Jump to content
Sign in to follow this  
Bromma_Herman

The Next Generation på TV6

Recommended Posts

Det här låter komisk. Det här ska föreställa Star Trek forum och tråden har bara 48 inlägg bortsett från detta inlägg. Sci- Nytts forum har 168 inlägg i sin tråd. Ändå var dom för sent flera dar med nyheten om TNG på tv6.

Kvalitet före kvantitet.

Det här låter komisk. Det här ska föreställa Star Trek forum och tråden har bara 48 inlägg bortsett från detta inlägg. Sci- Nytts forum har 168 inlägg i sin tråd. Ändå var dom för sent flera dar med nyheten om TNG på tv6.

Kvalitet före kvantitet.

Nej. Det handlar om hur många som engagerar sig och drar till sig folks uppmärksamhet till att vilja delta. Är det inte menat att det är här som den stora aktivitet på dispyt skall vara om avsnitten?

Sen är det upp till var och en vad som är kvalité. Dyker folk in och diskuterar så var det för dem något intressant. Inte gör väl folk meningslösa inlägg för att ämnet ska se intressant ut på grund av antal inlägg?

Tyvärr, Sci-Fi Nytts forum har konkurerat förbi oss. Borta bra hade större aktivitet medan

hemma bäst hade mindre. Det är ju inget man ska vara ledsen för och ge egen talan för att denna tråd ska kännas bättre

Man kan kort sagt konstaterat att SciFi Nytts forum lyckades dra till sig inspirationen mycket bättre än våran, ändå fast deras tråd gjordes flera dar senare

Avsnittet idag.

Den mysiga kommentaren var från Data "åhh nu förstår jag" om låtsasparagrafen. Men hur kunde han förstå vad lögn är för något eller att luras.

Till veckan börjar en mörk TNG period, faktum är att jag anser nog att den avslutande delen av TNG 1 är den svagaste delen i STs histoia. Paris-avsnittet och Symbios är okej dvs stabila 3 or. Men resten är direkt usla. Skin of evil är dock roligt i och med att Yar dör :wub: (detta är riktigt bra för då kom man att skapa Yesterdays' etnerprise, fröken Crosby ska man dessutom ha i små doser av) och de helt super usla scenografin :w00t:

Hej Kai Dukat.

Lite överseende att man inte hade så bra teknik på den tid verkar ju du inte ha, eller har du någon referens från nästan samma tid som har bättre effekter?

Men det är ju taskigt att sätta så högra krav på effekter på en serie som gjordes från 1984. Du kan ju inte heller jämföra med senare serier som hade bättre utrustning.

Om du verkligen vill engagera dig med att kritisera effekter på så stora krav så kan du väl starta en tråd och säga vad du tycker om effekterna i den allra första Star Trek-serien.

Hmm det vore mycket spännande.

Edited by Supertreck

Hej Kai Dukat.

Lite överseende att man inte hade så bra teknik på den tid verkar ju du inte ha, eller har du någon referens från nästan samma tid som har bättre effekter?

Men det är ju taskigt att sätta så högra krav på effekter på en serie som gjordes från 1984. Du kan ju inte heller jämföra med senare serier som hade bättre utrustning.

Om du verkligen vill engagera dig med att kritisera effekter på så stora krav så kan du väl starta en tråd och säga vad du tycker om effekterna i den allra första Star Trek-serien.

Först tycker du att det är synd att få engagerar sig i denna tråd och sedan hackar du ned på en som engagerar sig i denna tråd??????

Själv tycker jag att det är intressant att läsa Kai dukats inlägg om vad han tycker just därför att det är någon annan som har åsikter om en av mina favoritserier.

Vad det gäller effekterna får man dels ta hänsyn till att det 1984 samt att budgeten inte täckte supereffekter i alla avsnitt. Själv tycker jag att de klarar sig ganska bra. Men jag hackar inte ner på Kai Dukat för att han tycker annorlunda. J.

Hej Kai Dukat.

Först tycker du att det är synd att få engagerar sig i denna tråd och sedan hackar du ned på en som engagerar sig i denna tråd??????

Själv tycker jag att det är intressant att läsa Kai dukats inlägg om vad han tycker just därför att det är någon annan som har åsikter om en av mina favoritserier.

