Jump to content
Sign in to follow this  
B'Elanna

Meldodifestivalen

Recommended Posts

Vad tyckte ni om Carola. Tycker ni att rätt lår vann..

Jag tycker inte att rätt låt vann. Carola var visserligen duktig och det var en bra låt men hon var inte bäst.Jag tycker Carola såg väldigt sliten ut i kväll. Jag tycker att Anderas Jonsson Sing for me och Temple of love med BWO var bäst.

Jag är inte mycket för sådana här tillställningar skall erkännas. Låtar som tillverkas enligt vissa regler angående längd o.s.v. Nej, usch.

Men om jag ska välja mellan pest och kolera så väljer jag det alternativet som åtminstonne kan sjunga riktigt bra. Trots att alternativet var förkylt.

Rätt låt vann. :)

Min absoluta favorit var en som åkte ur tidigare, Elysion. Carolas låt tyckte jag var sisådär från början, men den har blivit allt bättre för varje gång jag lyssnade. Den var slutligen mycket bra, men om det var rätt låt som vann återstår att se vid kvalet...

Jag har svårt för carola. Hon sjunger väl ok och så men nej jag hoppades inte på henne. Mina personliga favouriter var ju the poodels och pontare (skandal att han åkte ut ur turneringen ... i min mening)

Carola har en snygg röst, men mellodin var fruktansvärt enkel. Andreas Johnsson var min favorit, och efter min mening en säker vinnare i den internationala finalen.

Tyvärr har vi i Norge med en aldeles fruktansvärd mellodi i år (også). Problemet är at vi har en mycket stor gjenomsnittsålder i Norge, och att det är denne grupp som röstar. Då får vi för det mesta crap i finalen, även om också vi har en och annan vinnarlåt med varje år.

Men i år har dom vald den värsta till nu tycker jag. Jag kommer definitivt inte att se finalen. :)

Ända orsaken till att vi vann två gånger är att tjejerna från Bobbysocks var populära bland dom eldre i andra sammanhang. Hanne Krogh hade t.ex. spelat inn en populär julfilm som går varje år. Den andra låten var det ju fela i (eller var det violin) och det instrumentet har en lång tradition i Norge - nåt som fick alla eldre att rösta fram den. Ren tur altså. hehe

Egentligen hatar jag Melodifestivalen, fast vem kan motstå att sitta och kritisera en hel timme. hehe

Edited by the2mas

mja, jag har allvarliga svårigheter med carola. jag vet inte riktigt vad det är som stör mig. jag tror inte det beror på alla hennes knäppa uttalanden privat. jag kan ju se woody allens filmer och uppskatta dem trots att han är mer än lite äcklig privat. hmm, jag tror att jag inte tål carola med samma motivering som jag inte tål celine dion eller mariah carey - tekniskt skickliga sångerskor men det låter alltid så fruktansvärt platt. utan känsla. dessutom vet väl ingen söder om tyskland vem carola är så att vinna i athen blir det inte frågan om.

om man skulle "taktikrösta" så skulle nog bwo eller andreas jonsson vunnit. bwo för att de har en enorm fanbase utomlands, speciellt i medelhavsländerna, och jonsson för att många, många kommer ihåg giganthiten "glorious" för några år sen. anyway, ur rent estetisk synpunkt höll jag just också på jonsson eftersom den melodin tilltalade mig mest. och sen måste jag nog säga att jag tycker att linda bengtzing (stavning?) hade en otroligt smittande låt som jag faktiskt också röstade på. inte alls min musiksmak egentligen, men den hade vad en melodi i dessa sammanhang ska ha - förmågan att sätta sig efter en genomlyssning.

B)-->

CITAT(B @ 18 Mar 2006, 22:44) <{POST_SNAPBACK}>
Jag tycker inte att rätt låt vann. Carola var visserligen duktig och det var en bra låt men hon var inte bäst.Jag tycker Carola såg väldigt sliten ut i kväll. Jag tycker att Anderas Jonsson Sing for me och Temple of love med BWO var bäst.

Nja... gillar inte Carola... sången var rätt okej men hon gör den inte rättvisa. Tyckte dock den lät bättre på engelska... så kanske kan hon klara av kvalet.

