

Detta är ett Forum och ingen Chat. Du kan göra som jag och besöka det några gånger i veckan för att diskutera Star Trek.

Vad menar du med det? Man får väl vara här så mycket man vill...  :sly:

jag håller med Lis@ man får väll vara här hur mycket man vill eller??  Det finns väll ingen regel om hur länge man får vara här... ???

Det är klart ni får vara här så mycket ni vill, men kom ihåg ett par saker:

- Skriv i första hand sånt som intresserar de flesta på forat, dvs Trek-material. Ingen vill ödsla dyrbar surftid på att läsa onödiga inlägg.

- Skriv inte för många inlägg (ska jag säga. ;)), för som sagt, sidorna tar längre tid att ladda upp och man blir bara besviken när man finner att inlägget var totalt onödigt.

Jag tror att Rickard ville säga just detta. Så visa god forumetikett och snacka mycket Star Trek. :)

Och så har man sett Equinox.. originalversionen  oxå.. hade den på tyska innan.. och jag som inte läst tyska på över 4 år, fattade jag absolut noll!  smhair.gif

Hoppas att fortsättningen är lika bra som Lind sa!  jump.gif

En svag besvikelse över Equinox del2

Jag vet inte men tycer 2an inte höll mottet.. Yaneway spårar ur.. Docktorn på voyager är det som ska vara på Equinox och tvärt om.. Dom kopplar om docktorn på Equinox så han blir knäpp och börjar operera på seven..

Yaneway blir träffad av varelserna och ramlar lite.. Dom andra på Equinox blir dödade...

Detta vart tyvär ingen riktigt avsnit..

2/10... Men nu så har vi börjat vår resa in på episod 6..

O väntar med spenning hur det kommer att bli... Hoppas bara att denna episod innehåller lika mycket...

En svag besvikelse över Equinox del2

Jag vet inte men tycer 2an inte höll mottet.. Yaneway spårar ur.. Docktorn på voyager är det som ska vara på Equinox och tvärt om.. Dom kopplar om docktorn på Equinox så han blir knäpp och börjar operera på seven..

Yaneway blir träffad av varelserna och ramlar lite.. Dom andra på Equinox blir dödade...

Detta vart tyvär ingen riktigt avsnit..

2/10... Men nu så har vi börjat vår resa in på episod 6..

O väntar med spenning hur det kommer att bli... Hoppas bara att denna episod innehåller lika mycket...

Måste hålla med. Första delen var riktigt bra, men andra delen var usel.  En riktig besvikelse. :(

Nåja säsong sex börjar nu och den ska vara den bästa av säsongerna.

Jag håller med The Borg och Gul Tahel.

2:an var verkligen en besvikelse.  :angry:

Janeway framställs som en psykopat med ett flertal nervösa sammanbrott hängande över sig. Det stämmer inte in på hennes karaktär.

Som Tuvok sa i avsnittet "Worst case scenario" så måste man använda sig av "sannoliksperspektivet" (hette det så?) för att handlingar ska stämma in på karaktärerna.

Det gjorde film-folket inte i det här fallet.

Om dom hittar på den "Vulcanska versläran" så kan dom väl ändå följa den.  :sly:

Om man ska över till avsnittet igen så kunde det ha blivit rätt bra om "versläran" hade stämt.

Janeway drar av 1-2 poäng av betyget, som tillslut stannar på 7,4/10.

En sak som däremot var bättre var dom nya besättningsmedlemarna, det skulle vara kul att höra lite mer om Gilmore med cellskräcken.... :)

Avsnittet "Equinox, part II" (#221)

Här händer det saker! Frågorna jag ställde i mitt förra inlägg blev mer än besvarade. Superskådespeleri av Seven och Doktorn. Robert Picardo är verkligen den mest begåvade skådespelaren av allihopa, och Jeri Ryan är inte mycket sämre.

Envisheten från båda sidor var verkligen övertygande, Seven gick hellre under än gav Equinoxbesättningen koderna, och de i sin tur ville för allt i världen inte bli hittade och eskorterade hem av Voyager.  

Ett par saker håller jag med er andra om, Janeways utbrott och hennes förhörsmetoder var inte bra. Men ingen i det avsnittet gjorde ju några friska bedömningar, möjligtvis Chakotay. Men jag kan tänka mig att det blir på det här sättet när en stor grupp människor blir tvingade på varandra under press; mass-psykos. Och det skildrades väldigt bra. Jag håller inte med om vare sig Ransoms eller Janeways handlande, men det kan nog vara rimligt att en liknande konflikt uppstått i ett liknande läge.

