Jump to content
Sign in to follow this  
Inter

Vad är häftigast med klingon.

85 members have voted

1. 1.

• Deras vapen
      18
    • Deras utseende
      21
    • Deras skepp
      17
    • Deras relion
      27

Recommended Posts

Älskar deras humör och utseende  :D

och språket låter så roligt när det kastas fram med sån hårdet och när det tar slut låter det som om ordet krockat i en vägg, när det tar slut så tvärt. :)  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Rekommenderar att du tittar på språkets "uppfinnare". Han gör en kul beskrivning av har han gått till väga på specialutgåvan av "The Search for Spock" (Disc 2)...om du inte redan gjort det....

Älskar deras humör och utseende  :D

och språket låter så roligt när det kastas fram med sån hårdet och när det tar slut låter det som om ordet krockat i en vägg, när det tar slut så tvärt. :)  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Rekommenderar att du tittar på språkets "uppfinnare". Han gör en kul beskrivning av har han gått till väga på specialutgåvan av "The Search for Spock" (Disc 2)...om du inte redan gjort det....

<{POST_SNAPBACK}>

Det visste jag inte men måste genast se! Får leta runt då tills jag hittar den..! Tack!

Klingons är långt ifrån mina favoriter. Jag hade röstat, helt tvärtemot vad MrsRiker tycker, på maten. Blood wine, Gagh, rokegh blood pie etc. Här hemma äter vi gagh väldigt ofta. Gärna med blood sauce (spaghetti med pastasås). ;)

Jag tycker inget av ovan nämnda alternativ är häftigast. Jag tycker att deras moral och heder samt deras humör är häftigast. Detta skulle kunna sammanfattas som kultur snarare än religion. :klingon: :klingon: :klingon:

Det som e inte häftigt med klingons e att de får stryk av människor och trill t.ex...hallå vafasiken klingons ska va mycket starkare än människor o lika väl får de stryk som attans vad e de för fel egentligen??!?!?!?!

Annars e deras utseende fräckt o deras anatomi ^^

Jag tycker deras vapen är häftigast, deras disruptorpistol är ser ju ut att vara andvändningsbar jämfört med stjärnflottans phaser som man skjuter med genom att trycka på en knapp på ovansidan och så har den ingen säkring.

Jag hade för mig att klingonerna inte har någon religon.

I DS9 avsnittet Accession säger ju Worf att dom dödade sina gudar för länge sedan.

det finns ju en klar personkult kring kahless, vilken kan tolkas som religion. exempelvis buddhismen har ju en personkult kring buddha som uttryckligen sa att han inte skulle betraktas som en gudom. så visst kan man säga att klingons har en religion.

Då drar jag slutsatsen att klingoners tron på gudar är gammalt och att deras religon som dom har på 2400-talet handlar mycket om heder och att dom dyrkar Kahless eftersom han grundade det Klingonska imperiet och är en förebild som alla klingoner vill efterlikna.

Klingoner är rätt fula, faktiskt... Men tuffa vapen... Och grymt språk... Men som du sa, dom är rätt primitiva av sig.

Själv tycker jag att klingoner ser rätt så bra ut speciellt kvinnorna. Jag har Lursa och B'Etor som skrivbordsbakgrund.

Då drar jag slutsatsen att klingoners tron på gudar är gammalt och att deras religon som dom har på 2400-talet handlar mycket om heder och att dom dyrkar Kahless eftersom han grundade det Klingonska imperiet och är en förebild som alla klingoner vill efterlikna.

De har ju också en klar spiritualism med "visionquests", tro på ett efterliv etc. Över huvud taget väldigt fixerade vid sin religion. Saken med heder är ju att om man saknar den så hamnar man i helvetet.

Jag tycker att deras religion är häftigast. Religionen utgör deras sätt att leva. Att de är väldigt viktigt med hedern. De är en krigarras som ändå kan vara behärskade ibland. Titta på Worf. Sedan gillar jag deras humor.

Det intressanta med Worf är att han strävar väldigt mycket efter at vara en sann klingon. Han kanske tom. strävar så mycket att han inte blir så mycket klingon. För en sann klingon behöver inte sträva efter att vara det han är. Worf utvecklas dock mot att vara mer klingon när tiden går!

Jo, de är fina. Föresten jobbar dom med nått annat än engineering har nämligen för mig att jag inte sett dem i nån annan tjänst.

hoho...har sett en som skepps frisör på Ent-D...kommer dock inte ihåg vilket avsnitt de var.

Jag vet! Jag vet! Det var i avsnitet "Datas Day".

Vapnen är tuffa. Riktigt intresanta, men det är ändå med sina "Birds of Pray" som jag först förknippar Klingon. Vad gäller utseendet så är det senare ett tuft utseende. Men det första är inte lika roligt och de är inte samma ärofulla klingons vi ser här, så jag måste medge att Klingons för mig är de vi ser med Worf i TNG och framåt. Vad religionen beträffar så är den lite halvintresant. Gillar seden att "vråla" när en krigare har dött.

Få se hur mycket ni kan om klingoner. Här kommer en text på klingon, om nån kan översäta den så kommer jag att ändra min bild till en bild av en kyckling(dock för en begränsad tid).

Chen bIQ bo'Degh.

Klura ut den om ni kan.

:klingon:

Få se hur mycket ni kan om klingoner. Här kommer en text på klingon, om nån kan översäta den så kommer jag att ändra min bild till en bild av en kyckling(dock för en begränsad tid).

Chen bIQ bo'Degh.

Klura ut den om ni kan.

Hmm, nån vattenfågel som skapas... ? Kalle Anka, kanske...? :D

Chen bIQ bo'Degh.

Klura ut den om ni kan.

Hmm, nån vattenfågel som skapas... ? Kalle Anka, kanske...? :D

Nära nära, jag vill ha den exakta översätnigen innan jag ändrar min bild.

Edited by Pkea

jag gillar klingons därför att de tycker inte om att hoppa på nån bakifrån eller anfalla tio mot en(även om de gör det iallafall ,kan man nog tacka huset Duras för)

Hur många klingons krävs det för att skruva i en glödlampa?

Två. En som skruvar i glödlampan och en som hugger honom i ryggen och tar åt sig äran.

:w00t: :lol: