Jump to content

Chat

Quiet
 Share

Recommended Posts

Nånting är det väl... men jag har ingen koll på program till Mac... du får väl kolla runt lite... om du lyckas så kan vi väl ses på Undernet ikväll? i #startrek eller nåt.

//Ella-som fortfarande inte kommer åt irc från jobbet...

den kanalen på dalnet suger stenhårt...jag tror den va en vanlig kanal först....men det har blivit en renodlad f-server-kanal (där man laddar ner filer) nu....visserligen kul om man vill ha nya avsnitt men inte så kul o snacka i...

namnförslag?

• 2 months later...

Jodå, men bara om det är nån där...

Jag kollar bara ifall det står att nån är där, gör det inte det så går jag inte in...

Och om jag inte gör det så är det ju ingen som kan se fall det är nån i chatten, även fast jag är online och på sidan... *filosofisk*  

Och ser ingen att nån är där så finns det ju ingen ening med att själv gå dit... Och så är vi inne i en ond cirkel... hmm...

*morrar lite åt flödeskontrollen*

Man skulle kanske kunna göra så att chatten öppnas i ett annat fönster? Visst, man kan ju köra högerklicka och öppna i nytt fönster eller liknande, men det är så avancerat...

Om chatten öppnades i nytt fönster direkt så skulle man ju fortfarande kunna skriva inlägg...

• 2 years later...

Jaha minsann, chatrum där man snackar Star Trek? Då ska jag väl be att få tipsa om Outpost 10F. Jag har varit med där i drygt två år, och de har ett Star Trek-tematiserat webbchatrum kallat Ten Forward ;) Egentligen pratar man väl inte så mycket Star Trek, utan man är mest social där... men visst, det händer :P det är en internationell sajt, så engelska gäller. Jag tror Essray var inne där ett par gånger? :)

• 10 months later...
annars finns det en kanal som heter #utopiaprime på IRC chat, den hör dock till sim sidan Utopia prime så där kanske man passar bäst om man är medlem(som undertecknad), den är ävern den engelsspråkig. Annars håller jag med Nina, outpost 10f är en grymt bra sajt

<{POST_SNAPBACK}>

eller #st-sweden på afternet som jag hoppas kan bli lite mer välbesökt.

• 2 weeks later...

Är en av ledarna för #StarTrek på QuakeNet IRC. Det är en internationell kanal så vi försöker hålla diskutionerna på engelska :) . Titta gärna in, vi är runt 30-40pers där inne dagligen, dock inte lika många som snackar...

• 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Tehehe, visst kan det ta lång tid att bli befordrad på 10F, men det är ifall man inte är så aktiv... förr i tiden brukade jag bry mej jättemycket om sajten och om jag skulle bli befordrad etc, fast idag ser jag det bara som det är: ett chattrum där man loggar in en stund / ett par timmar ibland och pratar med andra folk. Det är tack vare 10F och att den är internationell, som jag faktist är där jag är idag! (långsökt, men så är det)