Jump to content
Sign in to follow this  
Mikael

VOY: Voyager på SVT, del 7

Recommended Posts

Jag tyckte avsnittet var bra, lite synd att det inte är så många avsnitt som koncentrerar sig på B'Elanna. Seven har ju lite för många avsnitt som kretsar kring henne.

Håller med; och när det väl blir ett "Torres-avsnitt" så är dom ofta dåliga.  ???

Håller med; och när det väl blir ett "Torres-avsnitt" så är dom ofta dåliga.  ???

Jo, men samtidigt har B'Elanna-avsnitten blivit fler nu det senaste. Och så dåliga har de väl ändå inte varit?

Ett paris avsnit vore inte helt fel, han har inte blivit helt påverkad av Janeway, fast jag tycker att B'Ellana avsnitt brukar vara lite roliga, fast denna var en sämre

Och så dåliga har de väl ändå inte varit?

Inte alla, så menade jag inte.  :)

Men jag tänkte mer på de senaste: "Barge of the dead" och "Juggernaut" (klassar det som ett B´Elanna-avsnitt).

Ja, Lind.

Dom tilltar nu väl Tom som "Lieutenet=Kapten" och inte "Ensign=Fänrik"

Vad kan ha hänt?? inga tidsresaor som har ändrat på historian )Som i "Timeline" (tror det hetter så, med han Anorax)

Proton

Det måste vara nån gång i slutet av säsong 6 som han får högra grad..

Fick klagomål på inlägget så jag tog bort det. Förlåt om ni fick läsa nåt ni inte ville.

"Tinker, Tenor, Doctor, Spy" (#224)

Det mest infantila avsnittet hittils. Mycket naket och 'skojiga förvecklingar'. Men, det var ganska roligt i alla fall, man fick skratta gott när Doc. skrek "Sorry!" till attackerarna.

Har sett avsnittet förut, men då tyckte jag det var betydligt roligare. Kort hållbarhet = kass kvalle? Tja, jag kan inte göra annat än att dela ut 7,5 / 10. Bara för att det är ett ordinärt avsnitt med ganska roliga inslag.

Gul Tahel & Lieutenet Lind, var vänliga redigera era inlägg från spoilers och håll sedan alla spoiler-diskussioner i *Spoiler*-märkta ämnen.

Tinker, Tenor, Doktor, Spy

Det var ett roligt avsnitt. Men det ungefär det enda avsnittet var. Det bästa var helt klart när doktorn skrek "Sorry" till utomjordingarna efter att ha skjutit på dem. Annars var det väl ett ganska vanligt avsnitt. Ger den 6/10.

Tycker detta var ett mycket bra avsnitt. Det bästa avsnitt sedan "Message in a bottle" fasktiskt.

Det var ganska mycket humor i det vilket jag tycker är bra.

Det blev en del roliga citat också. :)

8/10

Precis som Mikael och Gul Tahel, tyckte jag att det var en del roliga citat...

Att se Doktorn i "röd" unform var verkligen något nåt (han var haft den där grön,blåa, uniform på sig hela tiden sedan det böjade.

Jag ger det 2/5.

...själv dagdrömmer jag ibland (tracka mig inte för det)...fast inte så mycket som doktorn, och jag "reagerar mer på tal" när någon försöker prata med mig...

Proton

Jo.. Dom har värkligen gjort ett riktigt doctor avsnitt..

Detta att han skulle fungera som kapten när yaneway var borta borde inte vara ett alternativ.. Från doctor till kappten..

Utbildar man sig inte till det..

Nä 3/10 får den..

Bra spelat av doctorn...

Tinker, tenor, doctor, spy

Vad betyder tenor? Blev lite nyfiken på det.

Väldig kul avsnitt. Finns inte så mycket mer att säga.

Betyg: 9/10

Hahaha... Detta avsnittet var ju jätte-bra tycker jag... Roligt att se doktorn dagdrömma, nu vet man ju vad han tänker om alla besättningsmedlemmarna...

Håller med er andra om att det bästa var när han sa "Sorry" till dom där fiendena. Men det var ju lite coolt när han blev "förvandlad" till kommendör också... zeum zeum zeum zeum, och helt plötsligt var han rankad som kommendör... Och Janeways kommentar "Not bad" eller vad hon sa var inte så dålig heller. Och datorns replik "Doktor, det är nu din sista chans att bli hjälte..." eller "warphärden kommer att rasera förr än ni anar" är citat jag aldrig kommer att glömma  :D

9/10 från mig.

Jättekul avsnitt, i stil med Message in a bottle. Helkul när han sköt med "photonic canon" på Borgerna och även då han pratade med B'Elanna och sa att Tom behövde henne och han satt vid ett bord och vinkade, det var jätteroligt. Ett av de roligaste avsnitten hittills.

"Tinker, Tenor, Doctor, Spy"

Trodde aldrig jag skulle få se en vulcan gråta och skratta, det senare gjorde jag mer eller mindre konstant under hela avsnittet. Inledningsscenen var hur kul som helst! Och B´Elannas min när doktorn drömde om henne.. oslagbart! Det roligaste jag sett på mycket länge, och samtidigt blev det inte flamsigt. Underbart avsnitt.

10/10

Ojojoj Detta är Star Trek på Hög nivå, det är såhär ett helt underbart utfyllnadsprgram ska se ut. Jättejättejättebra. Många repliker går, som ni redan har sagt till historien.

Min MAMMA kollade på avsnittet, "vad är det här, det är ju de där roliga gubbarna"... (Neelix)

9 av 10

Tycker ocskå det ghar likheter med "Message in a bottle"; doktorn bestämmer över sig själv i en hög grad och det slinker i skämt till höger och vänster.

Det är lite av Star Trek komedi avsnitt när doktorn är på upptåg.

Dock räknas ej de tidiga doktor avsnitt in här, då tänkter jag på när han ska rädda kim när han spelar Beowolf i första eller andra säsongen.

Hejsan alla glada! Det var ett riktigt kul avsnitt igår!! Han kan vara rätt rolig Robert Picardo! Jag undrar är det verkligen han som sjunger? Kram  :)

Japp, det är han som sjunger.

Jäkligt rolig sång var det i "Tinker, tenor, doctor, spy"! Han har gjort en skiva också, tror att den går att få tag på genom hans fanclub (men jag är inte säker) om du är intresserad.

Och föresten, jag såg en bok härom veckan som hette "Tinker, ???, ???, spy"

(frågetecknena står för ord jag glömt)

Anspelar titeln på den boken, tro? Och är det nån som vet vem som skrev den? SKulle vara intressant att skumläsa o se fall handlingarna liknar varandra.

Avsnitt Thinker,Tenor,Doctor,Spy.      7,5/10 :)

Avsnitt är mycket skojigt.. Det lät att doktorn inte var nöjd med att vara en enkel läkare ombord på skeppet. Han ville bli något större, än övirga besättningen, kanske en superhjälte.  Det är synd att han är bara ett hologramprogram. Han behöver en rejäl dos "tröttheten/utmattning. (som vanliga människor "lider")

Nu ber jag om ursäkt för att jag är lite elakt mot doktorn    :cry:

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...