Jag gillade Elysion, The Poodles och Andreas Jonsson. ... :(

Jag gillar inte heller Carola. MEN jag måste erkänna att jag gillade attityden hon visade upp inför festivalen. Kommentarer som "ja vad ska de säga, jag sopar ju mattan med dem" är helt underbara. För att inte tala om bokningen av hotal i Aten före finalen. Carola har blivit en cool diva som vi har för lite av i Sverige. Sen var ju låten lika sunkig som förra årets Shirley Clamp och att den ska funger på dansgolvet är nog en mycket naiv tro på låten. Kanske på ett kristet-alkofritt-danshak i västerbottensinland eller i smålands djupa skogar.

Den var dock inte i nårheten av att vara ett så stort kräkmedel som Magnus Bäcklund och Elysion var. En total mardröm vore om 80-talets västkust fick för sig att para ihop sig med Enya. Jössöss snacka om In A Mirror Darky :sjuk: ;) :oskyldig:

Edited by Kai Dukat

Jag har svårt för carola. Hon sjunger väl ok och så men nej jag hoppades inte på henne. Mina personliga favouriter var ju the poodels och pontare (skandal att han åkte ut ur turneringen ... i min mening)

jag behöver ju inte skriva, tycker exakt likadant :P

Jaha, så var det då dags. På lördag är det Eurovision Song Contest och Carola gick vidare från semifinalen idag.... När vi ändå är inne på nordiska bidrag. Vad tyckte ni om Finlands låt och framträdande?

Jag gillar finland. LOrdi utmärker sig ordentligt (det vanliga är väl någon tjej som mest står och kråmar sig och samtidigit försöker se ut som en skolflicka...det borde vara upprörande inte lordi)

Sedan måste jag tillägga att jag verkligen gillade "We are the winners of eurovision" härligt spel på högmod och valkampanj...LOL

I övrigt minns jag att grekland och schweis bidrag var ok, de har nog en ok chans på lördag..(ja, jag vet att de inte var med igår men jag ville kommentera dem ändå)

Jag är inget fan av Melodifestivalen men tittade lite grann på den, mest för att få se Lordi som jag diggade skarpt. Snygga masker och en bra låt, även om den kanske inte riktigt passar in i sammanhanget.

Jag kan hålla med Kai Dukat om att det är kul att Carola har blivit en riktigt diva, men det är riktigt synd att hon är för feg för att sjunga på svenska.

Finlands bidrag var det läkraste att titta på om man tittar med st ögon...

Carala lät bra och är ju en kändis i dessa samanghang....

Vad man blir lite trött på efter ett tag är alla dessa kort-korta kjolar och tillochmed en dansgrupp som hade raffset! Är det bara män som väljer kläderna åt alla snygg tjejer?

Vad som går bort är ett gäng fula gubbar som tror att dom är bäst och tar ut segern i förskott... :( :arg: :( J.

Edited by Supreme Comander JAF

Om jag har förstått det hela rätt så är det Litauens svar på killing-gänget som sjunger "we are the winners..." och visst fungerar upprepningseffekten. Efter 2 minuter så skrattar man ju. Men bäst är ju bosnien skit vad vackert.

så de håller fortfarande på melodifestivalen. ja trodde inte ens att vi fick va me detta året eftersom vi va så pissiga förra året.. menmen där ser man. e vi nått bra i år da?

Tyckte oxå de var roliga, de som sjöng om att de skulle vinna. Man får inte ta detta på för stort allvar och att de blev så hatade av många tycker jag är riktigt roligt! Men jag håller med dig Kai att Bosniens låt var riktigt bra! Jag älskade den där melodislingan i moll. Hundra gånger bättre ballad än Irlands trista försök.

Jag tror dock inte Carola har någon chans att vinna, då låten inte riktigt räcker till, Däremot är hon en mycket bra artist som verkligen kan rocka fett på scen. Har lite svårt för hennes kristna "produktplacering"...

Jag tycker att rätt låt vann. Den var kul, härligt rockig ocskå hade de snygga masker. Sångaren liknade en klingon :klingon:

Jagtyckte inte att Carola gjorde något bra framträdande. Hon var bättre i den svenska festivalen. Det hördes att hon har problem med rösten också såg hon rätt trött ut.

mja, jag har allvarliga svårigheter med carola. jag vet inte riktigt vad det är som stör mig.

det kanske är hennes divafasoner

He he, Lordi sämsta rocklåt jag någonsin hört. Men stort beröm till uppträdandet, smink och framförallt kostymerna.

vad snackar du om!? det var ju den bästa låten i melodifestivalsammanhang jag nånsin hört! HARD ROCK HALLELUJA!!!