Jump to content
Sign in to follow this  
Mikael

VOY: Voyager på SVT, del 7

Recommended Posts

Ska väl inte vara sämre, gillar ju skalor från 1-10.

9/10

Instämmer med tidigare inlägg, och det var kul att se alla utomjordingar ombord på voyager. mer feta space-fester!

Imorogn kommer nästa avsnitt....jag hoppas att det blir ett lika bra som förra. Ingen som vet???

Kan man diskutera avsnitten som kommer om en dag eller så eller finns det en annan tråd??

Jag har IAF inte avslöjat som kommer hända för jag har inte sett det.

Proton

Kan man diskutera avsnitten som kommer om en dag eller så eller finns det en annan tråd??

Det finns en diskussion som tar upp frågor om säsong 6 och 7, för dem som sett det. Om det gäller något annat avsnitt, så kan du starta en ny diskussion om det inte redan finns en.

Fast det förstås, om du inte sett avsnittet så är det svårt att diskutera om den  :P

Det finns en diskussion som tar upp frågor om säsong 6 och 7, för dem som sett det. Om det gäller något annat avsnitt, så kan du starta en ny diskussion om det inte redan finns en.

jag har för mig att du stängde den diskussionen, Peter.

Men jag kanske blandar ihop med nåt annat.

Okej då Peter men jag (ävan fast  jag inte visste vad det handlade om) vilja vet om det var bra, något att se framme mot elller nåt sånt...fast det är för sent nu IAF...

Proton

Barge of the Dead (antagligen felskrivet/stavat.)

Detta avsnitt var inte sämst....men inte bättre än Survival instinct som var ett mycket bra avsnitt...IAF Barge of The Dead var ett bra sett som man kunde avsluta veckan (i  det klignonska H#lvetet/på väg till det  :( (eller är det förbjudet att säga såna saker??..)

Att se några Klignons var inte så fel heller.. sen blev det ju lite rörigt fram till slutet......

Bra B´Elanna (IAF just nu) 7,5/10

Proton

Barge of the Dead (antagligen felskrivet/stavat.)

Detta avsnitt var inte sämst....men inte bättre än Survival instinct som var ett mycket bra avsnitt...IAF Barge of The Dead var ett bra sett som man kunde avsluta veckan (i  det klignonska H#lvetet/på väg till det  :( (eller är det förbjudet att säga såna saker??..)

Att se några Klignons var inte så fel heller.. sen blev det ju lite rörigt fram till slutet......

Bra B´Elanna (IAF just nu) 7,5/10

Proton

Jag kan hålla med att detta avsnitt inte var mycket..

Det fanns vissa intressanta bitar men i helhet så käns det inte så mycket st i det.. Tycker lite att dom tappade poengen lite med avsnittet så skulle jag sätta poeng så skulle det bli

2/10..

Dom kunde jobbat lite mera på storryn..

Tycker det var ett hyggligt avsnitt, dock hände det inte alltför mycket. Huvuddelen var att B'Ellana inte ville dö och att hon ville att sin mamma (som hon inte pratat med på 10 år) skulle hamna i helvetet.

5/10 (1/5 mumle skalan)

Barge of the Dead

Tycker Janeway inte var sig lik som lät B'Elanna vara nära döden en gång till, oansvarigt.

Och Tom reagerade nästan inte alls när B'Elanna höll på att dö, vad har han för känslor egentligen?

Annars var det ett hyfsat avsnitt, tuffa klingon-miljöer.

4/10

"Barge of the Dead" (#223)

Ovanligt konstigt avsnitt. Otydliga övergångar mellan dröm och verklighet gjorde att man inte fattade speciellt mycket i början. Hela det här tjafset med livet efter döden är ju intressant, men som de hade framställt det då verkade det ju som att det faktiskt finns ett liv efter döden. Okej, det får man tro om man vill, men jag gillade inte storyn. Däremot var skådisarna rätt ok, B'Elanna och Tom var trovärdiga. Likaså Janeway och Doktorn.

Men som sagt: knasigt avsnitt. Totalt: 5 / 10.

Barge of the dead

Jag instämmer med både Quiet och Jello.

Väldigt oansvarigt av Janeway att släppa iväg B´Elanna ändå.

Det verkar som om det enda man behöver göra för att övertala Janeway är att tala om hur mycket man tycker om henne. Seven använde samma taktik i Dark frontier.

Nu för tiden går nästan alla mina "avsnitts-recentioner" åt till att skälla på Janeway.

Tycker oxå att skådespelarna till Tom och B´Elanna spelade bra.

Betygen stannar på.... 7/10

Barge of the Dead

Det var ju inte ett höjdar avsnitt. Det var väldigt oansvarigt av Janeway att låta B'Elanna genomföra det.

Fast det var bra skådespel av B'Elanna  och Tom.

Betyg 2/10 Jag är inte så förtjust i klingons så det drar nog ner betyget lite.

Oj då....

för ett tag sedan sa Mumle att "det finns intga ST avsnitt som är sämre än 5 så att ha fem skala var en bra idé sa han" Det följde någ med upp när jag började 10 skala igen (alla gjorde det då) Så 7,5/10 = 2,5/10

Kanske inte var så viktigt

Proton

När VOY började sändas sent på kvällen (Innan OS). Var det då bara för OS eller ska det vara så i nästa avsnitt och nästa osv??? Jag var inte så "aktiv" när ni pratade om det....

Proton

När VOY började sändas sent på kvällen (Innan OS). Var det då bara för OS eller ska det vara så i nästa avsnitt och nästa osv??? Jag var inte så "aktiv" när ni pratade om det....

Proton

Det ska fortsätta så här, och med ingen påverkan av OS.

Så förstod jag det iallafall....

visste jag faktis men om ett år är det väll igen och så är det ju massor med såna där sport saker 2:an sänder

Jo, men då är väl Star Trek Voyager slut om SVT sänder i den här takten...

Usch vad jag tyckte Barge of the Dead var dåligt... Ett riktigt skräpavsnitt... Det sämsta hittills den här säsongen  :)  Max 2/10 från mig.

Jag tyckte avsnittet var bra, lite synd att det inte är så många avsnitt som koncentrerar sig på B'Elanna. Seven har ju lite för många avsnitt som kretsar kring henne.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...