Jump to content
Sign in to follow this  
Klaudija

Ny Star Trek-film?

Recommended Posts

Jag trodde nog en film med lite yngre förmågor var på gång för en yngre verision av ST med Sara Michelle Geller (Buffy u know).

Sen började Patrick Stewart och William Shatner diskutera en återträff på Enterprise!

Men fråan är hur de ska få fart på ST cirkusen nu? Det har gått några år. Jag tror det, tyvärr, inte blir någon ny film eller serie inom fem år. Efter det kan saker ske... Kankse återföds ST på en helt anna TV.station eller filmstudio. Men jag tycker det ser mörkt ut att få se en spetsörad känslokall Vulkan på film.

Jag har inget emot med nya Star Trek-filmer med lite komedi i.

Om detta kan vara problemet att dom som gör film har tröttna på att göra allt för allvarliga filmer.

Jag trodde nog en film med lite yngre förmågor var på gång för en yngre verision av ST med Sara Michelle Geller (Buffy u know).

Sen började Patrick Stewart och William Shatner diskutera en återträff på Enterprise!

Men fråan är hur de ska få fart på ST cirkusen nu? Det har gått några år. Jag tror det, tyvärr, inte blir någon ny film eller serie inom fem år. Efter det kan saker ske... Kankse återföds ST på en helt anna TV.station eller filmstudio. Men jag tycker det ser mörkt ut att få se en spetsörad känslokall Vulkan på film.

Håller med! Hoppas verkligen att du har fel men med tanke på hur svalt intresset är för sci fi (trots star wars!) så verkar det mörkt. Det skulle dels behövas ett förnyat sci fi intresse samt att någon filmproducent blir tänd på en film ide inom st! J.

tror att problemet ligger i förnyelse, eller brist på den samma. visst, vi fans älskar att följa en besättning på ett skepp och alla äventyr de råkar ut för, men samtidigt så kan inte en serie enbart leva på en hardcore fanbase. vad paramount behöver göra är att hitta en ny infallsvinkel än den vi redan har sett i fem serier - livet på ett rymdskepp/rymdstation. ds9 lyckades i sina senare säsonger gå ifrån den normen genom att koncentrera sig på stora skeende i hela alfakvadranten, men det var lite sent för att den serien skulle få en stark "utom-trekkie fanbase". dessutom lyckades i min mening babylon 5 mycket bättre med denna uppgift. enterprise försökte med att "tuffa till sig" i tredje säsongen och framåt men fick så mycket kritik för detta så jag tror knappast de tänker försöka sig på det igen. jag välkomnade förändringen, eftersom om man kollar på när enterprise ska utspela sig och jämföra det med attityden i tos blir en viss "råhet" mycket lättare att rättfärdiga än om den skulle uppstå i till exempel voyager. dessvärre är det väl lite fansens fel också. ändringarna får inte vara för stora eller radikala för då är det inte trek längre. samtidigt, hur kan man förnya en företeelse för själv har satt upp så pass strikta ramar för hur det ska vara och se ut? det vore intressant att försöka, men jag tror många fans föraktfullt skulle fnysa åt det och muttra om att "det var bättre förr"... ;)

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...