Jump to content

The Next Generation på TV6

Recommended Posts

Det är säkert Q som ligger bakom dessa tidshopp.

Skulle det varit på riktigt så skulle det varit omöjligt för Picard

att besöka Data.

Hänger inte med här...

Varför skulle inte Picard kunna besöka Data?. Antar att det är när Picard i framtids-tidsnivån (när han som gammal man pysslar med sin vinodling) beger sig till Cambridge som åsyftas. Visserligen miste Data huvudet i 5:26-6:01 Time's Arrow, del I-II, men det var ju redan på 1800-talet...

Har jag missat någonting?

Har du inte sett filmen Nemesis?

Då var Picard fortfarande i tjänst och Data förintades i slutet på filmen.

Hur kan Picard bes??ka Data långt senare efter?

I så fall besöker han den där andra androiden dom hittade som lyckats utvecklat sig så bra.

Edited by Supertreck

• Replies 356
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hur kan Picard besöka Data långt senare efter?
Eftersom nästan allt i All Good Things... hände i en alternativ tidslinje som kommer inget av det att hända. Jag tror faktiskt att Jean-Luc eller någon annan sa något om det när de började

spela poker i slutet av All Good Things.

Jahapp nu är det dött nu med aktiv serie. Det är ju repris på idiottider då när man redan är på jobbet.

Håller med, de sänder på sådana idiotiska tider och sen sänder dom simsons istället på samma tid. Jag tycker TV6 kunde börja sända DS 9 eller VOYAGER, men:

Goodbye, Star Trek: TNG. I'm gonna miss you... you had such potential. But then again, all good things must come to an end...

Edited by Lt. Commander Kacper

Tyckte dagens avsnitt var jäkligt bra. Dock så ser jag Tashas oförmåga att se genuint glad ut. Hon verkar alltid gå omkring och vara ledsen eller arg.

Dock kul och se "besättning bäst" skämma ut sig lite.

Du är verkligen väl informerad vem gillar du mest i star trek next generation? om du skulle välja någon i star trek besättningen du skulle vilja vara med vem då?

Hur kan Picard besöka Data långt senare efter?
Eftersom nästan allt i All Good Things... hände i en alternativ tidslinje som kommer inget av det att hända. Jag tror faktiskt att Jean-Luc eller någon annan sa något om det när de började

spela poker i slutet av All Good Things.

Jahapp nu är det dött nu med aktiv serie. Det är ju repris på idiottider då när man redan är på jobbet.
Håller med, de sänder på sådana idiotiska tider och sen sänder dom simsons istället på samma tid. Jag tycker TV6 kunde börja sända DS 9 eller VOYAGER, men:

Goodbye, Star Trek: TNG. I'm gonna miss you... you had such potential. But then again, all good things must come to an end...

Men vad är det för något som Q försöker varna eller upplysa om det bara är alternativa tidslinjer där inget är sant?

Då behövde ju inte Picard oroa sig.

Skulle det hänt något om dom inte avbröt strålen? Nej såklart. Det är ju bara alternativa oberoende tidslinjer i sådan fall.

Det är alltså Q som ligger bakom allting. Picard har gått på världen bästa bluff och Q sitter nånstans och garvar över

det största gigantiska spratt, och det blev det sista avsnittet i TNG.

Edited by Supertreck

• 8 months later...

Hejsan allihop!

Det var längesen jag skrev här, så jag tyckte att jag skulle ta och säga min mening om ST:TNG. Vet inte vad ni andra tycker, men personligen så har jag börjat tröttna på att TV6 visar TNG om och om ingen. Jag vill se fortsättningen på Enterprise istället.....dom stannade med den serien mitt i liksom.

Klaudija

ja de borde visa ENT! men då från början. ENT är min favoritserie och jag har sett allt (älskar 4 säsongen över än allt annat). men jag har den inte så jag ser den gärna igen och då från början. problemet är bara att om dom börjar sända den skulle jag behöva bli "sjuk" en stund varje eftermiddag i skolan för att se på det (jag har nämilegn inget att spela in på).

• 5 months later...

