Gå till innehåll

Amerikanskt sjukhus söker Klingon-tolk


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Känns lite tokigt, om man nu får säga så i sammanhanget. Är det vanligt att man följer med patienternas krav på att vara klingon? Eller kanske tala som en Alv från sagan om ringen med Tolkiens skapade språk?

Läskigt också med ett mentalsjukhus med 60 000 patienter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

60.000 patienter låter lite väl mycket? jag menar, det vore som att inhysa 60% av lunds befolkning i ett och samma komplex. hur det än ligger till med antalet patienter är det väl rätt naturligt att skaffa sig en klingontolk om det finns vissa som vägrar tala något annat. kan bli svårt att behandla en patient som man inte kan kommunicera med...;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...
60.000 patienter låter lite väl mycket? jag menar, det vore som att inhysa 60% av lunds befolkning i ett och samma komplex. hur det än ligger till med antalet patienter är det väl rätt naturligt att skaffa sig en klingontolk om det finns vissa som vägrar tala något annat. kan bli svårt att behandla en patient som man inte kan kommunicera med...;)

Jag tror nog att de 60.000 inkluderar en massa som faktiskt inte inhyses i själva sjukhuset. Man kan ju vara mer eller mindre mentalsjuk och bo ute i samhället som andra människor. Om man spekulerar vidare skulle de 60.000 kunna vara sjukhusets upptagningsområde, men å andra sidan är USA stort så det kan ju tänkas röra sig om registrerade patienter.

Det jag skulle vilja veta är hur många av de 60.000 som talar Klingon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog för att jag är en trekker och gillar ST skarpt, men att vara så tokig att man bara talar klingon, eller tror sig vara en klingon, då är man puckad. Förstår att dessa personer är på ett mental-sjukhus. Tragiskt när det går så långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog för att jag är en trekker och gillar ST skarpt, men att vara så tokig att man bara talar klingon, eller tror sig vara en klingon, då är man puckad. Förstår att dessa personer är på ett mental-sjukhus. Tragiskt när det går så långt.

Jag jobbar inom psykiatrin och sen sån mysig vanföreställning skulle vara ett trevligt bryt i rutinen. Tyvärr så är vanföreställningar sällan såpass sammanhängande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...