Gå till innehåll

Voyager: EMH-fel!


G'Brr

Rekommenderade inlägg

Detta har jag också funderat på. jag tycker det är en mycket delikat och bra fråga, väl värd att diskutera. Jag har inget svar, eller ens någon teori. Enda möjligheten torde ju vara att de inte har tillräckligt med "hårddisk" utrymme på Voyager. Nån som vet hur många byte EMH tar i anspråk kontra ledigt utrymme i minnesbankarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har jag också "funderat" på.

I SNG Ship in a Bottle så upptäcks att hologrampersoner är levande och tillåts så vara utan att någon upptäcker att de är i gång, varken utrymme eller strömförbrukning verkar vara något sånt problem.

I nåt avsnitt i Voyager får vi se EMH läkare som fungerar som gruvarbetare på en liten planet. En hel hög EMH:are, fungerar det där så borde det fungera på Voyager också?

Nån som har en förklaring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tänkbar tankegång är att varje kopia av EMH är en egen individ. Tar man en säkerhetskopia får man en ny individ mao.

Jag tänker mig att manusförfattarna figurerade ut att det blev en bättre story om de inte tog en kopia än om de skulle ha gjort det. Skulle de ha kunnat ta en enkel backup varje gång doktorn är i riskzonen så skulle många voygeravsnitt vara mycket plattare och tråkigare... J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

just det problemet ställs voy-besättningen inför någon gång under säsong 2 eller tidig säsong 3. kommer inte ihåg avsnittet nu, men det hela går ut på att doktorn har överbelastat sina minnekretsar med sina personlighetssubrutiner. de kan rädda programet, men inte personen ifråga. det skulle vara som att, om ni ursäktar ordvitsen, att trycka på resetknappen... :visslar:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
det hela går ut på att doktorn har överbelastat sina minnekretsar med sina personlighetssubrutiner

Det verkar som om det är en av Doktorns många favoritsysselsättningar, ändra saker i sitt program. Sedan går det fel på något sätt, och han blir omedelbart beräknande och ondskefull m.m. ;)

Redigerad av Queen Arachnia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...