Jump to content

Vilken art skulle du vilja vara? (förutom människa)

Recommended Posts

Korssa klingon med Vulkan så får du en formidabel mästare. Styrka, inteligens,ärlig, lugn, mästare i stidskons och ärofull.

Korsa sedan Cardassian och Romulan och du får en slug, oärlig, lömsk, uträknande filur som du aldrig vet riktigt var du har. :osäker:

Undrar vad dom raserna skulle hetta? Vulgon? Klican? Romudassier? Cardulan? Jag kan hålla på så här hela dan. :D

• Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Korssa klingon med Vulkan så får du en formidabel mästare. Styrka, inteligens,ärlig, lugn, mästare i stidskons och ärofull.

Korsa sedan Cardassian och Romulan och du får en slug, oärlig, lömsk, uträknande filur som du aldrig vet riktigt var du har. :osäker:

Undrar vad dom raserna skulle hetta? Vulgon? Klican? Romudassier? Cardulan? Jag kan hålla på så här hela dan. :D

Som om det inte existerade nog med raser att hålla reda på i ST, nu börjar vi hitta på egna korssningar. Vi trekkers är tokiga :blink: .....men det är skoj att utmana intelektet :D

Edited by Unkas

• 2 weeks later...
hälften människa och hälften något annat! (vet inte än ;) )

eller kanse en typ av holografiskt figur på holodeck.

Hälften människa, hälften hologram kanske? :)

Blir inte det en människa på holodäcket typ? J.

Jag skulle vilja vara vulcan för då slipper man ta åt sig vad andra säger och

eventuellt förstå vad andra menar. Då kan man konfrontera andra helt oberoende vad andra har sagt.

Jag undrar om en vulcan skulle hålla med dig om ovanstående. De är ju verkligen analyserande och beräknande. Sen att det att de inte har känslor gör dem träaktiga och känslokalla är ju en sak. Men inte är de stupida robotar med noll empati inte? J.

Är man vulcan så tänker man bara logisk och håller sig till bara fakta. Se andra vulcaner förutom Spock.

Dom är mycket träiga och kritiserar Spock att han t.ex varit för mycket med människor.

Spock är ju ett dåligt exempel eftersom han är till hälften människa. Alltså syftar jag på renodlade Vulcaner.

Så när någon utövar sina känslor så är man själv inte berörd och inte ser någon anledning

vad hänsyn är. Saknaden av att leva sig in i andra har bara en reflektion över att

andras reaktion och agerande är ologiskt och meningslösa när det grundar på oförklarliga känslor.

För det finns inget annat än bara faktum och logiskt tänkande som är den vinnande lotten.

Ja men man är väll inte männsklig, eller? tänker på Doktorn i (VOY)

hälften människa och hälften något annat! (vet inte än ;) )

eller kanse en typ av holografiskt figur på holodeck.

Hälften människa, hälften hologram kanske? :)

bra idé! :D (men går det?)

Neelix var ju faktist lite hologram ett tag, då hans lungor blev stulna... Så ngt i den stilen kanske, men det kan inte vara lätt att leva med, tänk om du mobile emitter lägger ner?! :o ;) :P

vet inte, kanse det! :rolleyes:

• 7 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Jag vill vara en blandning mellan en Vulcan och en Betazoid. Att kunna med hjälp av empatisk förmåga få reda på vad andra tycker och tänker samtidigt som att man inte visar något av det utåt ibland hade varit bra och mycket kul. Det hade visserligen blivit en mycket konstig blandning med tanke på att Betazoiderna är väldigt framåt och hela tiden delar med sig av vad de känner och av sina egna känslor och Vulcarna undantrycker dem med hjälp av logik och meditation.

Jag vill vara en blandning mellan en Vulcan och en Betazoid. Att kunna med hjälp av empatisk förmåga få reda på vad andra tycker och tänker samtidigt som att man inte visar något av det utåt ibland hade varit bra och mycket kul. Det hade visserligen blivit en mycket konstig blandning med tanke på att Betazoiderna är väldigt framåt och hela tiden delar med sig av vad de känner och av sina egna känslor och Vulcarna undantrycker dem med hjälp av logik och meditation.

Tror det är riskt att det blir en person med allvarlig personlighetsklyvning. Fast det har givet vis mycket att göra med om personen i fråga uppfostras som Betazoid eller Vulkan.

Det här var en knivig fråga!

Eftersom jag har en fäbless för androider och robotar, så väljer jag allra helst vara android. Eventuellt med känslochip.

Och om det inte räknas som en ras så blir det Vulcan. Begåvad, stark och logisk, med spetsiga öron som bonus! :lol:

Vill ingen vara en Edo/Edoer eller vad de heter? ;) :D

Edited by Marvin

Blev lite nyfiken på vilken art ni tycker skulle vara roligast/mest fördelaktigt/häftigast etc. att vara. Välj helt fritt och skriv motivation och (om det behövs) vilket avsnitt arten är med i.

För mig personligen verkar det vara perfekt att vara just människa på 2300-talet. Anledningen är att jag har en sjukdom som gör att jag alltid har ont, ett problem som skulle lösas på en halvtimme i framtiden. Måste jag välja någon annan art så ska den vara fredlig, generös, empatisk, sorgfri, hälsosam, monogam, ambitiös och lagd åt det mystiska/filosofiska hållet. Finns det någon sådan art?

Vostre Amico

Sanmare: Det är intressant att du nämner monogami som ett förbehåll. Varför är det viktigt? Jag tänker snarare att vi under 2300-talet hade övergivit hävdande av monogamin som norm och samhällelig funktion. Det är ingen kritik bara en undran.

För att förtydliga menar jag inte att jag föredrar polygami, bara att jag nog snarast ser sexuell mångfald och mångfald i samvaroformer både till form och innehåll som eftersträvansvärt i ett samhälle. Inte minst i ett "upplyst" sådant som Star Trek aspirerar att vara. Vilket i sig inte utesluter monogami, snarast tvärtom.

Edited by Schran

• 1 month later...
  • 3 weeks later...