Det är nog tv6 som är bäst utskickade att svara på din fråga men att köra serier back to back som det heter är inget unikt vare sig för tng på sexan eller för tv6. Det gör många kanaler nu för tiden, kolla bara på Discovery. Många tittare gillar att se sin favoritserie om och om igen och det inger väl någon slags trygghet att se dem om och om igen. Dessutom är det väl inte helt fel att kunna se ett avsnitt omigen om man har missat något? Och TNG har ju ändå över 150 avsnitt. Du kan ju tänka dig hur tjatigt det blir med en serie som har kanske bara 12 avsnitt eller så. J.

• 1 month later...

Jag är väldigt nedstämd över att de nu, en handfull avsnitt in i sista säsongen, har bytt tid. Nu har de "På heder och samvete" klockan 13.25 istället... Så nu måste man masa sig upp till 8.30 på morgonen om man vill se det, och det har jag som regel inte ork till ( Jajamän, jag har inget jobb och har blivit en riktigt lat apa som är uppe på nätterna istället ;) ).

Och för att göra saken ännu värre så vet jag inte hur man sätter timern på min DVD-spelare :( .

Youtube får vara min tröst i abstinensen.

(Personlig logg: Marvins inlägg nr 100! Och det är ett klagomål!)

Edited by Marvin

• 4 months later...
Jag hoppas innerligt att serien inte går en runda till på TV6 i rappet. De har ju kört sönder serien.

Varför inte? Star Trek är den perfekta reprisserien. Lika bra varje gång, och TOS stora framgångar skapades via repriserna på lokala tv-stationer i USA på 70-talet.

Dessutom är det bra för den nya filmen att Star Trek-intresset hålls vid liv. Särskilt som inte lika många har TV4 Sci-fi som sexan.

Nej, det är klart man inte behöver titta på den, själv har jag inte tittat på TNG på TV6 på bra länge. Jag bara far efter att det finns ingen serie som vinner på att köras back-to-back varje dag år efter år. Folk tröttnar helt enkelt och jag tror inte många nya fans skapas av att TV6 kör TNG kl 13 på vardagar.

Visst får de gärna köra serien men frågan är ju hur ofta och när. För TV6 är ju TNG bara ren utfyllnad, precis som Married With Children. Hyfsat populära och ofarliga serier som fyller ut tablån på eftermiddagarna och är billiga att reprisera. Nu ska de dock köra Highlander istället på TNG:s tid från slutet av oktober från vad jag förstår.

Om de nu tänker reprisera TNG igen, hoppas jag att de placerar det på en bättre tid och kör med mindre frekvens.

det slutar ofta med att man kan avsnitten utantill (vilket jag redan gjorde efter TNG´s tid på Femman) . detta gör ju att man har mindre intresse av att verkligen titta . jag tittar på den och "Stargate SG-1" iallafall bara för att det är stor brist på bra serier annars(det finns ju bara dåliga realityserier som "Ensam mamma söker..." och liknande skräp .

Jag förstår fortfarande inte problemet. Folk väljer själva om dom vill titta igen och igen. Det gör dom ju om dom har serierna på DVD också. Sedan så kan man ju tycka att det är sorgligt att star trek är utfyllnads-tv men det är ju en annan fråga.

Visst är det lite trist. Samtidigt kan man nog inte förvänta sig annat från en 20 år gammal serie, som har sänts minst 4-5 gånger i Sverige. Och tyvärr inte fått den uppmärksamhet den förtjänade, eftersom den alltid har gått på småkanaler.

Nej, det är klart man inte behöver titta på den, själv har jag inte tittat på TNG på TV6 på bra länge. Jag bara far efter att det finns ingen serie som vinner på att köras back-to-back varje dag år efter år. Folk tröttnar helt enkelt och jag tror inte många nya fans skapas av att TV6 kör TNG kl 13 på vardagar.

Hur många vändor har den gått på sexan. Nån som vet?

Visst får de gärna köra serien men frågan är ju hur ofta och när. För TV6 är ju TNG bara ren utfyllnad, precis som Married With Children. Hyfsat populära och ofarliga serier som fyller ut tablån på eftermiddagarna och är billiga att reprisera. Nu ska de dock köra Highlander istället på TNG:s tid från slutet av oktober från vad jag förstår.

Sexan är väl ren utfyllnad över huvud taget :)

Om de nu tänker reprisera TNG igen, hoppas jag att de placerar det på en bättre tid och kör med mindre frekvens.

Den hade gärna fått sändas typ 17.00 eller 18.00.

• Jocke unpinned this topic