Jump to content
Sign in to follow this  
Lis@

Harry Kim´s omöjliga kärlekar.....

91 members have voted

1. 1.

• Derran Tal på Varroskeppet
      12
    • Seven of Nine
      24
    • Flickvännen Libby hemma på jorden
      29
    • Hologramkvinnan i avsnittet "Alter ego"
      3
    • Ingen av dom
      13
    • Harry förtjänar igen
      6

Recommended Posts

I flera av de avsnitt där Harry hammnar i "parralella tidslinjer" så är han framgångsrik och någon gång befodrad.  Och i ett avsnitt så är han ju till och med kär och lycklig med sinn flickvän Libby.  Fast han är inte nöjd.  Längtar tillbaka till Voyager.

det är vel för att han har skapat en familj och vänner på voyager och att ja att bli kapten är väl inte lika mycket värd som hella ens familj och vänner eller?? :blink:

Ja antagligen är det så. Hem är hem oavsett omständigheterna. Och han här ju inte hemma i den verkligheten på Jorden heller.

Intresant när Harry blir jagad av en klingon kvinna. När någon verkligen faller för Honom så är han inte intreserad. Fast det hadde nog inte Nelix något emot. Personligen så undrar jag hur stora chanserna är för en msk att överleva parning med en stor kraftig Klingon kvinna/man,om man inte är en stor krigare. Tom skulle nog kunna svara på den frågan. :klingon:

Kan han inte få ihop det med Janeway? Då kanske han äntligen stiger i graderna.

Det finns väl någon regel om att kaptener inte får vara ihop med dom under sig (inget skämt menat)? Annars så får jag väl hålla med :)

Be Seven of Nine att injicera lite Nanoprobes så han blir Borg, då slipper han tänka på det. Assimilering är ju liksom svaret på allt nämn en sak som inte assimilering är bra emot!

Be Seven of Nine att injicera lite Nanoprobes så han blir Borg, då slipper han tänka på det. Assimilering är ju liksom svaret på allt nämn en sak som inte assimilering är bra emot!

Vet att det är OT, men kunde bara inte låta bli:

En sak assimilering försämrar: Förmågan att motstå invecklade geometriska figurer. (Kolla på TNG-avsnittet Descent)

Har sätt "Descent" nästan hundra gånger, men har aldrig lagt märke till det. När sägs det? Och vad betyder det?

Ooops, tänkte på fel avsnitt. "I, Borg" var det jag menade. blush

Har kommit på en superb idé!  :w00t:  Kan inte Kim warpa tillbaka 80 år och få lite love-lessons av Kirk? Efter det kan Harry ragga upp vadsomhelst, och jag menar vadsomhelst.  :lol:

En mycket intresant ide. Fast, skulle Delta-kvadranten överleva detta.

En mycket intresant ide.  Fast, skulle Delta-kvadranten överleva detta.

Tveksamt om den skulle göra det... Stackars alla männen på Voyager i sådant fall, Harry skulle ju sno alla tjejerna ;) Fast det skulle vara kul och se i fall det funkar på Seven of Nine....

Kirk´s teknik funkar på alla kvinnliga Humanoids (och troligen även andra raser).  Seven skulle bara bli en "erövring" i en lång rad av kvinnor.

Haha, förmodligen. Men det skulle vara kul och see nör han flörtade med Janeway. :P

Jag vidhåller fortfarande att Janeway och Harry som ett par är en befängd ide. Rent pervers faktiskt. Det skulle ju vara som mor och son i samma säng. Vidrig tanke tycker jag, men många på forumet verkar ju vara "tända" på den tanken.

Harry och B'Elanna är det bästa paret. De har haft bra kontakt redan från början. Och Harry förtjänar definitivt både en flickvän och en befordran...

Harry och B'Elanna är det bästa paret. De har haft bra kontakt redan från början. Och Harry förtjänar definitivt både en flickvän och en befordran...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ser B'ellana och Harrys relation mer som en kompisrelation, "B'ellana-Tom-Harry-gänget".

Själv tycker jag att Harry borde bli tillsammans med Seven, mest kanske för att jag inte gillar att Chakotay är ihop med Seven..usch! I övrigt passar inte Harry och Seven ihop efersom de är så olika.

Edited by Captain Proton

Det här kanske OT, men jag håller med. Chakotay och Seven är nog det värsta Voyagerparet man kan tänka sig. De passar inte alls ihop. Ok. Seven och Harry vore nog ett kul par på något sätt just eftersom de är så olika.

Harry och Seven? Det känns som om hon skulle sluka honom till frukost typ :)

Nä, alla tjejer i serien är för tuffa för lilla Harry. Jag tycker han ska hålla sig till flickvännen Libby hemma på jorden :D

Jag vidhåller fortfarande att Janeway och Harry som ett par är en befängd ide.  Rent pervers faktiskt.  Det skulle ju vara som mor och son i samma säng.  Vidrig tanke tycker jag, men många på forumet verkar ju vara "tända" på den tanken.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med. Harry och Janeway går inte. Hon är mera som en mammafigur. Även om jag gillar tanken en äldre dominant kvinna i ett förhållande.

Därför skulle Harry och Seven vara en intressant kombination. Seven och Chakotay passar inte alls ihop. Verkade mera vara en fantasi från Sevens sida och inte något som hände. Chakotay tillhör Janeway!

Deanna

Har ingen aning....Harry är, som MrsRiker säger, för snäll...

Hur som helst var det underbart när Seven kommer till honom och säger att han ska ta av sig kläderna...

Inte lätt att vara Borg och inte veta hur en människa beter sig... :D

Har ingen aning....Harry är, som MrsRiker säger, för snäll...

Hur som helst var det underbart när Seven kommer till honom och säger att han ska ta av sig kläderna...   

Inte lätt att vara Borg och inte veta hur en människa beter sig...   :D

<{POST_SNAPBACK}>

Harry blir ju faktiskt erbjuden sex inte bara av Seven utan av den där Klingonkvinnan (Ch'Rega) i avsnittet Prophecy. Båda riktigt fina kvinnor, konstigt att han inte utnyttjar läget. :huh:

Edited by Captain Proton

Stackars Harry Kim. ^_^ Han letade länge, men alla tycktes överge honom. Men Libby där hemma är nog rätt för honom, synd att man inte fick se när han kom hem, om någon väntat på honom?