Ransoms "uppvaknande" var verkligen övertygande, och scenen där Doktorn plockar isär en sjungande Seven var gripande. Hur skulle han kunna beordra ett mord (som det ju faktiskt skulle ha blivit) för sitt eget höga nöjes skull? Bara för att komma hem lite fortare?

Och med sin försteofficer Max hade han uppenbarligen gjort ett lite för bra jobb, när Ransom började vackla i sin övertygelse om att det här var rätt sak att göra så tog han över skeppet med våld. Slutet ... jaa.. *snyft* hur ska jag nånsin kunna acceptera att den här serien tar slut om två säsonger???

Totalt betyg: 9,2 / 10.

OBS: dessa två avsnitt ska se sammanhängande, som en långfilm! Om man ser avsnitten med en veckas uppehåll så blir effekten inte lika slående. Testa!

Nästa avsnitt Survival Instinct

tror jag blir lite mera plåster på såret...

Håller höga förväntningar på den...

Ja, det avsnittet har jag sett.

*Jättebra*

Tyckte inte om detta avsnitt så mycket,

För det första så ska första officeren vara "djävulens advokat", om jag inte minns fel så ska amrikanarna ha det så och efter som Voyager är amrikanst så borde det vara så på Voyager också, på Andromerna är det så iallfall och det är amrikanskt nog. Allstå borde Chakotey komma med elaka förslag och inte komma med de snälla sakerna., Jag måste säga att han har utvecklats mycket under seriens gång, om han vore kapten på ett rebell skepp och säga, "Nej, låt oss vara snälla mot fienden och visa de medkänsla och bjuda dem på saft och bullar så kanske de slutar skjuta oss och våra kompisar", de går ju inte, om han ska vara lite ledare och lyckas får han testa en hårdare metod, fast åren på Voyager  har gjort han till en snäll och go person så han kan nog inte vara rebell när han kommer hem, även om de skulle vart kvar...

Equinox, part II 4/10

lite skjuta av blev det ialla fall. +2 i besättningen om jag räknar rätt. :)

Jag håller med Quiet. Jag tycker också detta avsnitt var jättebra. Jag kan inte mer än instämma i Quiets inlägg.

Jag tycker detta var bättre än första avsnittet.

Betyg: 9,5/10

Jag håller helt med vad Quiet skrev i sitt inlägg :) .

och er som faktist bara såg equinox 1 och 2 varförsig, så rekomenderar jag at ni antingen köper videon med dubbla ihoppsatta avsnitten av "the killing game" och "equinox" eller om ni har spelat in dom, kollar på dom på raken.  :D

MVH/Sannsiman

Equinox I

Detta avsnitt var helt klart bra. men det var ju lite förutsägbart tyvärr. Att Ransom inte skulle klara sig och så...

Ett spännade avsnitt: 4/5

Equinox II

Här spårade det ur lite typ. Det blev inte så bra och det slutade ju som man trott, tyvärr men det var.... en hyfsad början på Säsong VII

Sämre betyd: 3/5

Totalt 3,5/5

Proton

Survival Instinct

Är ett underbart avsnitt...

Det var ett underbart borg avsnitt som innehöll mycket intressant.. Just att borgerna började minnas sitt tidigare innan dom vart assimilerad av borgerna när länken bröts.. Seven som inte ville akseptera ett liv utan borgerna.. Dom som bröt mot colektivet och rymde..

9/10 för den bra storryn

Detta var ett avsnitt man kan se flera gånger...

Survival Instinct

Ett väldigt bra avsnitt.

Jag såg det för några år sedan, men kom inte ihåg så mycket.

Kul att se det igen.

Jag tycker som "The Borg" att det är en väldigt bra story.

Det blir 9/10 för mig med.  :borg2:

Mycket bra avsnitt! *applåderar*

Tyckte faktiskt synd om Seven, kan inte vara lätt att behöva fatta ett sånt beslut. Eller, att fatta det var nog inte svårt, att behöva bli påmind om det nu var nog värre...

Jag tyckte också att det var ett mycket bra avsnitt, jämfört med tex Equinox part II. Det var kul att se Sevens borg form...det är säkert nyttigt och bra för min "borg-hjärna"

Precis som "vem det nu var" var det en bra story

8,5/10

Proton

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...