Gå till innehåll

Borger


Wrogie

  

144 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Jag tycker inte om Borger, jag gillar de inte!
      17
    • De är så coola!
      59
    • Ok, men lite för onda eller nåt.
      15
    • Va?! Borger??
      1
    • Rätt åt alla som blir Assimilerade! Rätt åt dom!
      15
    • 8472 spöar dom!
      33


Rekommenderade inlägg

Vad tycker ni om Borger?? ?

Jag  själv tycker att det inte vinns något häftigare i hela Voyager serien.

Deras sätt att agera, målvetenhet och styrka.

De är helt klart Superior för mig!

Hade man fått veta lite mer om 8472 hade jag nog tagit dom som vinnare.

Jag har hört i Voyager avsnitten att dom snackar om Wolf 345 eller nåt.

Snälla säg till om ni vet något om det avsnittet(en)

(om dom nu är inspelade)

Captain Proton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 207
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Jag har hört i Voyager avsnitten att dom snackar om Wolf 345 eller nåt.

Snälla säg till om ni vet något om det avsnittet(en)

(om dom nu är inspelade)

situationen vid Wolf 359 inträffar under TNG avsnittet "Best of Both Worlds part 2" vilket är det första på säsong 4. hursomhelst som titlen avslöjar så finns det en del 1 som antagligenm är bäst att se först... Jag lyckades hyra dessa avsnitt i min lokal video butik men jag vet inte hur det gårt för dig?

Som en liten parantes kan jag väl tillägga att "Best of Both Worlds" avsnitten antagligen är bland det bästa och mest klassika Star Trek avsnitten någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

unimatrix Zero var kass....enligt mig iaf. :)  

Personligen tror jag att det är väldigt mycket fansens fel att borgerna blev så tråkiga. Man ville ha mer och mer borger, och det slutade med att man använde borger ganska regulärt i Voyager. Vilket i sin tur ledde till dels att hela mysteriet och gåtan med borgerna försvann. Sen blev det givetvist för tjatigt med dom hela tiden.

Hursomhelst när fansen sen fick sina alla sina borger så blev det som skrivit ovan och då började man istället gnälla över det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borger är extremt otäcka, men samtidigt bäst!!

Och allra allra bäst är ju Borgdrottningen, hon har ju härligast karaktär av alla...

*suck* Jag har First Contact på dvd liggandes framför mig, men kan jag se den? Nej... inget vill fungera... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vill bara införa det här att, Borger är det bästa med startrek :)  Och vill samtidigt säga att scorpions episoderna 1 & 2 är "sådanna" episoder som jag skulle viljat se mera utav ??? Med det menar jag mera borger inblandade och även få veta ännu mer om rasen som inte kan assimileras...ännu :sigh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det måste väl vara fler än ca 8 st som tcker något om Borger?? ? eller hur?

säg nåt Peter.

"We want to hear your voice"

tex

Avsnittet "DArk Frointer" som kommer efter Bliss, det verkar som......

Spoiler! (inte farligt) (att läsa) (en liten detail typ)

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

......att 7/9 kommar vara hos Borg drottingen.....spännande....

Proton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo.. Jag har väntat på det avsnitt nu i ett par månader..

Hoppas bara men inte blir besviken.. Brukar vara så ibland när man läser om kommande avsnitt och väntar förbrilt på dom och sen är dom inte vad man hoppas.. Men avsnitt med borger brukar vara bra så hoppet uppe och naglarna börjar bli ett forna minne  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat från Wrogie, skickad Nov. 11 2001,09:59

Det ligger nåt i vad du säger. Men jag tror inte att man får se 8472 mer i någon serie (tror jag). Det är väldigt synd.

de e alltså bara med i scorpion? jo, det e ju verkligen synd isf...

jag skulle lixom vilja veta lite mer om deras bioteknologi och sånt, och om de verkligen har den inställningen att massakrera alla varelser de hittar (som man får intrycket av) eller om de vara var pissförbannade på att borgerna skulle bråka med dem och därför gick bärsärkargång på allt och alla så fort de hittade ut i vår dimension... för den bilden man fick se av borg space i det avsnittet var ju rätt unik... resistance is futile?

hoppas det blir mer av 8472 i framtida serier... det hade nog satt lite eld i röven på vilken starfleet-kapten som helst... *ler*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de e alltså bara med i scorpion? jo, det e ju verkligen synd isf...  

Dem är väl med i nåt annat avsnitt oxå.. kommer inte ihåg vad den hette.. då de förberedde sig för att invadera Jorden, å 'klätt' ut sig till människor..?....

'In the Flesh' hette den!    :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de e alltså bara med i scorpion? jo, det e ju verkligen synd isf...  

Dem är väl med i nåt annat avsnitt oxå.. kommer inte ihåg vad den hette.. då de förberedde sig för att invadera Jorden, å 'klätt' ut sig till människor..?....

'In the Flesh' hette den!    :)

hmm... låter farligt... så de e rätt genomonda ändå... varför e det jämt så...? de mest intressanta varelserna e oftast ondast... tidigare var det ju borgerna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...