Vad det gäller effekterna får man dels ta hänsyn till att det 1984 samt att budgeten inte täckte supereffekter i alla avsnitt. Själv tycker jag att de klarar sig ganska bra. Men jag hackar inte ner på Kai Dukat för att han tycker annorlunda. J.

Jag hackar inte. jag kritiserar. Men vad är dåliga effekter om denna diskussion skulle varit 1985? Nånstans hämtar man ju sin utgångspunkt med referens? Varför göra en höna av en fjäder när det på den tiden är uppenbart beroende vad de hade då?

Edited by Supertreck

Jag antar att kai dukat gör på samma sätt som jag när han kommer fram till att han tycker att effekterna är dåliga: Först tittar han på ett eller flera avsnitt, sedan funderar han hur liknande serier och säsongerna runtomkring ser ut för att sedan skaffa sig en åsikt. I det här fallet finns det inget rätt eller fel, bara personer som tycker olika. J.

En sak jag noterat så här i början är hur lite man utvecklar karraktären Worf. Det ända man fått veta om honom är att klingonger nyser ordentligt samt att han inte tycker om att förlora eftersom alla tävlingar är viktiga! :blink: :P :huh: Mer karraktärsutveckling där tack! J.

Edited by Supreme Comander JAF

Jag antar att kai dukat gör på samma sätt som jag när han kommer fram till att han tycker att effekterna är dåliga: Först tittar han på ett eller flera avsnitt, sedan funderar han hur liknande serier och säsongerna runtomkring ser ut för att sedan skaffa sig en åsikt. I det här fallet finns det inget rätt eller fel, bara personer som tycker olika. J.

En sak jag noterat så här i början är hur lite man utvecklar karraktären Worf. Det ända man fått veta om honom är att klingonger nyser ordentligt samt att han inte tycker om att förlora eftersom alla tävlingar är viktiga! :blink: :P :huh: Mer karraktärsutveckling där tack! J.

Självklart ska man väl få tycka som man vill. Men hur uppmuntrande är det att princip enbart höra om dåliga effekter?

Dessutom är ju denna tråd ämnad för det som pågår på tv6. För mycket ska man väl inte heller antyda med avslöjandet som inte har visats? Yar finns fortfarande kvar.

För vissa tycks det inte finnas någon unik värderad aktning för det som kunde åstadkommas på den tid och kanske lite antikt.

Nu undrar jag om kai dukat har några unika betraktelse på serien och vilka dåliga effekter som får duga för att handlingen av uppskattning skymde effekterna?

Han skulle inte kontrollera på riktigt, bara ge sken av att kontrollera.

Kan det här hotet vara det som nämns i "Conspiracy" senare i säsongen då en gammal vän till Picard kontaktar honom om ungefär samma sak?

Edited by Bromma_Herman

Och så dog Tasha den meningslösa död jag hört talas om från avsnittet "Yesterdays Enterprise".

Enligt mig var dock avsnittet värdelöst, kändes som en ren ursäkt att få ta död på Tasha på.

Jo men nu var ju den svarta smörjan ond som blev tvungen att statuera

ett exempel på sin ondska. Det kunde ju vara vem som helst.

Varför skulle inte någon få råka dö i den här serien?

Och så dog Tasha den meningslösa död jag hört talas om från avsnittet "Yesterdays Enterprise".

Enligt mig var dock avsnittet värdelöst, kändes som en ren ursäkt att få ta död på Tasha på.

Ja, jag gillar skin of evil. Det är ett bra exempel på ren ondska tycker jag. Alltså handlingen att bara döda någon för att man kan.

Enligt mig var dock avsnittet värdelöst, kändes som en ren ursäkt att få ta d??d på Tasha på.

Ja, jag gillar skin of evil. Det är ett bra exempel på ren ondska tycker jag. Alltså handlingen att bara döda någon för att man kan.

Jag håller med. Vi har diskuterat detta förut på forumet och alla var inte överens minns jag. Men visst skulle något, som i detta fallet Armus, kunna vara rent ont utan att behöva ha en dassig barndom eller nåt. Armus är ond, punkt. Tack Joseph Stefano. Jag tycker också att Tashas död var simpel på ett bra sätt. Varför ska alla hjältar dö storslaget och herosikt?

