Gå till innehåll

Borger


Wrogie

  

144 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Jag tycker inte om Borger, jag gillar de inte!
      17
    • De är så coola!
      59
    • Ok, men lite för onda eller nåt.
      15
    • Va?! Borger??
      1
    • Rätt åt alla som blir Assimilerade! Rätt åt dom!
      15
    • 8472 spöar dom!
      33


Rekommenderade inlägg

  • Svar 207
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Borg, de tänker inte själva, de använder bara assimilerad information för att konfrontera andra arter. det är ju deras svaghet absolut, men de är väldigt elaka. De ser väldigt elaka ut också med sina slangar och allt.

Hoppas de inte kommer hit bara till jorden, för då skulle vi vara chanslösa just nu.....

Vara bara tvungen att skriva av mig lite om Borg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borg, de tänker inte själva, de använder bara assimilerad information för att konfrontera andra arter. det är ju deras svaghet absolut, men de är väldigt elaka. De ser väldigt elaka ut också med sina slangar och allt.

Hoppas de inte kommer hit bara till jorden, för då skulle vi vara chanslösa just nu.....

Vara bara tvungen att skriva av mig lite om Borg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan det komma sig att borgerna i TNG har optiska inplantat på höger öga, medans VGR-borgerna har det på vänster öga(iaf 7of9 och Icheb)?

Och varför drömde Picard i FC att borgerna borrade hål i hans öga, och att han hade TNG-uniformen på sig i en regenereringskammare, då inget av det hände i TNG-avsnitten med Locutus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan det komma sig att borgerna i TNG har optiska inplantat på höger öga, medans VGR-borgerna har det på vänster öga(iaf 7of9 och Icheb)?

Och varför drömde Picard i FC att borgerna borrade hål i hans öga, och att han hade TNG-uniformen på sig i en regenereringskammare, då inget av det hände i TNG-avsnitten med Locutus.

Sedan när är drömmar logiska?

Dessutom så såg vi ju inte allt som hände Picard i "Best of both worlds". Vi såg inte drottningen heller.

Vilket öga som inplantatet sitter är väl inte den enda skillnaden mellan olika drönare?

Vad dem har för typ av cybernetiska förstärkningar beror väl på vad deras funktion är i kuben?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan när är drömmar logiska?

Dessutom så såg vi ju inte allt som hände Picard i "Best of both worlds". Vi såg inte drottningen heller.

Vilket öga som inplantatet sitter är väl inte den enda skillnaden mellan olika drönare?

Vad dem har för typ av cybernetiska förstärkningar beror väl på vad deras funktion är i kuben?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man brukar väl ändå återuppleva traumatiska händelser när man drömmer, t ex att man blir borrad i ögat.

Jag är ingen expert på drömmar, men säger inte t.ex. Freuds skola att det som sker i drömmar är metaforer för olika typer av känslor osv.

Ögonborrningen är kanske bara ett sätt för Picards undermedvetna att uttrycka rädsla/avsky för borgkollektivet.

Det finns väl egentligen ingen som exakt vet vad drömmar är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

t.ex. Freuds skola att det som sker i drömmar är metaforer för olika typer av känslor osv.

Ögonborrningen är kanske bara ett sätt för Picards undermedvetna att uttrycka rädsla/avsky för borgkollektivet.

Det finns väl egentligen ingen som exakt vet vad drömmar är.

Freud hade nog sagt att borren var en fallos symbol som visade avsaknad av sex

Freud var ju lite galen på så sett

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har aldrig sett Borg-loggos på Voyager, var det för att passa in med borgernas irrelevanta inställning?

menar du på skeppet voyager eller avsnitten voyager? för om du menar på skeppet, så är det väl för att inte Janeway vill ha med borgerna att göra, förutom Itcheb och Seven då. skulle jag tror iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 varför drömde Picard i FC att borgerna borrade hål i hans öga, och att han hade TNG-uniformen på sig i en regenereringskammare, då inget av det hände i TNG-avsnitten med Locutus.

När jag såg the best of both worlds tyckte jag att man inte såg så mycket av assimileringen, men jag kanske kommer ihåg fel...... :borg1:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag såg the best of both worlds tyckte jag att man inte såg så mycket av assimileringen, men jag kanske kommer ihåg fel...... :borg1:

Man ser ingenting av assimileringen i "Best of both worlds", faktiskt. Man ser mest av av-assimileringen. ;)

Välkommen till forat, ensign jones!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ser ingenting av assimileringen i "Best of both worlds", faktiskt. Man ser mest av av-assimileringen. ;)

Lite ser man.

Den korta scenen där Picard ligger ner och en mysko stav (eller vad man ska kalla det) närmar sig honom, injicerar honom och hans hud går från sin vanliga färg till grå (pga. nanoprobes antar jag), måste väl ändå räknas som en del i assimileringsprocessen, även om det inte är så det görs i senare avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...