Ett rätt kul avsnitt (där tascha dör). Men den där svarta smörjan fick mig att tänka på kejsaren i star wars. I ett serieavsnitt säger en av karraktärerna till honom "För att det roar er?" varpå han ler i samförstånd och låter vederbörande gå. Just den där drivkraften att ha roligt verkar vara en rätt så viktig en för onda ubermenschen. :P <_< :blink: J.

Jag håller med. Vi har diskuterat detta förut på forumet och alla var inte överens minns jag. Men visst skulle något, som i detta fallet Armus, kunna vara rent ont utan att behöva ha en dassig barndom eller nåt. Armus är ond, punkt. Tack Joseph Stefano. Jag tycker också att Tashas död var simpel på ett bra sätt. Varför ska alla hjältar dö storslaget och herosikt?

Mycket märkligt. Kan du precisera bättre på vad en simpel död är för något?

Av allt vad dom får bemöta av fiender som inte har fredliga avsikter så borde väl någon få råka dö? Lite för plastiska karaktärer om inte någon av huvudpersoner kan dö.

Någon kunde ju ha dött på planeten med vapensystemet. Det kallar jag för ett simpelt vapensystem som inte ens klarar av några få personer, och som måste ladda upp sig för nästa attacker. Ska maskinen be sina fiender att ha vapenvilla medan den förbereder nästa attack?

ZTV till TV6 har nog varit det bästa som har hänt mig på flera år.

Family guy

Simpsons

B-action filmre

Married with Children

Star trek

Den här kanalen har allt dom andra kanalerna saknar.

Hört att TV6 fått mycket skit för att tagit bort alla musikvideor och Hitparade etc etc.

Mer TV6 åt folket!

Family guy

Simpsons

B-action filmre

Married with Children

Star trek

Hört att TV6 fått mycket skit för att tagit bort alla musikvideor och Hitparade etc etc.

Mer TV6 åt folket!

Du har hur rätt som helst, enda kanal jag tittar dagligen på nu mera! Många bra serier och emellanåt en del bra filmer.

Family guy

Simpsons

B-action filmre

Married with Children

Star trek

Mer TV6 åt folket!

Men vad dårå? Vet inte folk att det är ZTV som nu är en renodlad musikkanal.

Varför klaga över tv6 i så fall? Fattar ingenting hur det är möjligt hmmm.

Men vad dårå? Vet inte folk att det är ZTV som nu är en renodlad musikkanal.

Varför klaga över tv6 i så fall? Fattar ingenting hur det är möjligt hmmm.

Fråga mig inte, vet inte om man får in ZTV om man har svt1-2, kanal 3, tv4, kanal 5 och dom här standard kanalerna, har inte orkat bry mig.

Läste i Metro för några veckor sen att det var en massa som klaga.

Om jag skulle bry mig mer om musikkanaler så skulle jag tycka MTV var hundra gånger bättre än ZTV så det är inget att klaga på i min åsikt.

Vi får väl se hur det går med Star Trek på TV6.

Förhoppningvis så kanske vi kan få se andra serier i en snar framtid.

Saknar faktiskt TOS på Kanal 5 som gick vid tre tiden varje vardag för ett par år sedan.

Mer TV6 åt folket!

Mycket bra att det togs bort. Skönt med lite TNG-flashbacks så här på aftnarna när man är arbetslös och inte har mycket att göra.

Ute går det inte vara nu för det är 30+ grader i Ske-å nu..

Mer TV6 åt folket!

Mycket bra att det togs bort. Skönt med lite TNG-flashbacks så här på aftnarna när man är arbetslös och inte har mycket att göra.

Ute går det inte vara nu för det är 30+ grader i Ske-å nu..

Ja idag blir det inte bättre 24+ när jag gick till jobbet. det är 48 graders skillnad jämfört med januari här i ske-å.

Förutom TNG och Simpson är jag ganska missnöjd med 6:an fast åå andra sidan så tillhör jag de svt trogna. tjoller serier som man inte kan skilja på tilltalar mig inte så mycket.

Ja, idag var sista avsnittet på Säsong 1, kan nog säga att det inte var den bästa säsongen, tycker serien kommer igång ordentligt när tredje börja.